(BTS)-HADIAH- PART 6

76 0 0
                                    


"Haa!!tah2 kau suka dyorg kot.."
"Tpi jungkook mcm mna??"
"Itu kputusn kau sndiri"
Korg hnya mngeluh sja..

Pagi pn sudah mnjelma..korg dh bngun awl..kwn korg masih tidur matikorg trus turun ke dapur utk buat breakfast ..trpikir gak nk buatkn srapn utk bts..korg pn buatkan bekal utk bts..

"Waa rajin ko buat..mcm sdap je" kwn korg duduk di meja mkn..nk srapn lerr tu..korg yg msih buat bekal utk bts hnya trsenyum..
"Mkn lh dlu..aku nk buat bekal utk bts"
"Wuishh rajin ko buat..ko ksi lh nota kcil skli..bru daebak"
"Ylh nnti aku buat..ko dh mndi ke blum."
"Be blum..emm sdap ko mask..nyum2"
Korg hnya trgelk..lalu korg smbung siapkn bekal ..

Di tmpat fanmeeting..bts sdang membuat prsiapan..mreka membuat paket gula2 utk army yg dtg..jungkook x tau yg korg dtg..dye hanya murung..jimin yg membuat video utk v app prgi mndapatkn jungkook

"Hyaa..jungkookie..hyung nk tnya soalan"
"Apnya"
"X mo lh murung je..snyum sikit" jungkook hnya senyum skejp lalu dye pura2 mnelefon seseorg .. nk ngelak dri video tu..jungkook pn pergi..

Di rumh korg..korg dgn kwn korg dh siap2 ..korg pn pandu kreta prgi ke fan meeting..smpai je ..korg nmpk rmai yg brbaris..korg pn trus kluar dri kreta lalu brlari ke arh tmpat berbaris tiba2 ad pengawal halang laluan korg..korg rsa plik dn bru trpikir psl tiket tu..korg pn mnunjukkan tiket tu .pngawal tu trus memberikn korg brjln ke hadapn balik..

Sewaktu part korg dh smpai..korg brjumpa dgn leader dlu..
"Ehh (y/n)!!" Korg trus mnutup mulut rapmon
"Shh..sluh lh sikit..nk suprisekn jungkook nnti" jin yg di sbelh rapmon hnya memandang korg
..korg bru trsedar yg jin pndang korg..korg hnya membalas dgn snyumn..
Korg memberikn bekal utk rapmon dn jin...jln jln jln..smpai juga di dpn jungkook..korg tgk muka jungkook hnya murung dn memandang meja .. korg pn mula bicara
"Anyeong jungkook"
"Ehhh..suara ni mcm aku knl je"bisik hti jungkook..prlahan lahan jungkook mnaikkan kpla nya trus dye trkejut dgn khadirn korg
"Hai jungkook" korg mlambaikn tgn tiba2 jungkook bangun dri krusinya trus dye memeluk korg..army yg brbaris di blakang trkejut dgn aksi korg dn jungkook..
"A apa awk buat ni..smua tgk lh"korg cuba mleraikn plukn jungkook tpi jungkook x nk mlepaskn korg..
"Biarlh sye mcm ni..i miss u so much"
"I miss u to tpi lpaskn lh..army yg lain pndang x puas ati tu" jungkook pn mlepaskn pluknnya.."ahh mian"
"Nnti kita jmpa lh..sye prgi dlu tau" korg pn pergi..dlm beberapa minit..fanmeeting tu pn sudh selesai..

Korg mnunggu di cafe seberang..kwn korg dh balik..asik lyn jungkook je balik lh dibuatnya..jungkook dn ahli bts yg lain sudh smpai di cafe..korg pn jemput dyorg duduk n borak..

"(Y/n) jom ikut kitorg balik korea"
"Ok jugk tu..nnti x denye jungkook monyok je"

"Tpi sye nk duk mna??oppa tanggung bayaran syejin oppa kn ehemm"
Borak2 ..korg ng bts x prasan dh tgh hari..

