"Hyuna kna prgi korea??serious ke??sesorg pergi??" Tanya hyuna brtubi tubi kpd ommanya. Ommanya adlh kacukan malay and cina dn appanya pula org korea. Appanya suruh memanggil omma ng appa utk membiasakn diri.
"Haah. X pe nnti ahjusshi tunggu kt airport sna." Bls ommanya.
"Tpi..." "x de tapi². Kta nk jmpa ng kim seok jin an" ugut appanya pula . Akhirnya hyuna mngalah juga.
"Bila hyuna brtolak??" Tanya hyuna lgi skali.
"Kta ahjusshi. Hyuna kna brtolak mlm ni" bls ommanya dgn snyuman.
"Bwoo!!mlm ni"~•~•~•~•~•~•~•~•~•
Hyuna trus prgi ke biliknya utk mngemas bajunya masuk ke dlm beg bagasi. Hyuna trnmpk poster bts di almarinya "nk bwk ke x??bwk je lh..tah² dpt sigh dyorg ke" hyuna trus mletakkan posternya di dlm beg bagasi. "Ahh lupa plk??aku tinggal kt sna brp hari??biar ah..bwk je lh nnti aku bli baju kt sna" ngomel hyuna.
~•~•~•~•~•~•
Mlm sudh mnjelma. Omma dn appa hyuna menghantar hyuna ke airport KL . Oppa hyuna yg mnjaga rumh.
Sewaktu prjalanan ke airport. Ommanya mndapt email dri ahjusshi hyuna yg mnyatakn dia tidk dpt mnjemput hyuna krn busy jadi dia mnghntar seorg namja utk mnjemputnya. "Hyuna. Ahjusshi kmu x dpt mnjemput kmu sbb ad hal so dia mnghntar seorg namja utk mnjemput kmu." Britahu ommanya.
"Tpi mcm mna nk tau namja yg mna satu??" Tanya hyuna lntas diblas oleh appany pula yg tgh memandu "alahh..nnti dia ad tunjuk nma hyuna dkt cardboard putih kcik. "Yelh"~•~•~•~•~•~•~•
Di Dorm Bts..
Jin mndapat 1 mesej dri pnerbitnya yg mngatakn dia harus mnjemput seorg yeoja yg brnama hyuna.
"Wae hyung??" Suga mnjenguk kplanya ke arh telefon jin "fuyoo..penerbit kim..pewitt" perli suga "ko pikir aku ng dia kapel nk pwitt sgt" bisik hati jin. " haa jin hyung.bila hyung nk brlakon??" Tanya rapmon pula "anytime.k lh hyung kna gi airport jap." Jin trus brsiap². "Wae??" "Ad hal" lntas jin kluar dri dorm bts.~•~~•~•~•~•
Di Lapangan Terbang Icheon.
Jin yg sudh smpai di airport trus pergi ke arh tmpat mnunggu.
"Tpikn hyuna tu rupanya cam nebaik aku pergi bli kad manila n tulis nmanya.kn sng" lalu jin pergi ke tmpat kedai yg berdekatan.
•••••••••••••••••
Hyuna sudh pn smpai di korea.dia hnya perlu mncari org yg menjemputnya.mujurlah ad seseorg namja memegang kad yg trtulis nmanya. Hyuna prlahan lahan dtg ke arh jin. Jin yg trnmpk seorg yeoja brjln ke arhnya . Hyuna ingin tau siapa namja trsebut tetapi kad yg dipegang namja itu di hadapn mukanya."Excuse me?"
Prlahan lahan jin mnurunkn kad yg dihadpn mukanya.tetapi reaksi hyuna hnya blerrr. Mujurlah jin memakai mask dn crmin mta hitam.x de lah kena kejar ng fans.
"Anyeonghaseyo. Awk hyuna kn??" Tanya jin . Hyuna hnya mnunduk hormat kpd jin "hyuna inmbnida" jin hnya membalas tunduk hormat hyuna lalu mreka brdua brjln brsama sama ke arh kreta yg tlah mnunggu mereka di luar.
••••••••••
Sewaktu jin mletakkn beg bagasi korg.korg trasa pelik dgn pakaian jin?? "Asl dia pkai mask and crmin mta??ouh mungkin dia hot kot" bisik hati hyuna lalu dia masuk ke dlm kreta. Hyuna mngambil tmpat duduk di hdapn mnakala jin duduk di tmpat memandu.
••••••••
Hyuna mngambil henfonnya di dlm beg tgnnya. Jin mncuri pndang ke arh screen telefob hyuna. Trpapar muka jin di telefonnya. "Ermm hyuna" panggil jin "nae"bls hyuna smbil brmain fonnya "awk A.R.M.Y ke?" Tanya jin wlaupun dia sudh tau jwapn yg hyuna akn beri. "Yup.wae??awk pn suka bts ke??" Trus jin memusingkan sterengnye ke kanan dgn mengejutkn. "HYAA!!GILE KE PUSING MACAM TU JE!!" Mrh hyuna yg masih trkejut dgn tindakn jin.
