Part 3

3 0 0
                                    

"Pak cik ! Kasi eskrem satu. Nak perisa vanilla ye !" teriak aien kepada pak cik penjual ais krim yang berniaga di tepi jalan.

Sejurus ais krim dihulur dan duit dibayar, aien lantas duduk di bangku bawah pokok. Suasana di taman ketika itu agak ramai dengan pelajar yang baru pulang dari sekolah. Aien menjilat ais krim dengan penuh nikmat.

Sedang khusyuk menikmati ais krim kon perisa vanilla itu, tiba-tiba telinganya menangkap bunyi sesuatu. Lantas dia menoleh ke arah belakang. Kelihatan sesuatu yang menarik di tepi semak belakang bangunan.

"Sial !! Lagi sekali kau report dekat cikgu, mati la kau. Kau minta maaf sekarang!!"

"Heh, kisah apa aku..."

"Eh, shit!! Memang nak kenaaaa!!"

Dush !!

Sekumpulan pelajar perempuan yang tidak diketahui dari sekolah mana sedang membuli seorang budak perempuan. Aien hanya sekadar menonton adegan itu sambil menjilat ais krim.

Lebih kurang 7minit kemudian, adegan bertumbuk itu pun habis. Dan sekumpulan pelajar perempuan itu bersurai tetapi tidak pelajar yang dibuli itu. Aien mengunyah sisa kon ais krim nye yang terakhir. Dia bangun dan menepuk-nepuk punggungnya.

Setapak demi setapak dia menuju ke arah lokasi adegan menumbuk itu berlaku. Pelajar perempuan yang ditumbuk tadi masih di situ. Duduk tertunduk memandang tanah sambil bersandar di dinding. Bibir nya berdarah. Rambut panjangnya yang berwarna keperang-perangan itu juga kusut.

"Need a help?" Kata Aien sambil menghulurkan tangan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 20, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

JauhWhere stories live. Discover now