(BTS)-HADIAH- PART 5

74 0 0
                                    

namjoon mngetuk pintu bilik dn korg hnya suruh msuk dgn diam..
"(Y/n)..kt luar tu ad kolam ye??bley guna x kolam tu .."
"Ouh kolam ke..bley je..msti nk mndikn..prgilh"
Rapmon trus britahu kpd ahli bts...ap lagi smua truja lh trus ad yg mlompat trus ..ad yg bkk baju dlu bru lompt..yg bkk baju tu jimin lh tutau lh ad abs .
Start lh dyorgnya pesta..jin hnya mrakamkn video ..nk ltak tweet lh tu..

Jungkook bru sdar dri tidornya..korg hnya trsenyum..jungkook trus bngun dri duduknya
"Jungkook oppa..oppa mmg suka kt sye ke??"
"Ahh..mna ahli yg lain"
Jungkook trus brlalu prgi tpi korg mnarik tgn jungkook .. "awk nk tau x..sye pn suka awk.." jungkook trus mncium dahi korg..

*dushhh*

Korg trjatuh dri katil.."aduihh sakitnya dahi aq..WHATTTT!!!mimpi je rupanya!!!T^T"

*ting tong*

Kdengaran bunyi lonceng rumah korg berbunyi..korg pn trun ke bwh lalu membuka pintu..
"Ni cik (y/n) ke??" tanya seseorg
"Ye sye..ad ap"
"ah ni hadiah dri prtandingan kpop tu..cik hnya mnanda tgn di sini" namja tu mnghulurkn skeping krtas ke arh korg..korg hnya mnanda tgn lalu mngambil hadiah tu..tgk2 yg korg pegang tu tiket!!!
"Omg!!!ni tiket bts fanmeeting lh tpi nk kt ...wauu malaysia lh!!!"
Korg pn nk call kwn baik korg sbb ad 2 tiket..tiba2 nth knp jari korg gtal sgt tkan simbol image ..kluar 1 gmbar korg dgn ahli bts..korg pn trkejut sbb korg igt itu hnya 1 mimpi..trus korg tgk calendar.."bwoo!!skang dh september ..stahu aq prtandingan tu awl ogos..hmm"korg pn mngeluh ... kdengaran 1 panggiln mncul ..korg pn angkt..tiba2 seorg nmja brckp korea di telefon

"(y/n) sye rindu awk"kdengaran suara namja yg tgh nangis..
Korg pn tgk nama kt fon korg "haa kesayangan kookie??" bisik hati korg
Korg cuba brsuara
"Jeon jungkook"
"Nae (y/n)..sye rindu awk .. awk.."
Blum sempat kookie brckp taehyung mrampas fon kookie..
"Anyeong (y/n)..dh dpt tiket??jin hyung blnja tuk awk..dye nk awk dtg.."
*tuuttt*
Trus panggilan dimatikn oleh jungkook sbb bengang sgt dgn v.

"Bwo??jdi itu bkn mimpi lh..waa..untung aku"
Korg pn tgk hari fanmeetingnya.."bkn ke tarikh ni besok??"..

Sbenarnya bts sudh pn smpai ke malaysia smlm..dri smlm jungkook asik nk pergi ke rumh korg tpi dihalang dgn rapmon hyung.jungkook hnya brsabar utk mnunggu hri esk

Korg bosan 1 hari jdi korg tgk contacts korg..trpapar nma "ksayangan kookie " first..scroll2 ke bwh..nmpk nma jimin ..korg pn try call..trus jimin mnjerit
"(y/n)!!!!lma x jumpa awk..esk dtg x??"
"Ahh jiminie..mstilh sye dtg tpikn ..sye nk tnya..korg kt malaysia kn skrang"
"Haah..tpi namjoon hyung x kasi jln2 sbb kitorg kna,tlong dye buat hadiah utk army esk"
"Ouhh cam tu..mna kookie??"
"Tau lh sweet ..x yh nk main rindu2 ni"
Jin yg brjln di dpn jimin trus mndekatkn tlinganya ke arh fon jimin..
"Spa tu??"
"Sibuk lh jin hyung ni.."
"Haa!!ad jin oppa..nk ckp ng dye.."
"Yelh..jgn curg ng kookie sudaa..klau kookie nangis sbb awk..sye akn krjakn awk"
"Hehe ylh..palli ah"

"Jin hyung..ni (y/n) ..dye nk ckp ng hyung"
"Ha!!(y/n)!!"
Jimin trus mnutup mlut jin ..tkut jungkook dgr plk x psl2 nnti sebulan jungkook x lyn hyungnya..