Jin membuka mask dn crmin mtanya. "Org nk bagi jwpn.dia tenking kita plk" jwb jin dgn mnunjukkan wajahnya ke arh hyuna. Hyuna bru shaja ingin membalas ayat jin tetapi apabila nampak wajah jin trus dia trkaku . "Wae??"
"Ahh ani..asl awk punya muka mcm jin bangtan boys" jin hnya trsenyum. "Sbb saya memang jin. Dh lh jom balik" jin mnyambung pemanduan dia.
•••••••••
"Knp pndang sye mcm tu??masih tak percaya ke" tanya jin. Hyuna hnya mngangguk lalu membalas "OMG!!sye army bangtan boys k!!dlm bebanyak ahli,sye minat awk!" Jin hnya mnahan dgn suara lantang hyuna. "Haha tau lh. Tgk screen fon awk pon sye dh tau" jelas jin.~•~•~•~•~•~•
Smpai shaja di bangunan bighit. Hyuna kluar dri kereta dgn mukanya yg trkejut mlihat bngunan bighit. Jin membawa beg hyuna tetapi hyuna trus mngambil beg bagasinya dri tgn jin.jin hnya membiarknnya.
•••••••
"Awk nk bawa saya ke mana??"tanya hyuna. "Ke dorm BTS"
"HYAAA GILA KE!!!!"
"Saya waras lagi okeyy..awk ni memang suka mnjerit ke ap"
Dgn pntas jin trus ke arh pintu dormnya.
••••••••
Pintu dorm dibuka oleh jin . Jungkook yg perasan kehadiran jin trus brlari ke arhnya "hyung dh balik!!!rindu hyung tau dannnnn sapa yeoja ni" jungkook memandang hyuna dari ats ke bwh. Tiba² lengan jimin memeluk bahu jungkook dri blakang. "Hya jungkookie, curang ng hyung an" jimin trsenyum mnyenget ke arh jungkook . "Hyung kn ad alien tu" jwb jungkook dgn slamba.
"Ohokkss,,trsedak aku dibuatnya.hyaa!!!jungkookie!!!jgn brani panggil hyung alien lagi!!!!aplh slh aku smpai dyorg nk panggil aku alien T.T".
"Sbb prangai kau pelik²" jwb jhope yg sdang menonton tv di sblah v. "Elehh yg hyung tu x plikmnari gdik² "
"Heyy!!tarian mesti kena gedik² k" lantas jhope mnri touch my body.jimin yg trnmpk jhope mnari trus mngikutnya mnari. Hyuna hnya membisu mlihat aksi mreka smua.tinggal suga n rapmon je yg x bising lagi.
"Jin hyung, sape yeoja blakng hyung tu?" Tanya rapmon yg dri tdi membisu. "Ahh bru ingat, prkenalkan ni ahh...nma ap eh??x ingat plk" hyuna sempat mnjeling kpd jin.jin yg sedar hyuna mnjelingnya trus memandang ke ats.
"Anyeonghaseyo,Kim Hyu Na imbnida.panggil Hyuna je" hyuna mnunduk hormat kpd ahli bts lalu mreka membalas tnduk hormatnya.
"Igt x hyung punya penerbit Kim??hyuna ni ank buahnya. Harini dia kena tinggal kat sini tapi sehari je lh" jwb jin.ahli bts yg lain hnya mengangguk.
"Bwo!!!tidur kat sini!!gila ke!!" Jerit hyuna tetapi di dlm hatinya brkata lain "waa,,untungnya akudpt tido kt dorm bts!!!wauuu boleh rasa masakan jin!!!!nak!!nak!!" .
Lain pda yg lain kn. "Ahjusshi awk yg suruh awk tido sehari kat sini kalau leader kitorg kasi lah" jin memandang rapmon, rapmon hnya trsenyum "namjoon hyung snyum brmakna hyuna boleh tidur di sini" bls suga.
•••••••••
"Ni biliknya" jimin membuka pintu bilik. Trpapar poster jin di dinding bilik tersebut. Katil warna pink,bantal mario, dan byk patung mario di bilik. "Ahh ni bilik sapa??" Tanya hyuna lalu duduk di ats katil trsebut. "Cantiknya" bisik hati hyuna yg asik memandang skitar bilik trsebut. "Bilik jin hyung^^"
Lantas hyuna bangun dri katil. "Bwo bilik jin oppa!!"
•••••••••••-BERSAMBUNG-
YOU ARE READING
My Idol..(novel Short Version)
FanfictionMy Idol..(novel short version) -part 1- -ff ni just ad 2 or 3 part je Cast: Jin-bts,lee kwangsoo, Kim Hyu Na-ullzang(you) Sinopsis: Hyuna adlh ank kacukan korea dn cina-malay. Dia slalu balik ke kampungnya di korea.boleh tahan juga dia cakap korea...