Akavet møde

171 2 0
                                    

Kapitel 1

Der findes ikke noget bedre end at vågne ved at ens lillebror hopper i en seng. "Mia du skal op!!!" Min dejlige lillebror Lucas på 8 år, der åbenbart synes det er sjovt at irretere ens storesøster kl. 9 om morgen, i weekenden. Jeg gemmer mit hoved under puden og prøver at lade som om der ikke er nogen der hopper i min seng, men det er lidt svært når der faktisk er en der hopper i min seng. Jeg sætter mig hurtig op og tager fat i hans ben så han falder ned i sengen. "Hey, hvad skulle det til for? " siger han forskrækket og irreteret. " hvorfor skal du hoppe i min seng, når jeg har sagt til dig mindst hundred gange det skal du ikke og da slet ikke når jeg ligger og sover" siger jeg irreteret " Malthe sagde jeg skulle gøre det" griner han. Yes Malthe, min tvillingebror. Det er da også bare meget bedre, ikk ogs. Årh hvor kunne jeg flå hovedet af ham, men det gør jeg ikke for så ville jeg komme i fængsel og så skal jeg ha en grim orange dragt på og orange klæder ikke mig. "Argh!! Malthe!!" Råber jeg virkelig højt. Jeg er sikker på huset var brast sammen der hvis det altså var muligt.

Jeg styrter ud af sengen og ind på Malthes værelse, hvor mit syn møder en dreng som jeg sikkert lige har skræmt livet af, som sidder og spiller FIFA. Jeg er sikkert helt rød i hovedet, fuck det var pinligt. Fantastisk førstehånds indtryk. "Hey" siger han mens han slipper et grin ud "hey" siger jeg. Han sidder bare og stirre på mig, men rejser sig så op og går hen og rækker hånden frem. For at være den mindste smule høflig giver jeg ham hånden. "Jeg hedder Thor, og du er?" "Mia" siger jeg og tager min hånd til mig. Vi står bare og stirre på hinanden. "Du har vist brugt lidt meget blush i dag" siger han flabet og griner. >>nej jeg er bare lige kommet brasende ind i kun iført nattøj<< Jeg giver ham dræberblikket men stopper hurtigt igen. Årh, hvor kunne jeg også flå hovedet af ham. Jeg er godt drabelig i dag. Men det ville jeg heller ikke gøre. Han tænker sikker allerede at jeg er sindsyg, han behøver ikke tro noget om mig. Og så er han faktisk ret pæn. Nej vent hvad?! Stop dig selv Mia, det er din brors ven.

Jeg høre nogen bag mig og vender mig. Der står min fantastiske bror og skraldgriner. "Hva så sis?" griner han. Jeg flækker af grin, jeg kan virkelig ikke være seriøs. Jeg kan godt hvor komisk det her er, jeg er lige kommet brasende ind på hans værelse i nattøj hvor hans ven sidder. " okay, nå, hvad vil du siden du råber sådan" siger han siden han nok synes det er lidt mærkeligt, at jeg råber og nu flækker jeg bare af grin. Jeg tænker lidt, jeg er så dårlig til at huske ting. Malthe og Thor griner af mig. "Hey i skal ikke grine af mig" siger jeg meget 'seriøst'. "Når ja, hvor har du sagt til Lucas han skulle hoppe i min seng?" Se jeg sagde det jo jeg glemmer aldrig noget. "Haha, det har jeg ikke sagt" griner han. "Eller jo, mor sagde han skulle vække dig og så sagde jeg for sjov at han skulle vække dig sådan" griner han bare endnu mere. "Haha, kan du se hvor meget jeg griner, det er din skyld jeg er pisse morgensur nu" han lægger sig ned på knæ og nærmest tilbeder mig. "Rundstyk kan du tilgifle" siger han bedende "hmm, kun hvis jeg må være med til at spille" "jaja!!" Siger han overbevisende. "Oh, og så skal du lave mine lektier i en måned" "glem det, lad os spille" siger han bare. Jeg hopper hen i sengen, Malthe og Thor sætter sig på hver sin side af mig. Og så går vi ellers bare igang med at spille.

