Osman Gazi'nin Fetihleri

251 8 0
                                    

Osman Gazi'nin başarılı Bizans Tekfuru arının çileden çıkartıyordu. 1299 yılında Bilecik ve Yarhisar tekfurkarı aralarında anlaşarak Osman Gazi'yi bir hile ile yok etmeyi planladıklar ancak bu toplantıda bulunan Köse Mihal durumu gizlice Osman Gazi'ye haber verdi.
Yarhisar Tekfuru'nun kızı ile Bilecik Tekfuru'nun oğlunun düğün merasimine davet edilen Osman Gazi, hiçbir şeyden haberi yokmuş gibi çıkageldi. Fakat bu arada Bilecik kalesi'ne gönderdiği düğün hediyelerini getirenler kadın kıyafeti içindeki osmanlı askerleri, saklayan birer tuzaktı.
Neticede Bilecik kalesi kolayca fethedildi. Bunu düğün ziyaretinde haber alan Osman Gazi, etrafında ki yakınlarıyla atına binip, düşmanların şaşkın bakışları arasında düğün meydanını terketti. Bilecik ve Yarhisar Tekfuru ve askerleri onları takip ettiler. Ne var ki, daha önce yolları üzerine tuzak kurmuş olan Osman Gazi'nin askeri tarafında imha edildiler. Yarhisar Tekfuru'nun kızı Holafira Nilüfer adını alıp Müslüman olarak Osman Gazi'nin oğlu Orhan Bey'e nikahlandı. Osman Gazi daha sonra Turgutalp isimli komutanını İnegöl kalesi'nin fethine yolladı. Ardından kendisi de giderek 1299 yılında İnegöl'fethetti.
Gece gündüz çalışıyor, kendi adıyla anılıp, altı asır dünyaya hakim olacak olan Devletinin temellerini atıyordu. Son derece dikkatli, sabırlı ve kahraman bir insandı. Birlik ve beraberliğe büyük önem veriyor, bu uğurda en yakınlarını bile göz açtırmıyordu. Hatta aşireti başına geçmek isteyen ve bu hususta gizli çalışmalar yapan amcası Dündar Bey'i halkın gözü önünde oklayıp öldürdü. Bunu, alemin nizamı bozulmasın, kendisi büyük istiraplar çekse bile halkı rahat çekmek için yapmış şüphesiz ki bu hareketinin büyük faydalarını görmüştü.
Neşri tarihi'nde ise Osman Gazi'nin, amcasını, Bilecik Tekfuru'nun yakalanmasına mani olduğu için öldürdüğü beyan edilmektedir.

Osmanlı İmparatorluğu TarihiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin