PART 3

2.1K 215 25
                                    

"Apa, pelajar sekolahku? mati?" Wajah2 member2 bts mula terbayang difikiranku.

Aku mendapat tahu bahawa mereka menjumpai 6 mayat yang merupakan pelajar sekolah kami. Aku mula merasa tidak sedap hati. 6 mayat? pelajar sekolah?aku meminta izin pengetua untuk mengikut polis bersama guru untuk melihat mayat diperkatakan.

Sesampai di Hospital Seoul kami terus menuju ke arah bilik mayat. Alangkah terkejutnya aku apabila melihat keenam-enam member aku berasa disitu. Aku terus jatuh terduduk dan tergamam. Maltuandwae. Aku salah tengok ni. Mungkin aku rindu sangat kat dieorang sampai aku jadi macam ni kot. Aku cuba menenangkan hati. Aku bangun kembali melihat mayat tersebut. Tak mungkin. Mereka. Betul member aku. Aku mula menangis sepeti orang hilang akal dan mengoncang tubuh kaku mereka satu persatu.

Guru-guru cepat memegangku yang sudah tidak keharuan itu. aku menagis semahu-mahunya. Kawan-kawanku kini pergi meningalkanku sendirian. Haruskah mereka pergi bersama tanpa membawaku sama.

Selama sebulan aku meracau2 seperti orang gila akibat tekanan perasaan. Aku tidak dapat menerima hakikat bahawa member2ku pergi serentak. Aku tidak dapat mengucapkan kata-kata teakhir dan yang paling aku sedih ialah J-Hope. Aku sebelum sempat berbaik dengannya lagi selepas kejadian aku melihatnya bersama dengan d****.
Aku mendapat tahu bahawa rakan kelasku yang member2ku mati berlainan masa, tepat dan keadaan juga puncanya.

#J-Hope#
J-hope pulang kerumahnya seperti biasa. Sesampai didepan pintu, dia mendengar ibubapanya bertengkar. J-hope jadi kaku didepan pintu apabila dia melihat ibunya dipukul bertalu-talu oleh bapanya. Dia segera menolak ayahnya dan menarik ibunya.

"kau jangan masuk campur urusan aku. Berambus kau dari sini. Kalau kau sayang sangat dekat perempuan ni, bagi aku duit." Bapanya memukulnya kembali ibunya.

J-hope memeluk ibunya, mengepung ibunya dari dipukul oleh ayahnya akibatnya dia yang teruk dikerjakan oleh bapa durjana itu.
Selepas teruk dibelasah ayahnya mengambil wang ibunya dan keluar hilang entah kemana.J-hope berasa sungguh sedih melihat ibunya. Tangan dan badanya bercalar akibat pukulan itu, j-hope tidak dapat menahan airmatanya lalu berlari keluar dari rumah tersebut. Dia pergi ke rumah neneknya untuk didiami sementara waktu. Rumah itu sudah tidak berpenghuni kerana datuk dan neneknya sudah tiada lagi, tetapi rumah itu masih tetap cantik kerana J-hope sering membersihkannya. Fikirannya berserabut. Pihak sekolah memintanya yuran yang sudah tertunggak selam 2 bulan, ayahnya pula seorang P****** d**** tegar. Setiap hari dia akan meminta ibunya duit untuk membeli barang tersebut. Dia berasa sangat tertekan. Dia mengeluarkan barang yang sudah lama tidak disentuhnya. Dia memandang sayu benda tersebut.
"chingu,mianhae. Aku rasa inilah jalan terbaik bagiku." Dia menelan semua pil yang berada ditangannya. Dia pening, kapalanya berat, dia segera keluar dari rumah dan berjalan terhuyung hayang di kaki lima jalan. Kepalanya semakin pening dan akhirnya dia rebah.

"Jin Hyung, chingu... mianhamida." itulah kata-kata terakhirnya sebelum dia menutup mata buat selama-lamanya.

#jungkook#

Sewaktu ingin membeli barang yang dipesan oleh ibunya, dia dihalang oleh 2 orang lelaki berpakaian hitam.

"woi budak, macam biasa. Mana duit untuk hari ini." dia mengepung Jungkook.

"mana ada. Aku tak da duitlah." Lelaki itu terus megambil dompet yang tersemat di poketnya dan mengambil sejumlah wang.

"kau ingat kitaorang bodoh. Ni apa? Duit bukan?" dia melayang-layangkan duit dihadapan Jungkook.

"bagi baliklah, itu duit yuran sekolah akulah." Dia ingin mencapai tapi segera dia sorok oleh 2 orang lelaki itu.

jungkook hanya mendiamkan diri. Dalam beberepa detik dia terus merampas duit yang dipegang oleh samseng tersebut dan melarikan diri. Tetapi nasibnya malang apabila dia tersadung dan dapat ditangkap oleh mereka. Dia dipukul dengan teruk dan duitnya dirampas.Jungkook memegang mulutnya yang berdarah. Seluruh badanya sakit.

Friendship forever (BTS)Where stories live. Discover now