Yıl 2078 ve dünyamız ölüyor. Atmosferimiz aşırı derecede kirlendi, su kaynaklarımız kurudu. Bununla birlikte çeşitli hayvan ve bitki türleri yok oldu. Dünya çorak bir kara parçası haline geldi. Su için yapılan savaşlar nedeniyle ülkelerde kaos hakim. Dünya ekonomisi çöktü ve insanlar yok edebilecekleri başka gezegenler aramaya başladı.
Yeryüzünün benim gibi küçük bir kız için çok tehlikeli olduğunu söylüyor ailem. Bu nedenle koloniler halinde yer altında yaşıyoruz. Teknolojik açıdan çok gelişmiş durumdayız fakat teknoloji bize üstünde uzana bileceğim yeşil çimenler, dallarından lezzetli meyveler kopara bileceğim gür ağaçlar, derin derin içime çekebileceğim temiz hava ya da içinde yüze bileceğim berrak sular veremiyor ne yazık ki.
BÖLÜM 2 - UZAYLI
Okula gitmek için erkenden kalkıyorum. Uzun mavi saçlarım yine antenlerime dolanmış. Annem saçımı düzeltmeme yardım ediyor ve mor tenime uygun en iyi elbisemi giyiyorum.
Kızıl gezegenimizin yer kabuğu çok esnek, dayanıklı ve kırmızı bir madde. Bu nedenle bütün evler bu maddeden yapılıyor, okulumuz dahil. Okulumuz kırmızı renk olduğu için adı Kırmızı Okul. Çok güzel bir isim değil mi. Okul bahçemizin nerdeyse tamamı su ile kaplı çünkü gezegenimizin çekirdeği sudan oluşmakta. Nerdeyse hiç bitmeyen su kaynağına sahibiz. Ama su kırmızı madde nedeniyle yeraltın da kalıyor. Boş zamanlarımda okulun bahçesinde yüzmeyi seviyorum.
BÖLÜM 3 - DÜNYALI
Başta kendi ülkem olarak dünyada, Mars'ta su bulunduğuna dair söylentiler ortaya çıkıyor. Daha resmi bir açıklama yapılmış olmamasına rağmen susuzluktan ölmek üzere olan insanlar için bir umut doğuyor. Babamdan aldığım haberlere göre Mars'ta su bulunduğu kesinleşmiş. İnsanlar bu yeni gezegene solucan deliği aracılığıyla tahliye edilecekmiş. Babam hemen yarın Mars'a gideceğimizi söylüyor. Orada kendimize yeni bir hayat kuracakmışız. Artık evimiz orası olacakmış.
8 yaşında bir kızın yanına alabileceği pek bir şey olmuyor. Annem ve babam gerekli eşyalarını topladıktan sonra maskelerimizi takıp yeryüzüne çıkıyoruz.
İnsanlar susuzluktan yorgun düşmüşler. Ellerinde kalan son yiyeceklerle beraber solucan deliği merkezlerine gelmişler. Solucan deliği kapıları açılınca insanların Marsa yolculukları başlıyor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Merhaba Uzaylı Ben Dünyalı
Historia Corta2 - 3 bölümden oluşacak olan Merhaba Uzaylı Ben Dünyalı kısa hikayesi okuyucularını bekliyor. Hikayede olaylar Dünyalı ve Marslı iki küçük kızın gözüyle yorumlanmıştır.