Part 1

5 0 0
                                    

Cuaca pagi tu agak nyaman sikit. Angin sepoi sepoi bahasa meniup lembut sayup. Sekolah Tinggi M riuh rendah pada pagi tu memandangkan ia hari pertama pelajar mendaftar masuk ke sekolah.

"Woi !! HAHAHAHAH gila ah tak sangka aku kau pun sekola ni jugak !" Teriak Pkah excited sambil tepuk bahu aien ketika mereka berselisih nak masuk ke kelas. Kelas yang sama. Kelas paling hujung iaitu kelas khas untuk budak budak nakal.

"Woi Pkah HAHAHAHAHAHAH ye do tak sangka kau pun sekola sini gak. Bukan kau mohon sekolah lain ke? Ni pahal sesat masuk sini?" Balas aien excited jugak sambil perli. Mereka berhenti di pintu kelas.

"Alah, sekolah tu.... mak aku tak bagi masuk sebab skema sangat huhu. Ni... kejap kejap, jangan cakap kau dapat kelas ni jugak?" Tanya Pkah sambil tunjuk ke arah kelas yang mereka hendak masuk itu.

"A'ah. Apahal? Kau pun?" Tanya Aien semula.

" Ye ah ! Nok harommmmmm HAHAHAHAHAHAHHAHA dari sekolah rendah sampai ke sekolah tinggi asyik satu kelas dengan kau je. Apak bosan do..." kata Pkah sambil ketawa.

"Ah pungkoq hang lah. Dah jom ah masuk cop tempat belakang sekali. Borak kat pintu apa je dapat..." kata Aien smbil melangkah masuk ke dalam kelas diikuti Pkah.

Suasana dalam kelas agak awkard sikit sebab semua students tak kenal antara satu sama lain melainkan Pkah dan Aien kerana mereka sudah berkawan dari sekolah rendah lagi.

Aien dan Pkah aim tempat duduk paling belakang sekali. Setelah menghempas punggung atas kerusi, mereka menyambung bercerita dengan penuh excited.

JauhWhere stories live. Discover now