Di rumah D.O...D.O sedang mesej Chanyeol dalam biliknya.Masa ni Chanyeol dah bersekolah di SM entertainment High School selama 5 bulan.
D.O:Chanyeol!Kenapa kau pindah sini?
Chanyeol:Mak aku tukar tempat kerja.Lagipun...Mak aq kata sekolah ni sekolah paling bagus di Seoul.
D.O:Ooo...aku nak tanya sikit boleh?
Chanyeol:Tanya jelah.Kau ingat aku ni cikgu ke nak kena minta keizinan kalau nak tanya?Hahaha.
D.O:Kau tak ada sebarang..umm...ciri ciri yang membolehkan kau jadi cikgu.Kalau aku,jadi presiden pun boleh!
Chanyeol:Perasannya~Apa yang kau nak tanya tadi?
D.O:Kau ada simpan perasaan tak kat Gayoung?Sebab kau kan teramatlah rapat dengan dia...
Chanyeol:Kau tak tahu ke?Dia dah jadi yeojachingu aku...
D.O:Apa?!Kau tipukan?!
Chanyeol:Tak tipu!Dia dah jadi yeojachingu aku!
D.O:Ish!Sibuklah kau ni!Dahlah bye!
Chanyeol:Aku tahulah kau jealous!:p.Hahaha.Ok bye.
Realiti
D.O:Macam mana Young boleh jadi yeojachingu Chanyeol?Aku selalu duduk dengan Young kecuali kalau dia nakkan ketenangan,dia akan duduk dekat taman sekolah....tapi bila pulak Chanyeol ikut dia?Ish kacau betul!
Keesokan harinya....
Di meja makan rumah D.O...
D.o:Anneyounghaseyo Omma,Appa....
A/P:Kenapa sedih je ni?Selalu bersemangat nak pergi sekolah.
D.o:Tak ada apa apa....Appa,Jom.(sambil makan roti)
O/M:Awal lagi ni....Kenapa nak pergi awal awal?Pengetua nak jumpa ke?Ke ada meeting pasal disiplin murid?
D.O:Tak...Saja datang awal...Tak salah..
A/P:Memang tak salah.tapi sekarang pukul 7 setengah!Kelas kamu start lagi sejam!
D.O:Alaaa.....Jomlah(*buat muka kesian*)
A/p:Yelah...Jom.
Skip
Di dalam kelas...
D.O:Chanyeol!Awalnya kau datang!
Chanyeol:Tak salah.Kau pun datang awal.Pengetua kata lagi sejam kita kena pergi jumpa dia.
D.O:Sekarang pukul 7:45...jadi pukul 8:45 la kan?
Gayoung:(Muncul secara tiba tiba)Haah.Kita kena ambil 5 orang sekali untuk pergi dengan kita...Saya pilih ee...Naeun,Bomi,Sehun,Baekhyun,dengan....ummmm awak pilihlah lagi sorangla Chanyeol.
D.O:Awal pun datang awal?Sibuk je...
Chanyeol:Entahlah...tak tahu nak pilih siapa...kau nak pilih siapa D.O?
D.O:Ambik jelah Kai atau Suho.Tak pun Chen.
Chanyeol:Ok,kita ambik je Kai.
D.O:Jap...untuk apa ambik dorang?
Gayoung:(Jungkit bahu)entahlah....Pengetua yang suruh....Ikut jelah...
Chanyeol:D.O,kau tunggu Kai,Sehun dan Baekhyun kat sini.Jom Young,kita cari Bomi dan Naeun.
Gayoung:Erk!Takpelah.Tadi Mrs. Kei nak jumpa saya dengan D.O kat kelas 5 Galaxy.Jadi awak tunggu Sehun dan yang lain lain kat sini,saya dan D.O pergi jumpa Mrs. Kei...Kebetulan pulak,Bomi dengan Naeun kelas 5 Galaxy.Jom D.O.
Chanyeol:Tapi...
D.O:Nae...Jom Gayoung.
Di kaki lima depan kelas 5 Saturn...
D.O:Gayoung,Kenapa Mrs. Kei nak jumpa kita?
Gayoung:No idea.Mungkin dia nak bagi keputusan peperiksaan kot.
D.O:Ouhh...Ok.
Gayoung:D.O...Chanyeol ada cakap apa apa pasal saya dan dia tak?
D.O:Awak yeojachingu dia?
Gayoung:Apa apapun...Awak jangan percaya dia D.O.Saya tak ada kena mengena.
D.O:Ouhh...ok..Gayoung,Awak suka sape sebenarnya?
Gayoung:Hmmm.....nantilah saya bagitahu..Itu pun dia Bomi dan Naeun.Apsal diorang lari arah kita?
D.O:entahlah....ada sesuatu kot...
Bomi dan Naeun...
Naeun:Weh!Tu dia D.o dengan Young...
Bomi:Apa lagi?Kejarla dorang!
Naeun:D.O!!Gayoung!!Sini kejap!!
D.O:Kenapa jerit jerit ni?Buat malu je kat murid tingkatan 2!
Gayoung:Entah!Buat malu je.Dahlah panggil nama kitorang.
Naeun:tapi kita ada masalah besar!
Gayoung:Apa masalah yang besar sangat tu?
Bomi:Kau tahu tak yang Chanyeol cadangkan pada pengetua untuk...
D.O:Untuk apa?!
Bomi:Sabarlah!kau tahu tak penat aku nak cari kau?Untuk lucutkan jawatan kau sebagai Ketua Murid.
Gayoung dan D.O:Apa?!?!Kau serius ke?!
Naeun:serius!tadi kitorang hantar borang kat pejabat.Pastu kitorang perasan yang Chanyeol tengah bincang dengan pengetua.Pastu dia kata yang kalau kau tengah cari kitorang,dia suruh kitorang bagitau yang kau takyah datang perjumpaan yang akan berlangsung lebih kurang lagi 3 minit dari sekarang.
D.O:Lucutkan jawatan aku je kan?Gayoung tak kan?
Bomi:Young tak dilucutkan jawatan..tapi yang sedihnya kaulah..
D.O:Gwenchana...mesti ada sebab kenapa dia mintak aku dilucutkan jawatan.koramg pergilah perjumpaan tu.Kalau ada apa apa,aku kat kelas.Anneyoung.
Gayoung:D.O!Kau ikut aku sekarang!Jom Bomi,Naeun!
Bomi dan Naeun:Nae...
D.O:hah?
Bersambung
YOU ARE READING
..High School Romance..
RomancePark Chanyeol Exo as Chanyeol-Moon Gayoung as Gayoung Yoona SNSD as Yoona-Do Kyung Soo Exo as D.O Gayoung merupakan gadis yg cantik dan baik hati.Dia juga merupakan gadis yang paling cemerlang akademik dan kokurikulumnya.Di sekolah,dia berjawatan s...