Kapitel 2

106 6 0
                                    

Ariana gick till fältet för att se Scott och Stiles på uttagningen. Plötsligt krockade hon in med någon och den personen fångade henne innan hon ramlade ner på golvet. Ariana öppnade hennes ögon och mötes av ett par sky blå ögon. Deras ansikten var bara millimeter ifrån varandra. " Tack " sa Ariana blygt och rodnade. Liam nickade och lyfte upp Ariana så att hon stod på sina fötter. Hans armar var fortfarande runt hennes midja och hennes var fortfarande  runt hans hals. Deras ansikten var bara centimeter ifrån varandra.

De släppte varandra och vägrade möta den andres blick. Malia kom till undsättning och drog Ariana till fältet där killarna hade sin lacross träning.

" Tack" sa Ariana

Malia nickade och gav henne ett leende

Ariana och Malia satte sig på bänken och snart kom Kira och satte sig med dom. Malia satt och läste och Ariana ritade. Kira satt spänt och lutade mot en lacrosse pinnen och stampande med foten fort.

" Okej sluta. Jag kan inte koncentrera mig " sa Malia

Ariana tittade upp från hennes block och när hon såg Kiras ansiktsuttryck blev allt allvarligt

" Vad har hänt? " frågade Ariana

Kira tittade på Malia sen på Ariana och efter på fältet.

" Det hände något mellan mig och Scott och det är säkert ingenting " Kira sa det sista snabbt.

" Vad vill du att det ska vara? " frågade Malia

Kira vände sig till Malia

" Mer"

Därefter var det tyst mellan tjejerna. Ariana fortsatte med att rita och slutade plötsligt. Hon tittade på bilden hon ritat och snart föll pennan till marken. Ariana tittade storögt på bilden. Malia hörde hur Arianas hjärtslag blev snabbare. Malia och Kira tittade upp på Ariana som säg ut som om hon hade sätt ett spöke.

Ariana tittade runt utan att röra på huvudet, som om hon letade efter något. Rösterna i hennes huvud hade blivit högre och hon hörde inte Malia och Kira ropa hennes namn. Rösterna började skrika och Ariana höll för öronen.

Scott som stod på lacrossfältet och värmde upp till uttagningen hörde Ariana viska något i luften, men vad kunde han inte höra. Det lät som ett mummel. Scott vände sig om till publikbänkarna där Kira, Malia och Ariana satt. Han sprang upp till tjejerna och när han nådde dom la han en hand på Arianas axel. Ariana slutade darra och Ariana visste att hon var tvungen att gå där ifrån. Hon visste vad hon behövde göra.

" Jag måste gå " sa Ariana och reste sig upp. Kira, Malia och Scott tittade oroligt på Ariana. Dom hann inte stoppa henne innan hon redan försvunnit iväg. Scott tog upp hans telefon och ringde upp Derek.

" Oroa dig inte. Haru och Rebecka tar hand om henne " sa Derek

Derek tog ett djupt andetag. Rebecka såg orolig ut.

" Det blir bara värre Derek. Vi måste göra något innan det är försent " sa Rebecka och Haru nickade.

Derek suckade och sa " Vad ska jag göra. Hennes pappa är inte till någon hjälp " sa Derek

Peter som satt och lyssnade tittade på brevet i hans hand. Brevet var från Arianas bror Jacob.

" Vi alla vet att hon blir starkare för varje dag och att hon är runt människor kommer inte hjälpa " sa Haru.

Plötsligt hörs ett skrik. Det var ett skrik som fick öronen blöda mer än de gjorde när en banshee skriker.
Alla övernaturliga varelser i Beacon Hills kunde känna vågen av magi fylla luften. Den vågen nådde över hela landet.
Jacob och hans pappa satt tillsammans hemma när de kände vågen av magi.

" Vad var det där pappa? " frågade Jacob

Jacobs pappa Billy svarade inte. Han hade aldrig känt något så starkt.

" Jag vet inte. Men vi får veta snart " sa Billy.

Purple EyesWhere stories live. Discover now