Kapitel 4

18 1 0
                                    

På bilden så är det Susan men ni får förställa ett något äldra ansikte men hittade ingen bättre bild.. Och ni kommer få reda på vem det är i detta kapitlet,
Om ni har förslag på utseenden och personer som liknar det utseendet.. Tell me :)

----------------------------------------------

Jag vaknade tidigt dagen efter och visste först inte var jag var, när jag sedan kom på det sjönk mitt humör men blev något bättre när jag hörde Jade mumla något från andra sidan rummet. Själv skuttade jag glatt upp ifrån sängen.
"Jag ska bara ta en snabb dusch" sa jag och försvann in i vårt gemensamma badrum och hörde Jade mumla något ohörbart till svar.
En kvart senare var jag klar jag gick ut ur badrummer invirad i en handduk och en annan om håret. Jade satt på sängkanten och såg ut att vara halvsovande.
"Trött?" Frågade jag flinandes hon svarade genom att slänga sin kudde på mig och jag skrattade lätt samtidigt som hon släpade sig in till badrummet. Strax efter hördes ett gällt skrik.
"Tog du slut på varmvattnet?" Frågade hon.
"Jag duschade i 10 minuter, jag har in..." Längre hann jag inte.
"Var inget, det kom nu" avbröt hon mig och jag himlade med ögonen, jag passade på att klä på mig medan hon stod i duschen. Jag satte på mig ett par mjukisbyxor och munktröja jag tagit ifrån Joel, jag andades in hans doft innan jag drog på mig den, såg ändå helt okej ut, jag lät håret vara utsläppt och drog bara snabbt en borste igenom det.
När Jade var klar satt jag på min färdigbäddade säng och skickade iväg ett sms till Joel.
"Du får hälla vatten på mig om jag inte vaknar" sa hon.
"Får jag?" Sa jag och log stort, jag hade väckt Joel så några gånger.
"Ja, men då byter du sängkläder" svarade hon och flinade jag svarade med att räcka ut tungan åt henne.
~2 timmar senare~
"Du måste träffa Susan, Lexi och Lily" Jade hade visat mig hur det såg ut på området, och 2 våningar av huset eller snarare slottet vi bodde i, nu var vi på tredje våningen där vårt sällskapsrum och en aula för hela skolan låg, men de var en speciell nyckel till sällskapsrummet för de som ändast i samma korridor som mig hade.
"Susan, Lily, Lexi" Jade ropade på de 3 tjejerna som stod en bit bort och de vinkade.
"Kom och hälsa på Nova, min nya rumskamrat."
Alla 3 tjejer kom fram mot mig. En tjej med brunt lite vågit hår och ett sött ansikte gav mig en kram.
"Jag är Susan" sa hon.
"Det är Lily" sa hon och pekade på en tjej med blont axellångt rakt hår.
"Och det där är Lexi" den sista tjejen liknade Lily lite men verkade mer reserverad av sig och Lexis hår var lite rakare och lite längre än Lilys. Även Lily gav mig en kram och alla 4 visade mig runt i sällskapsrummet, jag försökte även få bättre kontakt med Lexi men hon svarade endast på om jag ställde frågorna direkt till henne, så jag gav upp och pratade med de andra i stället.
~1 timme senare~
Vi hade umgåtts lite med de andra 3 tjejerna.
"Lexi verkar inte tycka om mig" svarade jag.
"Hon är alltid sådär mot nya människor, den enda hon klickade direkt med var Lily, det är därför hon umgås med oss, men om man visar större än vänskapskänslor för Lily så ska man hålla sig borta" svarade hon.
"Är de tillsammans?" Frågade jag
Och Jade nickade.
Vi fortsatte mot de andra korridorerna som hon skulle visa mig när hon plötsligt stannade.
"Vad?" Frågade jag.
"Igår hade jag precis pratat med en av de som står där borta och vi är inte vänner" svarade hon sammanbitet.
Jag såg bort mot två tjejer.
"Du får berätta för mig ikväll" sa jag sen.

FlickinternatetWhere stories live. Discover now