Hari ni aku rasa lain macam la kat Mingyu . Entah kenapa lain gila perasaan tu . Bukan perasaan aku la , maybe dia ? Hahaha apa aku merepek ni xD ok macam ni cerita dia ~
" Mina-ah " Mingyu memanggil aku . Aku pun menuju pergi dekat dia . " yes ? Do you need any help , sir ? " balas aku . " aku nak ajak kau dinner malam ni boleh ? Kita berdua je . Itupun kalau kau tak berkeberatan lah . " aku mula rasa pelik , tapi aku act macam takde pape . " dinner ? Erm tgk dulu lah . Dkt mana ? Pukul berapa ? " aku terus menanyakan soalan dengan pantas . " pukul 8.00 pm , venue Samdong Hotel . Aku rasa kau tak payah risau pasal transport kot . " aku balas " oh Hotel tu . Femes kot , aku suka makan kat situ ! Favourite tu >< . Transport ? Kenapa ? " aku mula tak faham pasal transport so aku tanya dia . Lantas dia menjawab " takpe , aku pick up kau malam ni . " " oh okey . Set ! "
Haa , begitu lah kisahnya . Tapi kenapa mesti berdua ? Nape tak ajak ahli Un:E yg lain sekali ? Aish Mina .. jangan fikir bukan² , kata kan jela dia saje nak ajak kau pegi makan kat favourite Hotel kau . Tht's it . Jgn fikir lain , okeyyy ? Fuhh .
× 7:55 p.m , home ×
Okey , dress up dah siap . Cun jgk aku bila pakai dress ni xD rasa macam nak pegi candle light dinner je hahahaha xD lagi 5 minit nak pukul 8 , Mingyu tak sampai lagi . Lambat btollah bdk ni --"
× suddenly ×
" Pinnnnn pinnnn " hon di kereta Mingyu berbunyi .
Haa ! Panjang umur bdk ni xD pendek leher . Hahahahhahha xD baru je sebut terus muncul .
" Omma ! Appa ! Mina pegi dulu eh ? Jaljja !! " aku ucapkan selamat tinggal dkt parents sebelum keluar rumah . " okey hati² , jang balik lewat sgt ! " jerit omma aku . " okey arasso !! " balas ku . Sesudah sampai di kereta Mingyu , aku terkemam sekejap . Sebab korg bayangkan eh ♔ suit hitam | tali leher warna biru gelap | kasut converse ♔ tak ke hensem tu ? Tht's why aku terkemam xD " wow Mingyu-ah ! Hensem gila kau ! Terkemam aku tadi xD " puji aku kepada Mingyu . " kau pun kurangnya ? Dress merah , handbag PRADA , glass heel ala² cinderella , rambut style wavy . Naseb tak pecah je kete aku ni sbb glass heel xD hahaha joke " uish , gurau dia tak lawak btol -.- " okey , thank youu huhuhu " ucap terima kasih + malu sbb kena puji xD " oh ya , boleh aku tanya soalan dkt kau ? " tanya aku kpd Mingyu . " haa tanya lah , apa dia ? " balas Mingyu . " kenapa kau just ajak aku je eh ? Nape tak ajak ahli Un:E yg lain sekali ? " soalku . " haa ?! A .. a .. aku .. mmg sengaja nak ajak kau je xD kalau ajak smua , habislah po .. pokai aku ni . Entah , tetiba terniat nak ajak kau kan ? So aku ajak jela " balas Mingyu dengan gagap . Tapi aku malas nak syak pape sbb dia kawan aku . " okeyy haha xD berjimat btol kau ni xD eh , dah sampai lah ! Wowwwww !!!! >< " aku cuba memecahkan suasana yang pelik tadi bila nampak Hotel tu . Best nya ! Dah sampaiii !! Tapi , kenapa kosong je hotel ni ? Biasanya ramai . Maybe sbb bru lepas hujan , so org tak ramai yg nak keluar rumah huhu , buat andaian sendiri xD aku dgn Mingyu mula masuk dengan diiringi boy band yang memang keje dia hiburkan pelanggan dkt hotel tu . Mingyu memberi kan lengannya utk aku berpaut . Tanpa aku berfikir panjang , aku memautkan tangan dekat lengan dia . Tapi perasaan DUBDABDUBDAB apakah ni ? Wait , rilex and chill oke ? " silakan duduk . " sapa Mingyu lepas dah sampai dekat meja makan " " aku tau lah . " apalah , mmg tak aku nak berdiri lama xD hahahah . " Kau mcm nk ckp something je . Cakap lah " tanya aku . " ha ? Mana ada . Erm , kita makan dulu la eh ? Perut dah mula menari dah ni xD " LOL " hoho okey "
Next part will be published next time okey ? Mian xD jaljja !!!
YOU ARE READING
Nae Mam . [ MY HEART ]
RomansaNae mam ni mengisahkan tentang " Aku " yang bernama Mina . Didalam kisah ni , beliau akan menceritakan tentang friendship dia , how can she fell in love to " tht " guy . And siapa yang dia suka , apa yang selalu sangat jadi dekat dia , and cabaran²...