Sarah : Ehh...awak ni..macam tak tahu cerita pulak...hari tu kan
saya dah hantar sms dekat awak..Aina : Sms??? Sms ape Sarah??? Bile pulak awak hantar dekat
saya??? Ehh kejap...awak tahu kan saya dah tukar nombor
baru...Sarah : Haaa!!! Tukar nombor???? Ya allah...jadi awak tak tahu
apa-apa cerita lah ni??? Patut lah...rakan-rakan kite yang
lain cube untuk call awak tapi tak dapat...
Ehh...kejap!! Awak gaduh dengan Ahmad kee??? Tak akan
Lah keluarga dia tak bagi tahu apa-apa pasal dia???Aina : Kenapa mereka nak call saya pulak??? Cerita ape pulak
Sarah??? Awak yang tak tahu cerita ni... saya dah lama dah
putus dengan Ahmad...hmm..Sarah : P U T U S!!! Ya allah....awak dah putus dengan dia ???
Ok..ok.. bende tu tak penting sekarang.. sekarang awak
tahu tak Ahmad dah meninggal dunia sebab dia sakit
Kanser otak dan dia dah lama dah menderita dengan sakit
tu!!Aina : Awak percaya ke dengan cerita dia tu??? Dia tu saja je buat
cerita supaya saya patah balik dekat dia!!!
Awak jangan nak percaya sangat lah cerita dia tu!!!!Sarah : Apa awak merepek ni Aina!!!!! Ya allah... korang dah lama
couple...dah bertahun korang couple kan... tak akan lah itu
je yang awak tahu and faham tentang Ahmad!!! Aina..awak
jangan nak lebih kan sangat ego awak tu..cuba awak dengar
sikit ape yang orang lain cakap...jangan nak ikut hati awak
je!! Saya cakap jujur ye Aina....Saya baru je kenal awak 2
tahun time kite belajar dulu...tapi saya sendiri tak boleh tahan
dengan perangai awak tu...entah macam mana tah...Ahmad
bertahan dengan perangai awak tu!! Dah lah Aina saya nak
balik dulu...kalau saya cakap pon...awak tak akan dengar sebab
awak lebih besar kan EGO awak jee...kalau awak tak percaya
saya...awak pergi tengok sendiri dekat rumah mak Ahmad..
and cari...Ahmad ade ke tak?? Dah saya nak balik dulu...
assalamualaikum!! Bye!!Aina berasa seperti jantung nye hendak separuh terkeluar...dia berasa terkejut dengan kata-kata Sarah tadi..dia juga rasa
kata-kata Sarah tadi betul 100% kerana selama ini dia tidak pernah pikir pasal orang lain...hanya pikir tentang dia...dan hanya dia sahaja yang betul...Tanpa buang masa...Aina terus bawa kereta mewah nye itu ke rumah mak Ahmad...
Apabila sampai di rumah mak Ahmad... Aina memberi salam dan melangkah masuk ke rumah itu..Rumah kelihatan sunyi dan Aina mule berasa berdebar-debar...
Tiba-tiba ibu nye keluar dari bilik dan terkejut melihat wajah Aina berada di pintu rumah nya...dan ibunya juga kelihatan seperti sedih...ibu nya tidal bertanya sebarang soalan...dan terus ke arah meja kecik di tepi dinding itu...dan membuka laci meja..lalu mengambik sepucuk surat..dan memberi nya kepada Aina...Aina tidak sempat itu bertanya ape-apa kerana ibu nye terus beredar dari tempat itu...
Tanpa membuang masa, Aina membuka sampul surat itu dan membaca surat itu...
××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Assalamualaikum sayang,
Awak apa khabar??? Saya harao awak sihat dan gembira.Saya tahu surat ini mengambil masa yang lama untuk sampai ke tangan awak sebab awak bukan senang nak maaf kan saya..Pertama sekali saya nak mintak maaf sangat dengan awak sebab saya dah mungkir janji untuk melamar awak hari tu...saya tahu awak mesti tertunggu-tunggu saya kan...tapi saya tak datang hingga pon akhir...dan saya tak akan datang lagi jumpe awak selama-lama nya...saya mintak maaf ye sayang..saya tak ada sebarang niat pon nak tipu awak sayang...saya tahu mesti awak fikir yang saya nak main kan perasaan awak macam dekat universiti dulu kan...bukan lah sayang. Awak jangan salah faham ye. Hari itu saya and family memang dah siap-siap umtuk ke rumah awak. Tapi sebelum kami keluar rumah, tiba-tiba saya rasa macam nak pitam..tapi time saya bangun tu...saya dekat atas katil hospital...
Saya tanya mak saya...
'Makk..apa yang terjadi ni...kenapa mad duduk sini?? Kite tak pergi ke rumah Aina ke?? Dah lambat mak...mesti dia tunggu kite...makk jom lh ke rumah dia..'
Mak saya jawab..
