i hate u!!!

36 3 0
                                    

Di rumah

Chorong bersiap utk keluar j-hope..chorong mengenakan baju yg simple saje..chorong menunggu jhope diluar rumah sambil mendengar lagu just one day.

"Dh lame ke tunggu.."kte jhope yg baru kluar dr kereta.
"Aniya..x lame pon..."kte chorong.jhope menghulurkan tangan kpd chorong.chorong pon sambut tangan jhope.
"Ermm..chorong....sye ade sesuatu nk tanye awq..."kte jhope sambil memandu.
"Nk tanye ape..."kte chorong dgn hairan.
"Nanti dlu..bile kite sampai kt namsan tower...bru sye ckp.."kte jhope.
"Nae..."kte chorong sambil memasang lagu mr.chu.chorong menyanyi dgn kuat+riang di dlm kereta jhope.

Jhope pov

merdunyer suara dye...walaupon dye tomboy..dye cantik..tapikan knp dye jdi tomboy..arghhh whateverlah..klau aq tanye dye marah plk..

End pov

S
K
I
P

Di namsam tower

Jhope membelikan ice cream corneto coklat utk chorong.semasa hendak pegi kt chorong..jhope ternampak bora...jhope hanya buad tau saje.jhope teruskan jln dgn pantas tpi nmenyer tlh dipanggil.

"Hoseok..oppa"kte bora yg sedang berlari kearah jhope.jhope hanya berjalan kearah chorong.
"Hai chorong..sory lme tunggu."kte jhope yg tercunggap.
"Awq okay ker nie....knp awq berpeluh..?"tanye chorong dgn pelik akn kehadiran jhope yg berpeluh.
"X papela...sye ade belikan ais krim tuk awq."kte jhope sambil menghulurkan ais krim kpd chorong.
"Oppa...!!"kte seseorg.jhope dan chorong hanya memandang yeoja tu

XXX pov

"Hesoek oppa.."kataku.jhope hanya buad x thu saje.."sampai haty tinggalkan chagi.."bisik ku di dlm haty.aq hanya ekori jhope...aq rase cam x caye yg jhope ade yeochin baru.aq berjalan kearah mereka.aq menampar pipi chorong.
"Woi pompuan...berani ko dkt ngan oppa aq"jerit aq kt chorong.
"Woi pompuan...yg ko tetiba nk jerit pahal..ko ngan aq dkt jer bukannyer jauh mcm 1 meter pon."chorong maki habisan.
"Ko buad ape kt sini"sampok jhope.
"Nk jumpe oppala....nape pompuan murahan ade kat sini."kte bora dgn suara gedik.chorong menampar bora dgn kuat hingga jatuh.
"Baik ko jage mulut ko.klau x...."blom sempat chorong menghabiskan ayat...jhope menyampok.Jhope hampir menampar chorong.
"Ko nak tampar aq...haa tamparlah..ko backupla dye nie..."marah chorong kt jhope yg menaik tangan utk tampar chorong.jhope trus tampar pipi chorong.
"X sangka ko backup dye...ko tengoklah kat sklh nanti kerjakan ko terok terok."kte chorong sambil memegang pipi yg tlh ditampar.

Chorong mengambil keputusan utk balik jalan
Kaki.chorong hanya menahan air mata yg bk kluar dri kelopak mata.

Chorong pov

"Kenape ko tampar aq....kenapa....KENEPA!! kenapa pompuan tu yg ko backup.hoseok aq suka ko.JUNG HOSEOK AQ XKN MAAFKAN KO SAMPAI KO MAMPOS...

End pov

S
K
I
P

Di sekolah

Chorong dtg awal kerana nk tenangkan fikiran kat rooftop.chorong hendak turun semula ke klas kerana lupa amik telepon dan earphone...chorong dihalang oleh seseorg iaitu...

"X sangke yg kite sklhkan.."kte seseorang lalu memeluk dri belakang.chorong hanya menbiarkan seseorg itu memeluk chorong.

-chorong dh x larat nk lyn kerenah org.

Seseorg itu memeluk dgn lebih erat.manekala jhope nampak seseorg itu memeluk chorong dgn erat.jhope dtg kearah mereka berdua lalu ingin menumbuk perut tpi dihalang chorong.

"Ko buad ape kat sini"kte chorong dgn lemah.
"Aq dtg nk cari ko"kte jhope.chorong hanya tergelak dan berkate"tu je ke...aq ingat ko TAMPAR aq lagi..."chorong sengaja menekankan perkataan TAMPAR.
"Okay...aq bersalah...ko maafkan aq x"jhope mengalah.
"Tiada maaf bagi mu.....dan ko bleh berambos dlm hidop aq"kte chorong dgn marah kpd jhope dan gd.