"Nae"
"Jin hyung!!!rindu lh!!sbgai oppa je"
"Hyaa!!jgn main2 lh.."
Blum smpat jin nk berleter mngalahkn mak org..korg pn bls dgn nada slow
"Jin oppa.. Thanks tau sbb blnja tiket..(y/n) dh lma nk pergi.."
"Ahh welcome..(y/n) nk x kita jumpa..tpi oppa x bwk jungkook tau sbb ni hal secret..oppa bwk ahli bts yg lain juga"
"Bleh je tpi nk jmpa kat mna"

*tingg tongg*

Korg trus membuka pintu tiba2 korg trkejut dgn khadiran ahli bts di luar rumahnya.
"Op oppa.."korg trus mematikn panggiln lalu trus brlari ke arh dyorg..
Korg ng bts pn memeluk sbb rindu sgt..phm2 lh part taehyung ng jhope msti buat cute
"Masuk lh oppa.." korg pn mngajak bts masuk..
Korg pn mula berbicara
"Jin oppa knp nk jmpa sye??"
"Ahh mcm ni..sbnarnya kitorg kt malaysia cuma 3 hri je..oppa nk mintk tlong..dlm 3 hari ni (y/n) bley x gmbirakn jungkook..dlm sbuln ni jungkook asik murung je..rindu lh tu"
"Haah..jimin pn tgk dye mcm dh ptus cinta..jimin nk pujuk dye tpi yonggi hyung asik x kasimna x geramnya"
Suga trus mnarik telinga jimin
"Hishh bdk ni.."
"Dh2 lh tu hyung ng jimin .. tau lh hyung skang sygkn jimin"
"Hyaa!!hoseok hyung!!jimin syg kn kookie je lh!!"
"Ahhh x de kookie aku punya" mulalah prgaduhan antara jimin,v,jhope n suga.
"Korg x bley brhenti ke ah!!!ad jgk yg aq pecat nnti" mrh leadernya
Trus smua prgaduhan brhnti srta merta..tkut kna pecat lerr tu

"Ok x (y/n)??"
"Sye ok je jin oppa tpi x kna tangkap dgn army yg lain ke??"
"Itu jgn risau..oppa dh settle kn smuanya"
"Ok oppa.."

"K lh kitorg balik dlu..nk siap2 utk esk..anyeong" bts trus kluar dri rumh smbil mlambaikn tgn kt korg

Korg pn mula trpikir ap ptut buat esk trus korg prgi msuk ke bilik ..cari baju yg sesuai utk besok..

Mlmnya..
Korg asik x brhnti tgk tv je ...klau iklan msti tgk tweet or insta bts..rindu pkwe ktakn.
Tpi x tau knp diri korg minat org lain bkn jungkook..
Korg pn mnelefon kwn baik korg utk teman dekat umh..

"Hello"
"Wey..temankn aku kt umh alang2 tido skali sbb esk pagi dh mula fanmeetingnya..aku nk tanya sesuatu kt ko"
"Jap aq siap2 nnti smpai aku call tau.."
"Ok ..cpat tau"
Korg pn mematikn panggiln..

Dlm beberap jam ..kwn korg pn dh smpai dgn beg bagasinya..ni nk gi cuti ke ap
Kwn korg pn masuk umh..
"Ap yg ko nk tnya??"
"Sbenarnya cam ni..aku kn dh berpunya..tpi.."
"Haaa!!ko dh taken ke!!!x bitaw aq!!!spa orgnya??hnsem x??"
"Nsem tu nsem lh juga tpi aq rsa ko x kn caye lh aku kapel ng spe.."
"Spe"
"Jeon jungkook"
"BWO!!!Jungkook aku punyalh!!hmm x pe ad taehyung lgi"
"Tpi aku rsa mcm x ad hati kt jungkook lh"
"Asl"
"Sbb kpla otak aku ni asik ad muka jin oppa ng jimin"
"Haa!!tah2 kau suka dyorg kot.."
"Tpi jungkook mcm mna??"
"Itu kputusn kau sndiri"

\\spkah yg korg akn pilih..jungkook atau jin??sma2 bca next part nnti//

-bersambung-

BTS-HADIAH-(malay ff)Where stories live. Discover now