***

Klokken bliver halv 1 og vi har spillet i virkelig lang tid og jeg vandt hver gang. Vi er blevet sultne så vi er gået nedenunder for at få noget mad. "Hvad skal vi spise?" Spørge Malthe. "I don't know, det jer der bor her" siger Thor og griner. "Vi kan bestille pizza?" Udbryder Malthe lige pludselig. "Det kan vi godt, Thor?" Siger jeg og kigger spørgende på ham. "Jaja" jeg skal lige til at kravle op på køkkenbordet men så kommer min mor. "Putte pas på. Kan du ikke huske sidst du gjorde det?" Siger hun. " jo, det var da jeg var 10 år eller sådan noget. Jeg er 16 snart 17, nu" omg mor "og du ved godt du ikke skal kalde mig putte" siger jeg irreteret. Min mor kaldte mig altid puttet da jeg var lille, men jeg er jo ligesom 16 nu. Jeg finder en stol og stiller mig op på den så jeg kan nå op på den øverste hylde i skabet, hvor pizza brochuren ligger. Thor lister sig hen og rusker i stolen så jeg er ved at vælte, men Thor når lige at tage fat i mig. "Du var selv ude om det hvis jeg var væltet der. Malthe havde hugget hovedet af dig. Hvis nogen nogensinde sårer eller skader mig ville personen være død på stedet" siger jeg stolt. "Okay, og skulle jeg være bange for det" siger Thor og griner " det passer, jeg har engang banket en på grund af at han havde såret hende, så du skal passe på" siger Malthe. Jeg hopper ned fra stolen og smider brochuren hen på bordet. "Jeg går lige op og henter min mobil, så kan i finde en pizza imens" jeg går ovenpå og henter den og går ned igen. Jeg kigger på den og tjekker insta og sådan noget. Der er ikke noget spændende. Da jeg kommer ned sidder de stadig og finder ud af hvilken en de skal have. "Nå har i fundet noget?" De kigger forskrækket op. "Jeg vil gerne have en 'Hawaii' men han vil gerne have en 'New York' " siger Thor, "jeg hader 'New York' så vi tager en Hawaii" Jeg finder min mobil, og taster nummeret ind og trykker på det grønne rør. "Hey, Dolmios pizzeria, hva kan jeg hjælpe med?" "Jeg vil gerne bestille en nummer 23, tak" "ja ellers andet?" "ellers, tak" "skal den leveres?" "ja tak" "adresse?" "Vestergade 22" "okay, ha en fortsat god dag" "tak i lige måde" jeg ligger på og kigger på drengene. "Så, så skal vi bare vente" siger jeg. "Hvad skal vi lave?" Spørge jeg "vi kunne se en film" siger Thor "det kan vi godt" vi går ind i stuen og finder en film. Jeg rejser mig op "jeg går op og henter dyner så kan en jer finde noget snoller mens den anden finder en film" de nikker begge to og så er ellers smuttet ovenpå. Jeg finder dynerne og går ned igen. Da jeg kommer ned sidder Thor på gulvet foran tv'et og er i gang med at sætte filmen på. Jeg ligger dynerne i sofaen og lister hen bag ham og vil give ham et chok, men han vender sig om og vælter mig ned og sætter sig oven på mig. "Hey" griner jeg. Han begynder at kilde mig og jeg er altså vildt kilden. "Nå, er du kilden, er du kilden" jeg skraldgriner virkelig højt og spjætter. "Din..din, lille lort" skriger jeg. "Jeg er ældre end dig" griner han. Han har ret, han er ældre end mig. Jeg stopper og ligger bare helt stille og kigger bare på Thor. Vi stirre bare på hinanden og siger ikke en lyd..udover vores vejrtrækninger selvfølgelig. Han læner sig ned og kysser mig i panden "undskyld" siger han og smiler. Malthe kommer ind, imens jeg bare ligner en smilende gris. "Hvad sker der her?" Thor skynder sig af mig. Jeg sætter mig op og siger hurtig "jeg ville forskrække ham men han væltede mig og kildede mig" "okay..nå, skal vi se film?" Malthe går ud og henter slikket. Imens sætter jeg mig op i sofaen med den ene dyne, Thor sætter filmen på. Malthe sætter sig i den anden ende af sofaen med den anden dyne. Da Thor har sat filmen på og skal til at sætte sig, kommer jeg i tanke om at der jo kun er to dyner. " hvilken dyne skal jeg så tage, den der ikke der eller den der heller ikke der?" griner han. "Du må, gerne få lidt af min" smiler jeg. Thor sætter sig og tager noget af min over sig. Filmen går i gang og så ser vi ellers bare film og æder slik, rigtig hygge.

***

Det ringer på og Malthe går ud og åbner, det er sikkert pizzabudet. Jeg sidder og lytter. Døren åbner og jeg kan høre stemmer "hey bro, hva laver du her?" Siger Malthe, Wtf bro? "Leverer pizza" "det kan jeg se, kom inden for eller har du travlt?" "Nej ikk rigtig" Malthe kommer ind med en pizza i hænderne og en dreng bag sig. "Hey" siger han. "Hey Anthon, hva laver du her?" "Jeg har fået arbejde henne ved 'Dolmios' " "fedt vil du være med til at se film?" Jeg kan lige ringe og spørge om jeg kan få fri nu" siger Anthon og finder sin mobil frem og ringer.
"Hvem er det?" hvisker jeg til Thor "hehe, det er Anthon, det er ham jeg synger sammen med i Citybois" svarer han. "Okay" Anthon er færdig med at snakke i telefon og siger "det må jeg gerne" "fedt" siger Thor og giver tegn til at han kan sætte sig ved siden af ham. Vi ser videre i filmen og æder nu både slik og pizza.

Things we do together//CityboisWhere stories live. Discover now