2

28 4 2
                                    

Keesokan harinya.

Hyo Jin lantas bangun apabila jam locengnya berbunyi. Dia mengambil tuala lalu masuk ke dalam toilet. Seusai mandi, dia mengenakan pakaian seragam sekolahnya.

'Harap2 harini ada pelajar baru'

Hyo Jin ke sekolah dengan menaiki kereta mewahnya, BMW. Sesampai sahaja di sekolahnya,dia terus mencari kelibat Young Jin.

...

"Beb."

"Nae."

"Nak pergi spa tak?"

"Bwo? Omma kau bagi ke?"

"Mmm. Omma n appa aku tak de."

"Araso."

...

Di rumah.

Hyo Jin bertanyakan appa something.

"Appa. Can I talk to you?"

"Yes. Come in."

"Bile jiran tu nak pindah?"

"Esok. Nape?"

"Oo. Saje."

"Bye."

...

Hyo Jin mengambil telefonnya untuk berselfie.
Selesai berselfie,dia meng upload gambarnya ke instagram.

Dia terasa bosan amat malam ini. Rasa nak tengok drama 'The Mask' tapi dia tak mahu. Jadi dia mahu membaca buku di perpustakaan rumahnya sahaja. Esok cuti,jadi dia sudah rancang untuk mandi kolam di rumahnya.

"Tapi esok jiran tu nak pindah. Harap2 perempuan, ada lha jugak rakan sepermainan."

●●●

Matahari sudah terbit tetapi Hyo Jin masih tidur. Dia keletihan agaknya.
Hyo Jin terjaga apabila terdengar bunyi sebuah lori di taman perumahannya itu.

"Argh! Bisingnya! Tak leh diam ke?!"marah Hyo Jin.
Apalah Hyo Jin ni,jiran sebelah baru pindah kan? Nak buat cam ner.

Selesai sahaja Hyo Jin mandi dan makan, dia keluar untuk menjenguk jirannya yang baru itu.

"Ha! Hyo Jin come here. I have something to tell you." Appanya membuka bicara.
Di sebelah appa ada seorang lelaki yang agak tampan. Hyo Jin berdebar-debar pule.

"Nae. What?" Hyo Jin membalas.

"This is our new neighbour. So, both of you have to know each other. Ok, Min Ho uncle balik dulu lah. Ade kerja sikit. Kamu dua sembang lah dulu,"appanya berlalu pergi.

"My name is Park Hyo Jin. You can call me Hyo Jin." Hyo Jin memulakan perbualan antara mereka.

"Ouh. I am Choi Min Ho. Call me Min Ho." Dia membalas.

'Aku takkan layan kau dengan baik! Aku benci ada jiran. Ingatkan perempuan. Tapi lelaki.' Bisiknya di dalam hati.

Hyo Jin terus pergi tanpa mengucapkan 'bye'. Kejamnya!

You are ANNOYING!Where stories live. Discover now