Boli dni, keď mi nič nechýbalo. Nemal som žiadne starosti a celý život mi prišiel ako jedna pokojná prechádzka krásnou záhradou. Cítil som slnečné lúče ako hrejivo hladia moju pokožku. Užíval som si jemný vánok, ktorý tvoril spoločne s lístkami stromov nádherný orchester. Bol som, skrátka, šťastný...
Ako to už aj rozprávke býva, po hojnom sýtení hlad prichádza. Rástol som, dospieval a z nevinného dieťatka sa stával starší a starší mládenec. Ako aj dní, aj problémov pribúdalo. Najskôr som sa s nimi popasoval ľavou zadnou, ale čím som viacej odolával, tým viacej sa ich množilo. Stále som si s úprimnosťou hovorieval: "Už nič horšie sa nemôže stať.'' Ale verte mi či nie, aj horšie veci sa stávali. Život bol aj je plný nástrah, ktoré len čakajú na to, ako o nich človek zakopne.
Avšak my ako najdokonalejší jedinci na svete dokážeme rozumne zmýšľať, ani ja som nelenil a zobudil som všetky svoje šedé bunky mozgové. Ako sa hovorí, dvaja sú múdrejší ako jeden, a preto som sa so svojimi problémami obrátil na iných. Našiel som si kamarátov, z ktorých sa niektorí stali priateľmi. Zisťoval som povahu druhých ľudí, správanie a prejavy v rôznych situáciách. A tak sa zo mňa stalo to, čím som a čo dokážem.
Pre niektorých slovo empatia nič nehovorí, ba dokonca ani nevedia spoznať emócie a city druhých. Pozrú sa na človeka a nevidia vôbec nič. Neviem, či je to darom, schopnosťou alebo iba pozornejším sledovaním, ale nájdu sa ľudia, ktorí vedia doslova ''prečítať'' človeka.
Postoj, úklon hlavy, pohľad, pozícia rúk a mnoho ďalších faktorov vypovediacich o povahe, citoch a emóciách ľudí sa mi každodenne vrývajú do pamäti. Viem rozpoznať psychický stav kohokoľvek a pritom nevynaložím nijaké úsilie. Viem ako budú jednotliví ľudia reagovať, čo im mám v akej situácii povedať. Dedukujem ich odpovede a veľakrát sa zahrávam s mysľami. Málokedy som prekvapený a nikdy nič nenechávam na náhodu. Podrobne premýšľam rôzne možné závery, aby som eliminoval percento pomýlia a snažím sa budovať rešpekt a autoritu. Môj život je hra... hra na chytrejšieho...
Vo svojom živote som stretol množstvo rôznorodých pováh a zažil nespočetne veľa situácií, ktoré som hravo zvládol... teda... až na jednu... Všetky vedecké a logické princípy zlyhali, nič nedávalo zmysel. Jej voňa, pohyby ladné sťa labuť očarili moju myseľ, ktorá nedokázala súvisle pracovať. Svojím umom som už dostal nie jedného zločinca a ja, Sherlock Holmes, si neporadím so ženským šarmom...
Comment & vote =)
YOU ARE READING
Tisíce hviezd
Short StoryTisíce hviezd a každá je jedinečná bude zbierkou krátkych poviedok a príbehov. Každý sa bude týkať niečoho konkrétneho a nie vždy budú veselé. Budú rôzne a jedinenčné. Za každým ma bude zaujímať váš názor, ako vy vnímate príbeh a či ste niekedy nieč...