Episode: 11 (dubbed)Movie: 2 (dubbed) + nog een film (not jet aired)
Aired: 10 april 2009 tot 13 maart 2010
Genre:
Psychological, romance en mystery.
Plot:
Maandag 22 november 2010. Tien raken Japen, toch veroorzaakt het geen slachtoffers. Deze dag wordt 'Careless Monday' genoemd. Dit zou door terroristen veroorzaakt zijn.
3 maanden later. Saki Morimi een jonge vrouw, die in Verenigde Staten van Amerika is voor haar afstudeerreis, komt ze in de problemen als ze voor het wittehuis staat. Een mysterieuze jonge Japanse man, helemaal naakt, en een pistool en mobieltje in zijn handen, red hij haar.
Deze jongen is zijn geheugen verloren. Hij ontdekt dat hij verschillende paspoorten heeft, daarvan kiest hij de Japanse, vanaf dan is zijn naam: Akira Takizawa.
Met z'n tweeën gaan ze naar Japan. Daar ontdekken ze veel meer, dat er nog een bom Japan heet geraakt, Akira ¥ 84 miljard op zijn mobiel heeft en hij mee doet aan een soort spel met 11 andere mensen. Deze mensen worden Selesâo genoemd en ze kunnen letterlijk alles aan Juiz vragen om de wereld te veranderen.
Mening:
Deze anime is het echt waart om te kijken. Het is ook een goede anime voor een beginner. Je moet wel goed opletten, er zitten een paar dingen tussen die je niet zo snel zou zien, ook gaat het best wel snel. Met 11 afleveringen en 2 films is het zeker het waart om het in eens stuk te zien. Het is echt a one of a kind anime. de films zijn de gebeurtenissen meteen na de anime, het is een vast lopende verhaal. Met het diverse aan romantiek, komedie en avontuur is het echt een aanrader.
Cijfer:
Geheel cijfer: ★★★★★
Art: ★★★★
Verhaal: ★★★★★
Heb je Eden of the east gezien en wil je meer soorten zien? Kijk dan ook eens:
SORRY MENSEN. Dit is echt a one of a kind anime, ik heb nog geen anime gevonden die hier op lijkt. Als ik het vindt zal ik het meteen updaten.
JE LEEST
Anime reviews
Randomvan One Piece tot Ouran highschool host club, van Tokyo ghoul tot Vampire knight. reviews hier en daar allemaal zelf gekeken en gesorteerd door ons twee! Kom in de wereld van Anime en geniet! er zitten wat Engelse woorden in. Als je een OTAKU bent w...