BAB 4

236 10 4
                                    

Sambungan dari bab 3.

Di klinik

Luhan: doktor tolong tengok kawan saya ni.tadi dia terlanggar saya and dia jatuh.

Doktor: sila masuk bilik rawatan ya.

Luhan: okey.(angkat yoona pergi ke bilik rawatan)

Doktor: okey.(memeriksa keadaan kaki yoona)

Yoona: "baiknya luhan dengan aku". "Kenapa jantung aku berdebar ni.takkanlah aku............? Ahh merepek la kau ni yoona"

Luhan: are you okey yoona.aku tengok kau nampak macam strees semacam je.

Yoona: i'm okey.

(Tiba-tiba doktor mencelah)

Doktor: keadaan kaki kawan awak okey je.cuma kaki dia terseliuh sikit.nanti saya akan sediakan tongkat untuk dia.awak berdua boleh keluar ye.

Luhan: okey doktor.* angkat yoona untuk keluar*.

(Skip)

Tiffany: luhan,yoona okey tak?

Luhan: dia okey je.

Yoona: eh kau ni tiffany.aku okey jelah tak payah risau aku cuma terseliuh sikit je.

Luhan: * letak yoona atas kerusi yang disediakan*. Okey,yoona.aku akan bayarkan semua kos-kos rawatan kau okey.kau just duduk kat situ je.

Yoona: okey lah luhan.

Jururawat: luhan~~~

Luhan: ye saya .

Jururawat: ini tongkat untuk kawan awak and ini semua kos rawatan dia.
Rm30.

Luhan: ini duitnya ya.kamsahamnida.

Jururawat: nae...

Luhan: (pergi ke arah yoona) yoona nah tongkat kau.

Yoona: Thanks luhan sebab tolong aku.aku pergi dulu yer.pai-pai.(buat muka aegyo.)

(SKIP)

Baekhyun: menyampahnya aku tengok kau luhan.

Luhan: biarlah,aku nak berkawan dengan dia je.

Kai: bencinya aku.strees betulla.

Luhan: kenapa kau ni kai.

Kai: kenapa apa.disebabkan kau tolong perempuan tu kita tak boleh beli snek.sabar jelah.nasib bsik kita ni kawan.

Chanyeol: hei luhan,aku nak tanya tadi kenapa kau suruh aku yang pergi cari klinik untuk perempuan tu hah. *marah*

Luhan: saje.sebab tadi aku tengok kau tengah berkhayal tengok seohyun.

Chanyeol: betul ke aku tengok seohyun aku rasa aku tengok langit je tadi.(tipu luhan)

Luhan: kau tak payah nak tipu aku lah chanyeol.aku dah lama kenal kau.

(Tiba- tiba tao menyampuk)

Tao:Apalah kau ni luhan.aku ingat kau manly dengan semua orang.rupan-rupanya dia manly dengan yeoja je.*sad*

Luhan:aku bukan macam tu okey.aku rapat dengan yoona tu untuk berkawan je.diorang tu cute apa untuk berkawan.

Baekhyun:aih masalah la ni.korang jomlah balik dekat dorm.esok nak pergi sekolah pulak.*tengok jam*dah lewat ni.

Member exo: let's go to the dorm.

(Skip)

Dorm snsd

Seohyun:hei yoona,kau ni tadi bukan main mesra dengan mr.manly tu iaitu luhan.dah la tadi luhan angkat kau aku tengok macam husband and wife pulak.geli betul aku melihatnya.jangan-jangan kau suka dekat mr.manly tu yer yoona.

Yoona: *duduk atas katil* eh eh kau jangan nak mengarut yer aku just nak berkawan rapat je dengan dia okey.aku cuma nak berkawan dengan dia.sebab aku tengok dia selama kita pindah sekolah ni dia seorang je yang tak kacau geng kita.

Taeyeon: hek eleh berlagak baik la pulak.

Yoona: *marah* APA MASALAH PULAK KAU NI TAEYEON.TIBA-TIBA NAK MASUK CAMPUR HAL ORANG NI.KAU TAK TAHU LAGI KE YANG AKU NI DARI KECIK LAGI BAIK TAUUUU.

Hyoyeon:* menjerit* hei korang dah la gaduh.( tiba-tiba air mata hyoyeon jatuh). *menangis* ( tunduk supaya member lain tak perasan). " hei korang,aku nak tanya kenapa kita selalu bergaduh.aku sakit hati lah bila tengok kita selau bergaduh.kita semua ni bagaikan anjing dan kucing tahu tak.". ( Luahan perasaan hyoyeon di dalam hati)

Yoona:* terkejut apabila hyoyeon menjerit+ tengok hyoyeon) Hyoyeon are you okey.* pergi dekat hyoyeon sambil pegang dekat tongkat*

Hyoyeon: ( sapu air mata supaya member lain tak nampak.) Eh,kenapa kau datang dekat aku pulak ni.(tergagap) a...aku o....okeylah.kau tu yoona dah la saki kaki nak mari tempat aku kenapa.

Yoona: kau jangan risau lah pasal kaki aku ni.kaki aku dah elok sikit.aku nak tanya betulke kau okey ni.kalau kau okey kenapa kau menangis.

Hyoyeon: aku okey lah.tak payah risau lah.aku tak nangis pun lah. "Ahhh,mesti diorang nampak yang aku menangis."

Yoona: yeon,please jangan lah marahkan aku dan member yang lain.kau kan tahu yang kita ni selalu gaduh-gaduh manja.yeon kau kena promise tak nangis lagi okey.

Hyoyeon: aku memang marah kan kau dan member yang lain sebab kita selalu bergaduh. Disebabkan kita semua ni kawan baik aku promise tak kan nangis lagi.okey.aku menangis sebab aku stress je.

Yoona: okey.aku janji but aku nak tanya kau sesuatu?

Hyoyeon: apa dia.

Yoona: kau datang bulan ehh.

Hyoyeon: " alamak,dia ni memang tanya sesuatu yang aku tak boleh jawablah.nak jawab ke tak.ah,jawab jelah."ermmm.

Yoona: patutlah.kau selalu emosi aku tengok.

(Patutlah hyoyeon emosi dia datang bulan rupanya)(author pun tak tahu..)

Hyoyeon: * malu* mian friend

Tiffany: it's okey.biasalah tu kalau kau emosi.

Seohyun: dah,dah la tu nak berdrama.jom masuk tidur hari pun dah gelap.

Tiffany: Nae~~~

Member snsd: nae seohyun...

(Semua member snsd terus masuk tidur)

-----------------------------------------------------------

HAI READER SEMUA MIAN SEBAB LAMBAT UPDATE.AUTHOR TAK IDEA AND MALAS NAK MENAIP CERITA.

(GOMAWO,MIANHAE,SARANGHAE)
(

Promise-exo)

THANKS SEBAB VOTE.

Author akan update ff ni cepat-cepat.insyaallah :)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 10, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MY ENEMY IS MY SWEETHEARTWhere stories live. Discover now