' Mad tadi kamu pengsan dan dokter kamu rehat.Mad kite sepatut pergi rumah Aina semalam mad...bukan hari ini...'
Mak saya cakap sambil menitiskan air mata...
Time tu baru saya sedar...saya dah satu hari pengsan.
Saya di benarkan pulang ke rumah pada hari esok..tapi sebelum saya pulang tu dokter berjumpe dengan saya dan berkata ' Ahmad....saya nak bagi tahu awak satu perkara tapi awak kene banyak bersabar dan redha sebab semue ujian yang Allah bagi tu ada ujian nye...'
Saya berasa terkejut sangat time tu..dan terus berkata ' kenapa dokter?? Apa terjadi?? Saya ada masalah apa-apa ke?? Saya pengsan biase je kan dokter???'
Dokter pula berkata ' sebenar nye Ahmad...awak menghidap kanser otak tahap 3'
Saya tak berkata apa-apa kerana berasa sangat terkejut dan hanya mampu memyebut ' ya..allah!! Adakah ini ujian yang kau beri kepada aku!!'
Tapi dokter berkata saya masih ada masa lagi...
Selepas saya balik tu...saya cuba beberapa kali untuk bagi tahu awak apa yang terjadi dekat saya sebenarnya...Tapi awak tak bagi tahu satu peluang pon dekat saya untuk saya jelas kan semua nye...
Tapi lepas 6 bulan kanser saya semakin merebak dan dokter hanya kata saya tinggal lagi beberapa bulan jee...tapi time tu saya cube whatsAap,sms,call awak...semua tak dapat...dan saya dapat tahu awak dah tukar nombor..
Saya tak tahu...berapa lama lagi saya tinggal dekat dunia ni...
bila-bila masa pon saya boleh pergi tinggal awak...saya harap sangat saya akan jumpe awak sebelum saya pergi...atau awak datang cari saya semula...
Awak..saya tahu...saya bukan jodoh awak...tapi saya sayang sangat dekat awakk....awak walaupon ramai yang tak suke dengan awak...tapi saya suke...sebab saya faham awak sayang...
Saya harap saya dapat jumpe dan khawin dengan awak dalam syurga nanti sayang....
Awak saya sayang awak...saya tak tahu bile awak boleh dapat surat ni...mybe lepas saya pergi...mybe lepas awak lupe saya or lepas awak khawin dengan orang lain...tapi saya harap awak dapat surat ni...and saya harap awak faham saya....sayang
Lepas ni saya dah tak datang dalam hidup awak...
Tapi satu je saya tahu....yang sayang sangat awak...Bye sayang....Assalamualaikum..
I LOVE YOU!!!××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Aina berasa terkejut selepas membaca surat tu...
Dan terberjerit ' Ya Allah!!!!!! ' sambil menangis...Aina berasa serbe salah dan sangat geram akan diri nye sendiri... dia masih tidak boleh mempercayaan apa yang telah terjadi...
Hari esok nye Aina pergi ke kubur Ahmad...
Dan membaca al-fatihah dan surah yassin..Selepas itu..
Terbisik dalam hati Aina dan berkata...
' Awak...saya mintak maaf sebab salah sangka dengan awak...saya tak sepatut nye tukar nombor atau benci awak sampai macam tu sekali...saya sayang sangat dekat awak...sebab tu bila awak tak datang pada hari itu menyebab kan saya rasa tertipu dan menyebab kan saya tertuduh awak macam-macam...saya dah baca semua yang awak tulis tu....saya rasa bersalah sangat awak...saya mintak maaf awak...saya rasa menyesal buat awak macam tu...
Memang...memang!!! Saya EGO tinggi..sebab ego tu lah saya kehilangan awak...saya janji saya tak buat lagi dekat sapa-sapa macam tu awak....Awakkkk...saya nak bagi tahu yang saya rindu sangat awak...cara awak pujuk saya...cara awak marah saya....cara awak malu...cara awak nasihat saya...macam2 awak...saya rindu awak...saya nak awak balikkk....kenapa awak tak bawak saya pergi sekali!!!!
Aina berkata sambil nangis...sambil gosok batu nisan di kubur Ahmad....
Aina berasa memyesal dengan perbuatan itu.. dia rasa dia yang membuat Ahmad pergi selama-lamanya...dia sudah pon berjanji tidak akan ulang semula berbuatan itu...
Aina tahu...apa yang terjadi sekali pon...dia tetap tidak akan dapat kekasih seperti Ahmad lagi..
◇ŤÀMÅŤ..◇
YOU ARE READING
You're are Gonna Miss Me...When I'm Gone
De TodoAssalamualaikum..and Hi.. Ni cerita kedua saya...Cerita pertama saya buat dengan tajuk ' # BanGlo LaMa '. Tapi kali ni lain sikit...bukan pasal hantu lagi. Tentang seseorang perempuan yang tidak pernah memahami boyfriend dia. Meraka telah pon berc...