Bisikletimi kaptım ve adamın peşinden gitmeye başladım .Çok hızlı gidiyordu ,yetişemiyordum ona .Risk aldım ve kestirmeden gitmeye karar verdim .Arabanın önüne çıktım ve "pardon" dedim .Onunla konuşacak cesaretim yoktu , korkuyordum ondan . Ama cesaretimi ve gücümü toplayıp pedalları tekrar çevirmeye başladım . Adam durdu ! (Hem de eski bir garajın önünde ) Sonra adam garaja girdi ama kapıyı açık bıraktı . Dayanamayıp girdim içeri . Saklana , saklana adamı takip ettim . Sonunda adam durdu . Başka bir adamla konuşuyordu . Adam ona "Stewen" diye seslendi . Yani şüphelinin adı Stewen ' dı . Tam konuşmasının ortasında yanlışlıkla bir dala bastım ve "ÇIT" diye ses cıktı . Adamlar etraflarına baktılar ama beni göremediler . Tam "ohh!" derken , sakarlığım tuttu . Vazo gibi bir şeyi devirdim . Adamlardan biri beni gördü . Hem de bu Stewen ' dı "Aman Tanrım! " diye bağirdım ve alabildiğine hızlı koşmaya başladım . Tam pes edecekken , büyük kırmızı yazıyla " ACİL ÇIKIŞ " yazısını gördüm . Hemen içeri girdim . Önümde aşağıya doğru inen bir merdiven vardı . Merdivenden aşağı inmeye başladım ve en sonunda "ESKİ" ( hem de bayağı ) bir oda çıktı karşıma , hemen girdim ve saklandım . Stewen geri dönmüştü sanırım çünkü etraf çok sessizdi . Kafamı hafifçe dışarı çıkardım . Evet odada kimse yoktu . Tam odadan çıkıyordum ki gözüme bir şey çarptı . Yere düşmüş bir kağıt . Tam bakarken bir ses duydum . Koşarak uzaklaştım oradan .
Bisikletime atlayıp eve dönüyordum ki yolda fark ettim . Kağıdı elimde unutmuştum . Artık geri dönemezdim , eve gelmiştim bile . "Zararı yok " dedim ve devam ettim . Eve geldiğimde kapının önünde Annem EMMA , Babam DAVİD , Ağabeyim MAX ve Ablam ALEX kapıdaydı . Bisikletten indiğimde , hepsi birden bana sarıldılar . ( ne olduğunu anlamadım ama ben de onlara sarıldım ) "kayboldun sandık " dedi annem . yakın zaman da kavga etmiş olmamıza rağmen o bile sarıldı bana . "bunun bir önemi yok , buradayım ya" dedim . başımdan geçenleri anlatmak için ablamı kaş göz işareti ile odama çağırdım . İnanmayacağını biliyordum ama anlattım yinede . Ablam alaycı bir tavırla "kesin öyledir" dedi . Aslında göstermeyecektim ama dayanamadım . "Al bunu da oradan aldım" dedim . Ablam ağzı açık bir şekilde "bakayım !" dedi ve çekti aldı elimden kağıdı . Kağıtta bir harita vardı . Ama sonradan onu ablam Alex ile paylaştığıma pişman oldum çünkü defineyi aramaya kalkışırsam ispiyonlayacaktı beni . Ablam haritaya baktı , (hiç beklemediğim bir şekilde) defineyi arayacaktı . "Ne oldu ?" dedim . "Bu bir define haritası!" dedi . "Hadi ya , ciddi misin ?" dedim içimden . Ablam "Bu ciddi bir iş , sen benimle gelemezsin" dedi . Neden anlattığıma pişman olduğumu anlamışsınızdır her halde !