1-4-3

70 4 1
                                    

Apabila sampai di rumah Haikal,Mia mengetuk pintu rumah Haikal sambil memanggil nama Haikal namau tiada sahutan.Mia memulas tombol pintu rumah Haikal dan ia tidak berkunci.Tanpa membuang masa, dia terus masuk ke dalam dan mencari Haikal untuk mengadu masalahnya.Namun dia tidak menjumpai Haikal lalu Mia terus masuk ke bilik Haikal,dia berasa terkejut dengan apa yg dilihatnya.Sementara itu Haikal mencari Mia di taman.Dia turut bertanya kepada rakan -rakan mereka jika ada terlihat Mia dan Faris.Jawapan mereka amat memeranjatkan Haikal.Tiba-tiba Haikal teringat.
"Alamak!pasti dia pergi ke rumah aku,jika dia masuk bilik aku..."bisik Haikal dengan risau lalu dia terus pulang ke rumahnya.

Di bilik Haikal,Mai terlihat banyak gambarnya dilekatkan di setiap sudut dan ada tertulis"1-4-3".Dia juga turut menemui ayat-ayat cinta yg ditulis di nota-nota kecil yg tertulis namanya.
"Adakah Haikal yg...."belum sempat Mia menghabiskan ayatnya,Haikal sampai di biliknya.Haikal terkejut kerana rahsianya sudah terbongkar.
"Mia..."
"Apa semua ni,Haikal?kau buat semua ni ke? Selama ni kau yg hantar surat misteri ni?"pertanyaan Mia yg bertubi-tubi.Haikal terkelu lidah.
"Kau...cintakan aku"?pertanyaan mia itu menyebabkan haikal serba salah untuk menjawab.
"Ye mia.Aku cintakan kau.Aku terlalu cintakan kau selama ni tapi aku takut nk beritahu kau sbb kau hanya pandang faris.Aku sedar diri aku berbanding Faris,dia.."belum sempat haikal habis bercakap.Mia terus menampar haikal.Haikal terkejut.
"Kalau kau cintakan aku,kau cakap lah awal-awal kan senang.sekurung-kurungnya tak adalah aku sukakan Faris tu."marah Mia dalam keadaan menangis.
"Maksudnya,kau dapat terima aku?"tanya Haikal.Mia hanya tersenyum.
"Maafkan aku."kata Haikal.
"Haikal,apa maksud 1-4-3?"tanya Mia yg sememangnya tidak tahu maksud itu.
"I LOVE YOU!"jawab Haikal sambil tersenyum.
"Apa?"mia seakan tidak percaya.
"Romantik juga kau ni."Kata mia sambil tersenyum bahagia.

TAMAT

1-4-3Where stories live. Discover now