Nae Mam . [ My Heart ]

20 3 0
                                    

" Ok , kenyang aku dibuatnya . " Kata Mingyu . " Kan ? Oh ya , sambung tadi . Kau ada nak cakap pape ke ? " aku menanyakan soalan tadi yang tak sempat dijawab . " Oh ada . " Mingyu membalas . " apa dia ? Palli haebwa ( cakaplah cepat ) . " tanya aku dgn tak sabarnya xD " Aku .. aku .. aku .. " ish , lambat pulak mamat ni , buat suspens je . " kau apa ? Lambat la kau ni " geram aku xD " okey² aku cakap . Act , bnde ni aku dah lama nak bagitau . Tapi setiap kali aku nak bagitau kau , ada je yang menghalang . Cikgu panggil lah , training diteruskan lah . Makcik cleaner terbang la ( HAHAHAHA xD ) . Ok , skrg aku akan bgtau kau . Aku sebenarnya suka kau . " " what ? Kau .. kau .. su .. su .. suka aku ? Tapi , sejak bila ? Wahh kau ni . Bukan main selamba kau kan bagitau aku . Wahhh ,  srsly aku terkejut gila . Jadi , sebab tu la kau tak ajak Un:E sekali and kau end up ajak aku sorg je ? " tanya aku dgn perasaan terkejut gila . " Yes . Aku mmg sengaja nak ajak kau keluar berdua , sbb aku nak bagitau benda ni . Kau ingat tak time kau hampir terjatuh dkt tangga masa nak pegi beli makanan , and aku capai tangan kau sbb xnk kau jatuh . And mata kita berpandangan , right ? Time tu tetiba aku rasa DUBDADBDUPDAB . And aku tak pernah rasa perasaan yang macam ni . So , first and last question . Will you be my girlfriend ? " soal Mingyu tanpa rasa ragu-ragu . " A .. a .. aku kena fikir dulu lah . Srsly wei , kau buat aku terkejut sgt² . Sumpah la . Speechless gila . " jawapan yg kurg memuaskan keluar dari mulut aku . " ok takpe . I'll wait for you . Kalau kau dah ada keputusan , bgtau aku la . Aku tak kisah dgn jawapan kau :') erm , ok la . Balik jom ? Dah lewat dah ni . " Mingyu mengajak aku balik .

- Home -

" Thnks sbb sudi bwk aku gi makan , even ada bnde yg mengejutkan terjadi tadi . Hehehe and thnks sbb hantarkan aku balik :) " aku mengucapkan terima kasih kpd Mingyu . " ok then . See you tomorrow , bye :) " Mingyu lantas memandu keretanya utk pulang ke rumah .

- Bilik aku -

" oh no ! Semua ni bkn mimpi kan ? Oh s**t . Ish sumpah la rasa nak mencarut pun ada xD apa ni ? Aku tak pernah pun nak mintak dapat situasi mcm ni , apatah lagi aku bkn jenis yg mcm tu . Ahhh ! Macam mana ni ? Kalau esk tak skolah kan bagus . Aku tak ready nak hadap muka dia >< gosh ottokaji ? Ahhh !! I can't believe this ! "

- Rumah @ Bilik Mingyu -

" wahhh ! Betol ke apa yg aku buat ni ? Kenapa berani sgt ni ? Aduhh , mati la aku . esk kena tgk muka dia . Damn , mesti awkward nanti . Ish tak guna betullah ! Pelik betollah , dr mana dtg sikap berani ni ? Aigooo >< "

- Keesokkannya , dkt skolah -

" Yeoreobun annyeong !! Harini aku nak bgtau something yg best and akan buat kita bertambah semangat ! " V mengumumkan sesuatu . " apa dia ?! " Tiba² aku dgn Mingyu terjawab serentak . Makk aii , awkward dia tu , errr !!! . " Sekolah kita akan mengadakan * HYUNRA ART HIGH SCHOOL DANCE FESTIVAL * tapi syarat² dia , satu kumpulan 2 org . And pengetua sekolah kita nak semua ahli kita join festival ni . Tak boleh pasangan yg sama jantina . So aku decide .. Hyukkie-Yeri , Sehun-Yura , // aku harap bukan aku dgn Mingyu . Awkward la kalau tetiba aku dgnnnnn // Mina-Mingyu // wht ? Aku dgn Mina ? Wahh ! Bertambah awkward la nanti !! // Aku dgn Hayoung la , sape lg xDDD * smirk * . " Yahh !! Tak payah la buat muka mcm tu . Menggelikan tau ? " tegur Hayoung . " Eleh , geli² pun tergoda kan ? " ayat V selamba . " Yah , hyung / oppa , unnie / noona !! " marah kitorg . Tiba² mata aku n Mingyu berpandangan time tgh syok² gelak then kitorg berhenti gelak sbb tetiba awkward tumpang lalu xDD ahli lain turut ternampak reaksi muka kitorg then dorg be like " knp muka korg mcm tu ? Mcm tgh gaduh je ? " aku menjawab " ehh mana ada . kitorg okey je , kan Mingyu ? " * laga siku dkt Mingyu * " haa btol tu btol . " then kitorg sambung gelak balik . Disebabkan kejadian tu , aku ngn Mingyu dah tak awkward -3- hehehe thanksss xDDD

- Keesokannya -

Ok , saja nak potong stim korg . XDDD Next part will be publish next time xDDDD

Nae Mam . [ MY HEART ]Where stories live. Discover now