One piece

102 4 2
                                    


Episode: 421+ (dubbed) & 780+ (subbed) (ongoing)

Ova: 30+ episode (subbed)

Movie: 12+ movies (subbed, sommige Dubbed)


Aired:  20 oktober 1999 tot ?  


Genre:

Action, advanture, comedy, drama/tragedy en fantasy


Plot:

Voordat piraten koning Gol. D Goger werd geëxecuteerd bleek dat hij zijn grootste schat ergens op in de wereld had verborgen. Veel piraten zijn op zoek nar die schat: de 'One piece', om de volgende piraat koning te worden. 22 jaar later is de piraat Monkey D. Luffy ook op zoek naar de schat, om de volgendede titel van de piraat koning te bemachtigen. Maar luffy is niet een gewone piraat. Hij is een van de paar piraten met devil fruit krachten, hij is een rubberman.

Hij moet een crew samenstellen om op pad te gaan. Zoro, Nami, Usopp, Sanji, Chopper, Robin, Franky en Brook komen aan boort, samen maken ze de Strawhat pirates. Met Luffy als kapitein maken ze vele vrienden, maar ook vele vijanden, als ze op zoek gaan naar de legendarische schat. De 'One piece'.

Mening:

Dit is echt een hele leuke, grappige en spannende anime. Het verhaal is heel leuk en goed in elkaar gezet, je wilt echt heel steeds doorkijken. Er is een nadeel: het duur heel erg lang, al meet dan 710 afleveringen, daarom neem ik na een aantal afleveringen een pauze. En als er gevochten worden is het ook heel erg lang dat het eindigd (een gevecht kan wel 15 afleveringen duren).


Cijfer:

Geheel cijfer: ★★★★★

Art: ★★★★

Verhaal: ★★★★


Heb je One piece gezien en wil je meer soorten zien? Kijk dan ook eens:

- bleach

- naruto/ naruto shippuden

- fairy tail


Anime reviewsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu