Kapitel 5

42 3 0
                                    

När Ariana vaknade morgonen där på går hon snabbt upp från sängen när hon såg hur mycket klockan var. Hon visste om hon inte började röra på sig skulle hon komma försent och det ville hon verkligen inte. Hon sprang runt hennes rum som en galning och när hon var färdig sprang hon ut och ner för trapporna i Dereks loft.

Derek satt med en kopp kaffe i handen vid matbordet. Han ställer ner koppen och tar upp en annan mugg fylld med kaffe till hans kusin. Ariana springer snabbt fram till honom och tar muggen och är på väg att fortsätta springa ut när hans röst stoppar henne.

"Är du säker på att du klarar av att gå till skolan idag efter" han tar en paus som om han är rädd att hon ska falla ihop "Igår" sa han försiktigt.

Ariana som fortfarande hade ryggen mot Derek vände sig om  och möte Dereks intensiva blick.

"Ja oh oroa dig inte om jag börjar må dåligt kommer jag raka vägen hem" sa Ariana med självsäkerhet i rösten.

Derek nickar och ger henne ett leende som inte många får se. Efter det springer Ariana ut genom dörren.

När Ariana kom fram till skolan hade första ringningen gått. Ariana sprang så snabbt hon kunde mot hennes skåp men distraherad av sin stress såg hon inte personen som kom inrusande mot henne. Hon krockade in med personen och tappade sina saker på golvet. Snabbt sa hon förlåt och plockade upp sina saker. Personen som hon hade krockad in med tog friheten att hjälpa Ariana och när hon tittade upp såg hon killen hon hade krockat in med igår.

Liam.

Han log mot henne och räckte fram sakerna som han hade plockat upp. Ariana tog emot dom men sa inget, Liam sträckte fram handen. Ariana tog tag i handen och lyftes upp på fötter. Men föll in i Liams armar. Deras ansikten var centimeter ifrån varandra. Plötsligt kändes det som om ingen än dom fanns där i korridoren. Åter igen precis som dagen innan, släppte de varandra, men den här gången skrattade de båda.

" Du vi måste sluta mötas så här" sa Liam och tittade på Ariana med en blick som hon inte kunde läsa

Hon fick en ide'. Hon försökte läsa hans tankar. Hon koncentrerade sig noga men ingenting hände, inget dök upp i hennes huvud. Liam stod fortfarande där och väntade på hennes svar, tillslut säger han hennes namn. Ariana skakar på huvudet som om hon skakar bort sin tanke och lägger sin uppmärksamhet på Liam.

"Förlåt! Jag har huvudvärk och mycket att tänka på. Men jag håller helt och hållet med. Jag menar om vi ska träffas kan vi iallafall gå på date eller ta en kaffe, om du änns vill det. Jag menar....vi kan......du vet...jag ska va tyst nu" säger Ariana snabbt och i slutet av hennes babblande så är hon helt röd i ansiktet av förlägenhet

Inget blir sakt efter ett tag, utan att de märkt har de börjat gå mot deras lektioner. Men samtidigt som Ariana kände sig generad, så var de ingen pinsam stämning mellan dom. Tystnaden var skön, överraskande skön, fasten Ariana hade babblat upp massa trams, som samtidigt var sanning.

Men båda två visste inte vad de skulle säga, Liam skulle vilja förvandla en tanke till verklighet, han tyckte verkligen om Ariana, hon var så snäll och välkommande, inte på tal om att hon var jätte söt, så söt att allt godis och socker i hella världen inte skulle vinna mot henne.

Kom igen nu Liam, fråga henne, du gilla henne, hon gillar dig, det kommer gå bra, tänkte Liam

De hade kommit fram till Arianas lektion, Liam tänkte snabbt hur han skulle göra det här, men enda han kom på var att bara säga det, så det var det han gjorde.

" Du......skulle du.....du vet.....asså bara om du vill.......jag tänker inte tvinga dig elelr nåt.....men......om du nu vill.....skulle...du....vilja.....gå....på en......eeee......DEJT"

Ariana stod där helt förbryllad. Han ville gå på en dejt med henne, av alla i hela skolan, med henne.

"Ja, jag vill det" sa hon blygt

Nu var det Liams tur att bli helt häpen.

Hon sa ja, hon sa ja, hon sa ja

Helt plötsligt så hoppade Liam till i glädje och hurrade för sig själv, och så vänder han tillbaka till Ariana och säger med armarna utsträkta, " Jag lovar du kommer inte ångra dig, du kommer gå på den bästa dejten du någonsin gått på", efter det så sprang han iväg för att hitta Mason. Allting måste vara perfekt, han hade en dejt med den snyggaste och sötaste och vänligaste tjejen i skolan, han måste imponera på henne rejält så att hon inte lämnar honom

Author note

JAG ÄR TILLBAKA

Ja, jag vet att jag inte uppdaterat den här boken eller någon bok alls på typ två år, men jag förlorade intresse i att skriva och jag tyckte att det inte blev något bra, plus så hade jag så mycket som hände i mitt liv, som skolan, depressioner, vänskaps problem och allt det där man går igenom som tonåring, men nu ska jag försöka uppdatera, men förvänta inte uppdatering varje vecka, ska försöka göra ett schema för allt.

Tack och hej, kärlek till alla som läser, extra kärlek till läsarna som är kvar och läser<3

Purple EyesWhere stories live. Discover now