"Ehh hyung..skang dh tgh hri lh ..jom lh balik"
"K lh (y/n) oppa nk balik..mlm ni kmi dh nk berangkat ke korea balik..klau (y/n) free dtg lah airport ye" ajk namjoon yg tgh bangun dri krusinya..
"Hyung jap..nk gi toilet..x thn..byk num sgt tdi" trus jimin pergi ke toilet.."patut lh dri tdi aku tgk kaki ko asik menggigildh prgi je lh" suruh v ..
"Tpi oppa nnti kn byk army..mcm mna sye nk pergi"
"Ahh ... X trpikir lk oppa ..hehe mian"
"Ehh hyung..hyung x igt ke ..kn bighit tgh cari trainee kmpuln yeoja ..ap kta kita ajk (y/n) masuk nk x??"
"Haah kn..trlupa plk psl tu..jp hyung sms dkat pngurus"
"(y/n) nk x awk jdi trainee utk kmpuln yeoja di bighit enternaiment??alaa masuk lh..awkkn reti nyanyi ng mnari..plsss nnti bley jmpa awk..x denye sye nk ngadap si Halla tu lgi"
"Aigoo ..kyeopta lh awk kookie..sbb tu sye syg awk" korg pn cubit pipi jungkook yg omel tuw
"Yelh..janji sye bley jmpa awk lgi"
"Adehh adehh sakitlh..omma tlongg"
"Byklh ko omma..nmpk muka aku ni mcm omma ke.."jwb v yg mnolak tgn jungkook yg dri tdi mnarik lengan bju v
"Hehe mian2..comel sgt lh awk ni" korg pn stopkn cubitan pipi jungkook..
"Hishh (y/n)..sye ni x kyeopta ke??" Jhope membuat muka ala ala gwiyomi dekat korg..ap lgi kna pnampar kookie
"Hyaa hopi hyung!!!jgn nk mngada ng isteri sye!!"
Korg hnya trgelak tgk aksi jungkook dn jhope..
"Bwoo??!!kookienya isteri??!!hahahaha pcah prut ku mndengar"
"Aigoo kookieku..blum lamar..blum tunang dh tetiba ad isteri"
"Report ng jiminie"
Sewaktu rapmon brkata nk report ng jiminie...dlm msa yg sma jimin mndengar prbualan mreka lalu mnjerit smbil brlari ke arh kookie..
"HYAA!!JUNGKOOKIE!!KOOKIE CURANG NGAN HYUNG YE!!!"
"HYUNGG!!JGN HYUNG!!!"
jimin trus mlompat ke bdn jungkook ..start lh prgaduhan sepasang kekasih(strawberry vs kookie)
"Ap niee..aku pn nak join" v pn ikut gusti dyorg brdua tiba2
"Hyaa taehyung!! Klau nk gusti meh gusti ng aku" jhope trus mnolk bdn v
"Main kasar ey ko ambikni!!" V trus mnyepak bontot jhopegaduh gduh gduh trus rapmon sound "woii bdk..stop gaduh sbelum ad yg kena pecat nnti..blum smpai 2 saat dyorg trus brpura2 mcm x de pape brlaku..tpi sling mnjeling

"Namjoon..jom lh balik..kn kna mrh plk.."
"K lh (y/n) kitorg balik dlu"
"K..tgk lh klau sye prgi k..tpi kn oppa pkul brp oppa ke airport??"
"Pkul 8"korg trus mnoleh ke arh seseorg yg membuat suara alien..sah2 bdk taetae tuw
"OK oppa..sye pn nk balik.."
"Alaa (y/n) jom lh ikut oppa..nnti oppa nk knlkn (y/n) dgn pgurus oppa"
"Hishh ad je prmintaan dye" bisik hati korg..tetiba korg dpt idea ..mstilh nk jeleskn jungkook so sehari tu korg asik rapat ng jin .."jin oppa..nk ikut boleh x" korg memegang lengan jin sperti sepasang kekasih.."ahh boleh2"
"Aishh sini..klau nk pgang lengan org..pegang lengan sye je" jungkook mnarik tgn korg lalu mletakkan tgn korg ke lengannya"ylh"

"Jom lh prgi skang"
Korg pn ikut bts ..smpai je kt hotel bts..Pengurus bts dh smpai dpn bilik bts..
"Korg ke mna ha!!"
"Lek ah pengurus..kitorg gi mkn minum je"
"Aikk army ksi mknn bkn nk mkn"
"Hehe tkut2 ad racun ..yelh skang kn byk hatters"
"Yg yeoja ni spa plk"
"Ahh anyeonghaseyo (y/n) imbnida..sye army bts..army from Malaysia☺"korg pn tunduk hormat..
"Pengurus kim..x bleh ke kita balik korea esk je??"jungkook mrayu smbil buat kiut miut
"X denye..tiket penerbangan kita smpai mlm ni je"
"Sbb tu lh jungkook sruh esk..x ckup rehat lh pngurus..tangguh kn lh ..sok mlm bru balik..nk jejalan kt malaysia jgk"
"Byk cantek..mcm tau aje selok belok malaysia..."blum smpat pngurusnya berleter suga dh mnyampuk
"Aishh .pngurus kita kn ad army malaysia ni" tolak korg ke dpn
"Haah ..dye tau selok belok malaysia..nnti dye bwk kita jejaln kn..kn (y/n)"
"Ahh nae nae" korg still blerr
"Hmm yelh..tpi nk gi mna je??(y/n) ad cdangan x" tanya pngurus tetapi korg still blerr
"(Y/n)..(y/n)...ouhh (y/n)..
(Y/n)!!!!!"
V menepuk bdn blkang korg..ap lgi mlatah lh jwbnya
"SEOKJIN SEOKJIN"
Smua memandang ke arh korg ..hehe malu lh dibuatnya..
"Dh lh ..hyung nk balik ke bilik..mlm ni hyung nk tau korg nk gi jln ke mana..klau x de jwpn juga ..korg esk pagi dh kna naik flight k"
Bts hnya membalas tnda fhm lalu dyorg pn masuk ke bilik..yg pliknya korg still kt luar..
*bukk*
"K dyorg tinggalkn aq kseorangan kt luar ni..x guna punya bts"

Di bilik bts
"Hyung..kookie rsa mcm trtinggal sesuatu lh kt luar..tpi apnya ye"
Smua trus brpikir beberp saat smua bts mnjerit
"(Y/n) lahh!!!"

"Ap ni..skang baru nk jerit nma aku"

-bersambung-

BTS-HADIAH-(malay ff)Where stories live. Discover now