Hej det här är de första kapitlet av deal with the badboy. Ni so hade läst den här boken innan Deal with the player så vet ni att jag inte gillade den boken. Men jag hoppas att ni kommer att gilla den här boken mer .
Njut
___________________________________________________________________________________
Jag vaknar av de hemska ljudet av min mobil. Jag sträcker fram min hand mot mobilen och petar på den och hoppas på att den håller tyst........
Men nehe.
Jag tar frustrerat tag i mobilen och kaster den över hela rummet, och det är därför jag måste köpa en ny mobil var fjärde månad (notera sarkasmen) Men of course håller inte mobilen tyst.
Jag stönar irriterat och försöker att resa mig upp från min varma sköna säng men misslyckas. Jag tror att ni fatta att jag inte är en morning person.
Jag reser mig upp från sängen och stänger av min mobil och bryr mig ban inte om det har fått en spricka eller inte. Jag gnuggar ena ögat medans jag tittar runt i mitt stora rum. Är inte säker på om jag någonsin kommer att inse att jag inte är i Sverige. Mitt rum är ganska så stor. Min säng ligger i mitten av rummet mot en vägg, framför min säng så finns det ett jäkligt stort fönster som jag är väldigt obekväm i. Väggen som är bredvid fönstret åt höger så har jag ett skrivbord. Jag har ett eget badrum och en Walk in closet fast än jag inte behöver det. Men tro inte att mitt rum är den största den är den minsta.
nu tänker ni säkert omg rikemansbarn men vad ska jag säga mamma lyckas bra med jobbet antar jag, kanske lite för bra. Tack vare hon och sitt jobb så var vi tvungna att flytta till LA.
Jag reser mig sakta upp och börjar att bedda min säng inte för att jag är en perfektionist jag bara hatar när en säng inte är bäddat det kan förstöra hela min mood, okej vem försöker jag att lura självklart så är jag en perfektionist.
Jag går in i mitt badrum och ska precis ta av mig min pyjamas när min blick fastnar i min egen spegelbild. Framför mig står en normal lång tjej med brunt rufsigt hår uppsatt i en jävligt slarvig messy bun, hennes tråkiga gråa ögon som ser nyvakna ut. Hon har en fin käklinje med ganska så höga kindben. Man kan se svag färgade fräknar på en hennes lilla nästa men också lite på kinderna och pannan. Jag sliter bort blicken från min spegelbild och börjar att klä av mig och hoppar in i den varma duschen.
Jag går ut ur duschen och virar en vit handduk runt min kropp. Jag går ut ur badrummet och fortsätter mina steg till min walk in closet. Jag tar på mig underkläder, över det sätter jag på mig ett par svarta skinny jeans som är slitna vid knäskålarna med det så har jag på mig en marin blå over sized hoodie.
Nu tänker du säker VAD FAN HAR DU PÅ DIG KVINNA men om man har haft en bakgrund som mig så vill man inte stå ut antar jag nope det är mer att jag inte är så girly girly av mig, och att inte jag bryr mig om vad andra tycker om mig.
Jag går fram till min body mirror och kollar på mig själv och suckar högt, jag sätter upp mitt blöta hår i en hög tofs, och går ut ur mitt rum och skuttar ner för trapporna och fortsätter till köket, där min store syster och lille bror äter frukost.
Min store syster är ett år äldre än mig, och vi är allt mer än lika. Hon har samma bruna hår som mig fast hon har bruna ögon från våran mammas sida. Hon har inga höga kindben som mig men har fortfarande käklinjen och hon är också längre än mig. Till skillnad från mig som är en good girl så ligger hon runt och fester ofta, röker, har tagit droger men slutade direkt efter att jag hade pratat om de. Jag har hört att många killar tycker att hon har the perfect body. Så självklart ska min kära syster utnyttja det jag antar att hon är attraktiv till många killar. Jag vill inte visa min syster som den största bimbon meeeeen tyvärr så är hon det. Snälla, alla barn och föräldrar, systrar och bröder låt oss nu ta en tyst minut för våran kära Alexa.
Min lille bror är den sötaste nioåringen som någons har existerat, han liknar mig väldigt mycket. han har stora kristall gråa ögonen och det bruna håret. Man vill bara äta upp honom. (hehehe) och självklart så gillar han mig mer än Alexa känner mig stolt.
"good morning" säger jag medans jag går in köket och gör en macka. "good morning!" nästan skriker David(engelskt uttal) som får mig att hoppa till.
"shhhhhh skrik inte tänk om vargarna hör dig" viskar jag till honom. Om ni inte visste det så är min lillebror livrädd för vargar och skulle kunna göra vad som hällst än att träffa på en. Varför han har den här rädslan för vargar har jag ingen aning om. David hukar ner sig på barstolen och fortsätter att äta sin macka medans han kollar runt om kring honom som om en varg skulle hoppa fram.
jag glufsar i mig mackan och går och borstar tänderna. ............................................
"ska vi gå " jag kollar mot min kära syster för ett svar. Men det enda hon gör är att poker facean (lite svengelska skadar aldrig hahah) mot sin mobil skärm som skrämmer mig tjaaa sisådär mycket.... "Alexa"
"Va? ahh jag gör det" säger hon utan att slita blicken från skärmen. "Vad gör du?"jag kollar mot henne med en frågande blick .
Hon snappar upp sitt ansikte mot mig och kollar på mig "va?"
"jag sa, ska vi gå nu vi måste också lämna David" säger jag lugnt, väldigt långsamt så att hon ska förstå, hon nickar som svar och kollar tillbaks på sin mobil igen. Jag himlar med ögonen och går till hallen och sätter på mig mina Converse.
"David kom!"jag hör Davids snabba steg, han springer mot mig och ger mig en kram för nån skum anledning men självklart kramar jag honom till baka. Jag drar mig ifrån och sätter mig på huk och sätter på honom hans skor. OM ni inte redan visste bryr jag mig allt för mycket så jag måste sätta på han hans egna skor fast han är nio.
"Jane jag kan sätta på mig mina egna skor"hör jag David säga generat.
"Men jag vill sätta på dig dina skor"svarar jag honom tillbaka. och ler.
"okej, men kan inte vi tävla den som får flest vänner vinner". säger han och jag reser mig upp efter att ha satt på hans skor. "okej"ler jag mot honom.
Jag öppnar ytterdörren och springer mot Tom min älskling. Tom är alltså min älskade volvo c60 mer specifik så är min älskling svart matt. Hans charm kan ta kål på alla. Jag öppnar bildörren till förarsätet och sjunker ner in i bilen. Lukten av ny bil fyller mina näsborrar. Jag vet jag är skum men är det mitt fel okej? jag är född så hmm.
Alexa kommer ut från huset och låser ytterdörren och hoppar in i bilen detsamma gör David. Jag kör ut från uppfarten och och lämnar David och är nu på väg till våran high school. Om ni inte visste det så är jag 17 och Alexa snart 18.
Så det här är de första kapitlet av den här nya boken antar jag. a. Det är som sagt första kapitlet jag vet lång tråkigt med det är fortfarande en process. Hoppas att ni gillade det
<33
YOU ARE READING
Tigrotta
RomanceKanske ett nytt land, ny stad, ny skola, nya vänner så kan du inte glömma bort alla minnen. Minnen som är efter dig, minnen som har skadat dig djupt men som har läkts men lämnat ifrån sig ett märke, ett ärr. Ja vad menas med ärr? Ja, du har kommit ö...