PART 2

2.1K 184 1
                                    

Jungkook-ah, kenapa dengan muka kau ni? Lebam sana sini? Kau kena pukul ke? Entah-entah mamat yang j-hope mention tu yang belasah kau. Tak boleh jadi ni." Suga sudah mula membuat andaian sendiri.

"berani dia pukul ahli BTS. Aku sebagai ketua tidak boleh membiarkan perkara seperti ini berlaku." Kata Rapmon yang sudah bangun smabil mengepal penumbuknya.

"yah, Na,mjoon ah, anja. Jangan nak lebih2 pulak acting kau tu." Aku mula memainkan perananku sebagai hyung yang paling tua.

"takde papelah. Lebam ni sebab tadi jungkook jatuh masa nak turun tangga depan tu. Rap mon hyung jangan lebih-lebih sangatlah."
Jungkook mula bersuara setelah lama memerhatikan kami semua.

" betul ke yang kau ok ni?" Jimin yang sudah hilang rajuknya mula bersuara.

"yelah, hyung pendek." Katanya sambil mengusap-ngusap kepala Jimin sambil mengambil keropok ditangan Jimin dan berlari duduk disebelahku.

"yah, this kid. JEON JUNGKOOK!!!!!" Jerit Jimin.. Kami semua ketawa melihat telatah Jimin yang sudah mengigit-gigit geram bajunya.

Mereka semua berjalan2 bersama pergi stesen kereta api lama tempat biasa kami lepak dan bermain. Apabila Jin mula berlari yang lain akan mengikutinya selepas penat berlari dan bergelak ketawa seperti kanak2 rebina mereka pergi ke restoran makanan segera.

2 minggu kemudian,

Seperti hari biasa aku ke sekolah. Dalam perjalanan aku terserempak dengan J-Hope. Aku melihat di tangannya ada sebotol serbuk putih yang dibungkus kecil2.. Dia sangat terkejut melihatku.

"Jin hyung.." hanya itu keluar dari bibirnya.
"Hoseok ah, kau apa ni? Aku terus mengambil benda tersebut dan merasa sedikit sebelum sempat dihalang olehnya. Aku segera meludahnya kembali.

"D****? Kamu.. benda ni.. apa semua ni? Jangan kata kamu punya benda ni?" aku cuba bertenang.

"Mianhae, hyung. Benda ni memang J-hope punya. Mianhae hyung." Katanya2nya sangat mengejutkan aku.

"Mwo? Bukankah kita dah berjanji yang walaupun kumpulan kita nakal tapi kita takkan ambil benda-benda macam ni. Kamu lupa ke kenapa makna nama kamu j-hope? " Aku mula kesal dengannya.

"hyung, jebal. Jangan bagitahu yang lain. Jebal." J hope terus merayu kepadaku.

"whatever." Aku berlalu meninggalkanya. Aku menuju kesekolah dengan kesal. Aku tak sangka kawanku akan terjebak dengan perkara yang sebegitu.

Sesampai di BigHit Academy aku terus meluru ke kelas. Aku tidak ke rooftop tempat biasa kami lepak di sekolah. Mood aku hilang tiba2 bila mengenangkan peristiwa 15 minit yg lepas. Suga masuk kedalam kelas dengan niat ingin mengajakku ke rooftop. Sesampainya dia di kelas, suga menegurku.
"Hyung, jom ar tempat biase."

"Malaslah. Ko pergilah. Hyung nak tidur" lalu aku melentokkan kepala ke atas meja. Apabila suga melihat keadaanku sebegitu, dia hanya keluar dan berlalu pergi.

Sewaktu rehat aku hanya mendiamkan diri. Begitu juga dengan J-hope. Kami berdua masih rasa awkward dengan apa yg terjadi pagi tadi.Mereka semua kehairanan melihat kami berdua.

"Jin Hyung,J-Hope hyung Waegurae? Kenapa diam je?" Maknae Jungkook mula menegur.

"mana ada apa-apa." Aku tersenyum memandangnya.

"hmm.. hari ni nak pergi mana-mana tak?" J-hope tiba-tiba bersuara,

"tak boleh. Hari ni saya dah mula start kerja." Rap mon

"saya nak gi dating." Kata Suga pula.

"saya ada kelas tambahan." Jungkook mencelah.

"kalau macam tu, hari ni tak payah lepaklah. Nampaknya semua macam buzy je." Suga memutuskan.

Hari demi hari, hubungan kami semua semakin rapuh kerana masing-masing sibuk dengan masing-masing. Setiap kali aku mengajak mereka meluangkan masa bersama, ada sahaja yang tak boleh. Suatu hari memberku semua menghilangkan diri tidak hadir ke sekolah. Aku kerumah J-hope, kerana dia yang paling rapat denganku walaupun aku tahu dia mengambil benda terlarang, tetapi itu tidak akan merapuhkan hubunganku dengannya. Ibu J-hope menyatakankan semalaman dia tak balik kerumah. Aku mula risau. Kemana dia pergi. Aku kerumah member-memberku yang lain juga. Tetapi jawapan yang sama aku terima. Mereka tidak balik semalaman.

Kini sudah seminggu mereka tidak hadirkan diri kesekolah dan tidak pulang kerumah. Aku mula menjadi resah. Kemana mereka pergi. Aku duduk termenung keluar tingkap sekolah. Tiba-tiba aku melihat kereta polis meluncur masuk kedalam sekolahku. Aku kehairanan.

"Wei korang, aku polis yang datang tu bagitau yang ade budak sekolah kita yang mati." Seorang rakan kelasku tiba2 meluru masuk menyampaikan berita.

"Apa, pelajar sekolahku? mati?" Wajah2 member2 bts mula terbayang difikiranku.


Friendship forever (BTS)Where stories live. Discover now