De warme zomerwind gleed over mijn huid, het was eindelijk zomer! 6 weken lang gingen we weg van de studio, geen lessen en amper vrienden zien. Ik ga zelf 3 weken naar Spanje met mijn vader. "Roza! Kom je we gaan vertrekken!" Het was nu echt tijd om te gaan. Ik pakte mijn koffer en liep naar de taxi ik had alles mee tot dat Maxim aan kwam rennen "Roza ga je nou echt weg zonder afscheid te nemen?" "Oh sorry Maxim! Ik was je helemaal vergeten omdat ik druk was met m'n koffer!" Hij moest lachen "haha dat maakt niet uit, heel veel plezier op vakantie lieverd" "dankjewel" hij gaf een kusje en toen riep m'n vader "Roza we moeten echt gaan!!" Ik knuffelde Maxim en stapte in de auto. Het voelde echt dat ik hier aan toe was, ik had zin in de zomer en kon dus niet meer wachten! Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten bedacht ik me dat dit echt een top vakantie ging worden, oja Leon was met zijn familie ook mee omdat Violetta, Leon en mijn ouders collega's zijn en Violetta moest deze zomer thuis blijven dus dachten onze ouders dat het leuk was om samen te gaan, ben ik natuurlijk niet alleen maar Maxim had ik het nog niet verteld natuurlijk..
:''Dus je hebt er wel zin in?'' vroeg Leon, ik knikte ja ''Wat vind Maxim er eigenlijk van dat we samen op vakantie gaan?'' ''Ik heb het nog niet verteld maar ik denk dat hij het wel oke vind'' Toen hing er een lange stilte en viel ik in slaap. ''Roza wordt je wakker?'' vroeg mijn vader, we waren geland in Spanje! Ik wil hier al zo lang heen.
We moesten als eerst onze koffers ophalen, dat duurde best lang omdat we met heel veel mensen in het vliegtuig zaten. Toen ik mijn koffers had gevonden moesten we wachten want de de ouders gingen kijken waar we moesten opstappen voor de bus. We moesten een uur in de bus zitten voor we bij het hotel aankwamen maar omdat ik wagenziek ben, is dat niet heel fijn. Later kwamen we eenmaal aan in het hotel, inchecken konden we gelukkig wel al meteen omdat het wat later op de dag was en konden we meteen naar de kamer.
Ik friste me even op en deed andere kleren aan en ging op pad met Leon en Violetta. "Dus, hebben jullie er zin in?" vroeg ik "Ja natuurlijk!" antwoordde Violetta en Leon knikte, hij leek best afwezig maar ik liet het gaan.
Als eerst gingen we in de bar zitten om wat te drinken want we hadden best wel dorst gekregen na al die uren. "Hola Guapa!" zei een vreemde man ineens tegen me, vanuit de studio weet ik dat dat "Hallo knapperd" betekend. Dat is dus de barman, hij vroeg ons om drinken en wij bestelden. Hij ziet er best oke uit..
Na een paar uur op het terras te hebben gehangen was het tijd om te gaan zwemmen, ik ging naar mijn hotel kamer en deed mijn zwemkleding aan het was intussen vijfendertig graden dus wel tijd om te gaan zwemmen!
Na een lange tijd te hebben gezwommen vond ik het tijd om terug naar de hotelkamer te gaan. Inmiddels was het tijd om te gaan avond eten. Deze avond vonden we het fijn om in het hotel te eten, omdat we dezelfde dag waren aangekomen en een redelijke jetlag hadden. Leon en ik gingen naar het buffet en namen dingen die we er lekker uit vonden zien. Ik nam pasta. Als toetje nam ik een stuk watermeloen met chocolade, want er stond een chocolade fontein. De eerste dag was al bijna voorbij. Leon en ik wilde het nachtleven wel gaan verkennen, we zijn inmiddels op een leeftijd waar we naar de clubs mogen. Al hadden we daar niet veel zin in, omdat we moe waren. Toch gingen we op een terras even wat drinken. "Je vind het echt mooi hier of niet?" vroeg Leon aan me en ik schudde ja met mijn hoofd. Ik vind het hier prachtig, de rust die er hangt en de heerlijke zee geur. In Buenos Aires is het heel erg saai op dit moment, omdat iedereen op vakantie is en niemand in de stad zelf. Ik heb geluk dat ik samen met Leon ben gekomen. Geen enkel moment dacht ik aan Maxim..
