1-4-3

49 1 2
                                    

Pada malam tersebut ketika Haikal sedang megemas buku-bukunya,tiba-tiba pintu rumahnya diketuk.Apabila dia membuka pintunya,Mia berada dia depan pintu rumahnya.Haikal berasa pelik,"kau ni dah kenapa Mia?Datang umah aku malam-malam ni.Kata Haikal kehairanan.
Faris melamar aku untuk jadi teman wanita dia!!!"jerit Mia.
Haikal terkejut.Entah kenapa dia berasa sedih padahal ini berita gembira buat kawan baiknya."Baguslah tu.Jadi kau terima?"tanya Haikal.
"Gila kau kalau aku tak terima.Mestilah terima.Lepas ni mesti perempuan yg tergilakan dia makan hati."balas Mia sambil tersenyum.
Yelah tu.Nanti jangan lupa aku pula ye..."Perli Haikal.
"Mestilah aku tak akan lupakan kau yg satu-satunya kawan baik aku ni."jawab Mia.Namun kata-kata Mia hanya sekadar kata-kata kosong.Ini kerana dia hanya menghabiskan masanya bersama Faris manakala Haikal kian dilupakan.

Pada suatu petang di kafe...
"Hai Mia,seorng je ke?Boleh aku duduk kat sini?"tanya Haikal.
"Duduklah.Tapi sekejap je tau sbb sekejap lagi Faris nk duduk."balas Mia yg masih leka bermain phone tanpa pandang Haikal.Haikal yg agak terkila dengan layanan Mia terus mengambil keputusan untuk pergi."Tak apalah.Aku tak nak ganggu kau. Aku pergi dulu ye...bye."kata Haikal."Bye"jawab Mia ringkas.
Haikal yg berasa sedih dengan balasan Mia terus berlalu pergi.
"Kau dah berubah Mia."bisik Haikal di dalam hati.

1-4-3Where stories live. Discover now