Chorong menuruni tangga dan trus ke klas.chorong duduk di tempat hujung klas jauh dr pada tempat jhope.chorong nampak bts ingin lepak kat sini.chorong mengambil keputusan utk kluar tpi dihalang oleh jhope.

"Ko nk ape dri aq.."kte chorong.
"Aq ko belikan kiteorg makanan dan minuman.."jhope dgn selamba.
"Belilah sendiri...anggota badan cukupkan..."ckp memdatar.chorong hendak kluar dri tapi ade masalah lagy..iaitu kim taehyung..

"Taehyung-ah boleh aq lalu dgn aman"kte chorong sambil buad pupy eyes.
"Klau x..."kte v.
"Klau x aq call member aq utk tolong aq..sb mlz nk lyn ko.."kte chorong sambil menunding jari kearah v dan memberi jelingan tajam kat jhope.

Ketika itu apink dtg klas chorong.apink ingin practice kat dewan.namjoo nampak bts kacau chorong.

"Taehyung-ah...nape awq kacau member sye...awq dh lupa our promise ke."kte eunji yg mendekati chorong bawa kluar dr situ.
"Cha..chagiya..aniy..sye hanye ikut dorang jer.."
Menyaru v.
"Abis tuu nape x bagi chorong kluar."kte lagi eunji.
"Mianhae...lalulah.."kte v.
"Tau takot.."kte chorong.
"Chorong arinie nk gi practice x?? Sbb esok dh ade persembahan."kte bomi.
"jomlah...lagypon arinie AQ MLZ TENGOK MUKA JHOPE..."chorong sajer meninggikan suara.

S
K
I
P

Semasa apink berlatih....chorong nampak pompuan yg gedikk pd mlm.

"Well...well....well.....x sangka musuh aq ade kt sklh nie.."kte seseorg itu dgn tepuk tangan.
"Spe musuh ko...lagypon aq x pernah nampak ko pon."kte chorong sambil bercekak pinggang(gaye auther tu)
"Let me introduce myself...my name is park bora(nme keluarga xthu).we are queenka of this school.
"So..."kte sambil membuat mulut buat oo.
"So...aq berhak pukul kau seka..."x habis ayat lagy.apink dh menyampuk.
"Ko nak ape lagy....dh gedik.."kte eunji.
"Ntah...klau nk cari gado biar bertempat skit.."
"Ok fine....minggu dpn hari jumaat.kite berlawan 1-1."kte soyou yg dri tdi senyap.hyolyn dan dasom pulak mlz lyn.

S
K
I
P

Bts pov

"Hyung...aq nk tanye nie.."kte jungkook sambil main telefon.
"Tanya ape.."kte v.
"Sejak bile hyung kapel ngan eunji..??"kte jungkook.
"Mase dyorg buat first dance practice...lagu mr.chu..."kte v.
"Ouh....aq kapel ngan bomi..sbb aq ajak dye gi date smlm.."kte jungkook dgn gembira.
"Cehh..dh besar dh maknae kite.."kte v sambil tepuk blkg.
"Apekate ckp jhope hyung.."cadang v.
"Jom.."kte jungkook.

Jhope pov.

"Ape aq nk ckp chorong...hishh rase bersalah pulak lepas tampar dye.aq dh buad dye sakit hati...."kte jhope dlm hati.
"Hyunnggg...hyung ade kapel dgn slh seorang dri apink."kte jungkook.
"Takde...aq dh tampar chorong dpn bora.."
Keluh jhope.
"Knp hyung tampar chorong..."kate v.
"Patutlah chorong pengsan dlm hujan lebat..."tetiba suga bersuara.
"Hahh...memang salah aq....aq biarkan dye..kat nomsan tower.."kte jhope.
"Hyung tau tak chorong ade penyakit yg sangat serius.."marah suga.
"Penyakit ape.."kte jhope utk ingin tau.
"Kanser otak..Sbb hyung buad dye sedih terok....dh lah dye ank yatim piatu yg kaye.hilang mak bapak...abg..kakak dlm kemalangan"kte bebel jimin.
"Aq nk jumpa dye skrg jugak.."kte jhope..

-sye malas nk buad flashback...sye korang boleh bayang sendiri....sedih gile nk mampos.

Bersambung
please vote and comment
Sory klau citer x best sbb arinie sye demam.

Salam drpd mr.eyeliner
Salam drpd happy virus
Salam drpd alien
Salam drpd biskut

HeSeOk ItU nAmChIn AkU???Where stories live. Discover now