'Aku rasa si Taufiq tu dah gila, ada ke patut dia suruh aku game budak tu, kenal pun tak, nie kan pulak nak main kan perasaan dia, aku tak pernah mainkan perasaan orang cukuplah sekali orang mainkan perasaan aku huhh' Alexander mengeluh perlahan apabila mengingati kata-kata Taufiq siang tadi..
Myra di sebelah hanya memerhati tingkah laku Alexander yang pelik saja.. "Baby are you okay? dari tadi I perhatikan aja perangai you. Ada masalah kerja ke sayang? Share lah dengan I .. mana tau I boleh bantu you .." kata Myra sambil tersenyum manis lebih gula.. (sebenarnya si Myra nie, tak cintakan Alexander pun. Dia cinta dan sayangkan orang lain. Dia dekati Alexander kerana kekayaan keluarga Alexander . Ibu bapa Alexander tidak menyukainya kerana cara penampilanya..)
"Mana ada masalah, I okay lah sayang. Just enjoy your birthday sweetheart, and I love you" Alexander tersenyum paksa untuk melegakan hati Myra..
"Okay sayang ,if you said so, I love you too baby," Myra menjawab lalu dicium pipi Alexander,, sudah menjadi kebiasaan baginya mencium pipi kepunyaan Alexander..
◇◇◇◇◇◇"Umi, Walid" Izara menyapa kedua orang tuanya mesra dengan senyuman manis dibibir,,
"Hahh Ara, have a seat my dear, Walid ada benda nak bincang dengan kamu nie..." Datuk Sufian Mengarah Izara supaya duduk dihadapan nya,.
"Ada apa Umi dengan Walid panggil Ara? Penting sangat ke benda yang Walid nak bincangkan nie?" Tanya Izara kehairanan..
"Izara Sofia binti Sufian..! Memang penting.. Walid nak kamu berkerja dengan walid.. ganti jawatan Walid di syarikat.. Walid nie dah tua. Perlukan waktu bersantai dirumah.. tapi walid tetap ambil tau pasal syarikat.. Walid cuma nak Ara handle company family kita boleh?" Tercengang Izara selepas mendengar apa yang Walidnya sampaikan.. Mata dipejam nafas ditarik dan dihembus perlahan..
"Hmmm Walid, Umi, perlu ke Ara Handle company tu? Ara tak ada keyakinan lah Walid .." Izara mengeluh perlahan ..takut dia tidak mampu untuk mengalas jawatan tersebut..
"Walid percayakan Ara, Umi pun percayakan Ara.. Kami akan menyokong Ara dari belakang.. esok pergi beli baju yang sesuai untuk masuk pejabat lusa, prepare yourself sayang. And I'll always support you my girl .." Datuk Sufian memberi sokongan yang diperlukan oleh anak kesayangan nya...
"Thank you Walid Umi for supporting me.. thanks a lot.. okay I'll prepare myself dad.. hmm oh yeah , Ara nak jumpa Umairah.. dah janji nak temankan dia.. pergi beli present for her fiancé, Ara pergi dulu Walid Umi.. muahh muahh.. love you" Izara menyalami kedua orang tuanya selepas memberi salam Izara terus bergegas mendapatkan keretanya...
----
"Umairah Assalamualaikum.." Izara memberi salam. "Waalaikumsalam makcik, hmm lama Mairah tunggu Fia tau.. Dah habis 2 gelas air Mairah minum tau " Mairah memuncungkan mulutnya tanda protest..
"Alahh Sofia bukan sengaja.. lagi pun Walid dengan Umi tadi pujuk Fia masuk syarikat keluarga kami.. hmm aku takut lah wei. Takut tak boleh handle syarikat Walid aku.. ehh dah lah. Jom kita cari hadiah for your mr fiancé " Umairah yang dari tadi mendengar hanya menganguk kan kepala nya.. "Jommmmm kita pergi, shopping mall and buy some stuff, esok kita ubah penampilan kau,, tak kan nak masuk pejabat dengan gaya macam nie kot? ". Tergelak Izara mendengar kata-kata Umairah..
"Haha pejabat lain, kehidupan luar aku lain,, pejabat kena kemas. Kehidupan luar aku macam nie.. no one can change my styles sweetheart " Izara mengenyitkan matanya .. "Up to you lah Sofia.. jom kita pergi sekarang.. nanti tak sempat.. " bebel Umairah..
"Okay okay.. jom. " Izara mengambil kunci keretanya lalu beredar dari café tersebut.....
*to be continue*
Hiiiiii amacam okay tak chappy kali nie? Heeeee hope you guys enjoy..
#lotsoflove
#A_H
YOU ARE READING
Si Pembuli Cinta
Romancekisah antara seorang gadis kasar dan seorang lelaki yang mempunyai kesabaran yang tinggi.. mengenali Izara adalah satu hal yang membuat hati Alex Berdegup kencang.. lama kelamaan mengenali gadis itu.. membuatnya merasa bahagia dan cinta mula berpu...