since 2014
Amat meriah sekolah itu semasa adanya hari orintasi bagi budak form1 di sekolah itu . Hari itu semua form1 baru memakai pakaian menengah mereka . Bagi perempuan kain mereka bewarna biru cair manakala lelaki berseluar hijau . Masing masing kemas berseri je , semuanya putih yela baju baru kan haha dan nampak macam nerd juga . Time itu semua berawak saya belum beraku kau lagi hahaha . Semasa orintasi dilakukan kelas aliran muzik membuat audition kepada sesiapa yang berminat untuk masuk ke dalam kelas muzik . Akhirnya aku terpilih untuk masuk ke kelas muzik . Bukan calang calang orang yang dapat masuk kelas muzik ini . Kelas muzik terbahagi kepada dua iaitu dedikasi dan efisyen . Ramai lagi yang dapat masuk ke kelas muzik . Di dalam bilik muzik itu aku mengenali nama masing masing . Dan aku mula mengenalkan diri aku , saya aisyah awak semua boleh panggil saya chacha .
Aku semakin rapat dengan budak budak muzik ini . Lagipun ramai perempuan yang terpilih untuk masuk ke dalam kelas muzik. Kami selalu lepak di sebuah pondok yang berdekatan koperasi . Situ la tempat kami bergurau senda , bergelak ketawa . Kami seramai 15 orang selalu bermain di pondok itu kalau tak pondok , di padang kalau tak padang , di semua kawasan sekolah ini kecuali kawasan larangan laa hehe . Biasalah time ni zaman budak budak belum matang , budak budak bru nak up la . kuikui . Diantara 15 orang ini tak semua kelas sama . Aku dengan 4 orang daripada 15 orang kelas efisyen . Yang lain tu dedikasi . Walaupun berbeza kelas kamk ttp bersama . Sewaktu rehat , pj , kelas muzik pasti akan berjumpa .
Apabila dah pertengahan bulan kami semakin rapat dan mengenali antara satu sama lain. Tapi time ni belum terbinanya nama 15 Girls . Time ini semua adakan grouo masing masing , ada AJNNDEQ lha , SYS laa . Dalam 15 orang ni ada yang berpuak puak sebernarnya . Apabila dah mengenali perangai masing mesti ada yang cakap "eh gediknya dia" , "baru tahu dia mcm ni rupanya" biasa mulut orang kan . Kami dulu tak layan atau dipanggil palau salah satu ahli dari kumpulan kami namanya Adrianna . Sebab dia over kot dan gedik . Tapi itu dulu . Lama juga la kami tak layan dia . Dalam 2 3 bulan camtu . Selepas itu rapat semula . Normal aa tu gaduh gaduh en haa baru sweet . Selepas Adrianna mulalah kami tak layan Aina pula yela atas sebab tertentu tapi tak lama mcm Adrianna . Akhirnya kami rapat semula . Perempuan ni kalau tak gaduh tak sah .
Masa form1 ni tak kesah pon tudung kedepan ke , seluar macam alibaba ke hahaa . Dulu kami ni hyper gila macam takde perasaan pon ada . Kami ni memang gila gila . Selalu la buat kecoh kat sekolah . Kami pernah main satu permainan kat pondok yang depan sekolah itu , kami gelak kuat mcm sekolah ni bapak kitorang punya hahaha . Sekali kena marah dengan cikgu . Lepastu da tak main macam tu dah . Kami mereka permainan iaitu " Running Girl" tapi takdelah nama nma tu ahahaha . Lari lari dalam kawasan skola tu hahha keesokannya pun main lagi sampai la satu tahap ni . Aku berlari dari mereka yang ingin menangkap aku , aku berlari sekali terserempak pula dengan pengetua. "eh ni awak form1 kan ? ada apa datang pagi ni" soal pengetua . "ya saya form1 , datang pagi ni sebab ada kelas muzik" kata aku. "dah tu ni kenapa lari lari berpeluh peluh , pucat muka ni " tanya pengetua lagi . "takda apa" kata aku sambil tersengih . "Dah pergi naik kelas muzik" kata pengetua. "bilik muzik belum buka" kata aku . "duduk kantin atau pusat sumber boleh menyiapkan kerja sekolah ataupon study daripada buat benda yang tak berfaedah"kata pengetua. "baiklah , terima kasih puan" kata aku . Fuh kecut aku depan pengetua . Disebablan ini kami dah tak main game ini .
Dah akhir tahun , dah nak dekat exam kami dah jarang gelak ketawa takut keluar ilmu haha . Aku ingin masuk ke kelas dedikasi jadi kena study bebetul .
YOU ARE READING
Kisah 15 Girls
Random15Girls ni ialah nama kumpulan mereka . Seramai 15 orang di dalam ahli kumpulan itu . Mereka ni sangat hyper , gila gila , paling kecoh kat sekolah itu . Kami semua kelas muzik . Bukan calang calang orang boleh masuk kelas muzik hehe . 15 Girls semu...