3

24 4 3
                                    

Di rumah MinHo.

"Ish! Sombong arr jiran sebelah. Aku ni jiran dia hormat lha sikit. Esok sekolah..." cakapnya.

"Rilek la kawan. Chil doo..." si KyungSoo merangkap kawan baiknya balas. Entah mana dia datang.

Diorang memang duduk sekali sejak tahun lepas sebab omma n appa MinHo suruh. Diorang tu sepupu. Eh! Buat ape pulak cerita pasal diorang. Bukan diorang watak utama!

●●●

Di rumah HyoJin.

"Esok sekolah. Harap-harap tak sekolah skali." Bisik hatinya.

'esok aku nak g library dengan aweks (YoungJin) aku lah.'

●●●

KEESOKAN HARINYA.

"HyoJin!!!!" Puan Park memanggilnya.

"Nae. HyoJin turun lah ni!" Jerit HyoJin sekuat hati.

"Nanti HyoJin nak g library tau. HyoJin balik lewat sikit tau."

Puan Park mengangguk. Lalu, HyoJin pun pergi ke sekolah.

●●●

YoungJin menunggu HyoJin tiba. 5 minit kemudian HyoJin muncul dengan membawa berita gembira. Berita pasal library lah.

Di dalam kelas.

"Ok. Murid-murid. Hari ini kita akan menerima pelajar baru." Puan Lee memulakan kelasnya.

Semua murid mula membuat bising. Ramai pelajar mula membisik sesama sendiri.

"Diam! Harap semua murid bertenang. Silakan masuk."

MinHo masuk ke dalam kelas tersebut. Semua murid perempuan sudah mula membuat bising kecuali HyoJin sedang membuat muka tanda tidak berpuas hati.

"Annyeonghaseyo! Choi Min Ho imnida. Panggil saya MinHo." MinHo memperkenalkan diri.

"Kamu boleh duduk di tepi HyoJin..."

Semua pelajar perempuan sudah mula bercakap.

"Ek eleh. Syok la tu dapat duduk tepi MinHo..." salah seorang pelajar sudah mula membuat andaian yang bukan2.

'Sorry. Takde masa aku nak suka. Dah lah tiap-tiap hari tengok muka dia!'

Kring!! Kring!!

Tamat sudah lah pelajaran yang diajar oleh Puan Lee. Tandanya waktu rehat sudah tiba.
HyoJin hendak keluar dari kelas. Tiba-tiba,dia terasa seperti ada orang telah melanggarnya.

"Mian..." bekuk sempat dia mengucapkan maaf,dia mendongak,

"Kau! Kau nak apa? Menyibuk lah. Tepi lah. Aku nak lalu!" Kata HyoJin dengan kasar.

Rupanya MinHo. Apa salah MinHo kat dia? Ok. Saya tak tahu.

"Mianhae......" kata MinHo tanpa memandang muka HyoJin.

●●●

"Berani ahh kau sound dia. Dia terlanggar jer pun. Yang kau nak emo sangat ni kenapa?" Giliran YoungJin pula bercakap.

HyoJin terdiam. Baru dia sedar atas apa yang telah dilakukan.

"Aku pun tak tau apa yang aku buat tadi. Aku rasa bersalah....." tahu pulak si HyoJin tu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 09, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

You are ANNOYING!Where stories live. Discover now