Toen we waren teruggekeerd in het hotel om te gaan slapen was het al redelijk laat, daarom viel ik ook meteen in slaap. Daarmee was de eerste dag officieel voorbij.
De tweede dag ging vliegensvlug voorbij.
Na een paar dagen waren we het zat om alleen maar bij het hotel te hangen, dus we gingen op avontuur. Leon en ik hadden besloten om naar Madrid te gaan, even weg. Onze ouders wilde helaas niet mee dus we gingen bij de receptie om informatie vragen. Later bleek dat een groep jongeren uit het hotel een dag erna naar Madrid zou gaan, we besloten om mee te gaan. Dezelfde dag gingen Leon en ik nog even langs de kust lopen. "Heb je al zin in je tweede jaar in de studio?" Vroeg Leon. Ik knikte enthousiast, natuurlijk had ik daar zin in, want muziek is mijn passie en ik zou alles ervoor doen om een carrière erin te krijgen. De laatste tijd had ik wat ups and downs met Maxim, ik miste hem wel.
Een groep jongeren zat op het strand en wuifde dat we erbij moesten gaan zitten, wij waren wel benieuwd dus we gingen zitten. "Where doe yoe com from" zei een meisje in heel slecht Engels. Ik vertelde dat we uit Buenos Aires kwamen en dat we op vakantie naar hier waren gekomen. Het meisje vond het een opluchting, omdat ze zich besefte dat we dezelfde taal spraken. Een van de jongens vroeg of Leon en ik een koppel waren, we zeiden van niet. Ik keek rond en besefte dat de meeste jongere er erg knap uitzagen, ze waren allemaal rond mijn leeftijd. "In welk hotel verblijven jullie" vroeg dezelfde knappe jongen. "Hotel la Luna" antwoordde Leon. De jongen zei dat hij het kende en dat ze er wel eens een drankje dronken. Natuurlijk vlogen de uren voorbij met zingen (iemand had een gitaar mee) en met relaxen. Toen het tijd was voor het avond eten besefte Leon en ik dat we weg moesten. We deelden onze nummers met iedereen zodat we contact konden houden. Even later tijdens het diner werden Leon en ik in een WhatsApp-groep gestopt met als naam "Vakantie in Spanje". Een jongen genaamd Raphael stuurde een beetje de uitleg over waarom deze groep bestond. Alle jongeren kwamen van over de hele wereld, een paar uit Nederland, een paar uit Frankrijk maar ook uit China en Japan. Na het diner gingen Leon en ik naar het strand om weer te wandelen. "Maar hoe gaat het eigenlijk tussen jou en Maxim" vroeg Leon opeens. Ik bloosde een beetje. "Ik weet het niet, ik denk dat het wel goed gaat, maar we zien elkaar een tijdje niet. Misschien heeft hij wel een zomer liefde" antwoordde ik. Toen ik over Instagram scrolde werd mijn vermoeden een beetje bevestigd, ik zag een foto met Maxim en een meisje met blond haar en blauwe ogen. Ik liet het aan Leon zien en hij zei dat ik er niks van aan moest trekken. Leon en ik waren inmiddels op het strand gaan zitten, de zon was aan het ondergaan en de rust heerste over het strand heen. "Ik vind het hier echt prachtig" zei ik tegen Leon. Leon was het met me eens. Opeens voelde ik een hand op mn schouder :"hey! jullie zitten ook in de groepsapp toch?" Vroeg de jongen. Wij knikten en hij ging zitten. "Ik ben Alejandro" zei hij. Wij stelden ons ook voor. Hij stelde daarna voor om met z'n alle naar de club te gaan. We vonden het een erg leuk idee en we belde onze ouders om te vragen of dat oké was, ze vonden het goed, maar op één voorwaarde; dat we bij elkaar bleven. We waren blij dat we ons al hadden klaar gemaakt op het nachtleven in Spanje; waardevolle spullen in de hotelkamer laten, geld mee, oplader mee. Je weet maar nooit wat er op een avond kan gebeuren..
JE LEEST
Te Quiero ❤
Teen Fictionhey iedereen, ik ben Roza en dit is een Soort van Violetta Story. Met nog meer mensen. meer liefdes. en de rest lezen jullie in DIT boek! ik hoop dat jullie het leuk vinden! xxx Roza ❤