-part last-

14 0 0
                                    

°°°°°°°°°°°°°

Malam sudh mnjelma,
Ahjusshi hyuna mngajak pkerjanya dn plakon filem trsebut utk prgi makan malam brsama.
Setelah sampai di restoran mewah yg brdekatan, hyuna ingin brjln dgn jin tetapi jin mnjauhkn dirinya dri hyuna. Hyuna rsa hairan dgn sikap jin tiba² kwangsoo brlari ke arh hyuna "hyuna,kajja" hyuna hnya mngikut kwangsoo ke dlm restoran trsebut tetapi dlm masa yg sma jin juga memandang mreka brdua yg asik brmesra. "Asl ng aku ni..aku jaelous ng hyuna??ouh x mungkin, dia tu org malaysia bkn org sini, hishh kau ni pn stu.x de test langsung plih org" lntas jin mnampar pipinya tetapi disedari oleh kwangsoo dan hyuna. "Ehh apsl tu??" Tanya kwangsoo memandang ke arh jin. Hyuna trus brlari ke arh jin dgn pntas.

"Aduhh sakitnyaa T.T" rengek jin lalu trduduk di tanah . "Hyaa Jin Oppa!!!knap ni!!ommo!!pipi awk!!" hyuna mnyentuh pipi jin yg sudh kmerahan. 'Knp ng pipi aku' kta jin di dlm hatinya "pipi oppa dh merah lah!!" Sambung hyuna dgn gelabah lalu dia mnghembuskn nafasnya ke arh pipi jin "fuhhh fuhh".. -ececece gli plk part ni-

---------------

"Fuhh fuhh fuhh"
*bamm!!*
"APA NI!!!SAKIT AH MUKA AKU!!" Jerit hyuna yg bru trsedar dri mimpinya. "Spa suh kau brdengkur.padan muka ko" jwb oppa hyuna lalu brjln kluar dri bilik hyuna utk mnyambung tidurnya.
"Apa tdi aku hnya mimpi??nasiblah" hyuna trus mnyambung tidurnya tiba² seseorg membuka pintu biliknya.
"Ko nk ap lagi!!" Tenking hyuna kpd oppanya..
"Lah aku x buat pape lgi pn. Aku tau lh ko nk tidur puas² sbb esk ko dh prgi korea. Dh ah.."
"Jp, ap apa ko ckp tdi??korea??"tnya hyuna dgn trgagapnya
"Lahh saeng aku upanya ad pnyakit plupa. Dh ah..bak akunya pillow tu!trbaling kt ko tdi"

•••••••••••••••••••

*mansae mansae mansae yeah*(author yg minat lagu niyh xD)

Deringan music dri fon jin membuatkan suga trjaga tetapi jin masih tertidur, ada juga dia main golek² kt katil.
Suga melihat stu mesej masuk di dlm fon jin lalu membacanya.

-mian kalau menganggu, boleh tak kamu jemput anak buah sye esk sbb saya ada hal pnting utk buat.kalau kamu x busy,boleh jmput dia di airport icheon k
penerbit kim-

"Ahh apa ni??aku ke yang kena jemput" kata suga dengan mamainya tetapi dia melihat warna henfon trsebut dgn tliti "ouh,jin hyung upanya.trkejut beruk igtkn aku yg kena pergi" ngomel suga sendirian tiba² trdengar stu suara yang agak perlahan.
"Dah lah tu hyuna..gelilah..ehehe" ngigau jin. Suga mnapak ke arh jin lalu menjerit dgn kuat "WOIII!!!" jeritan suga membuatkan jin dan ahli yang lain trbangun kecuali v,jimin,dan jhope kerana bilik mreka jauh sdikit.
"Haa!!ada apa ni!!" Jerit jin pula yg trkejut dengan jeritan suga. "Ni haa..penerbit kim mesej hyung" jelas suga lalu mnghulurkan henfon kepada jin.

*pakk*

Jin dan suga trkejut mlihat rapmon dan jungkook membuka pintu bilik scara mngejutkan.
"Kenapa suga hyung mnjerit ni??" tanya jungkook smbil mnggosok matanya yg masih trpejam sdikit. "Saje nak test high note aku,yang kau namjoon??"
"Sma ng soalan jungkook.dh lah,jungkook jom tidur balik" arah rapmon lalu memusingkn langkahnya ke arh bilik.
"Alaa,mlasnya nk pergi." Jwb jin di dlm hati lalu mletakkan henfonnya di dlm laci lalu mnyambung lelapnya. Suga yang baru shaja mnutup pintu bilik trkejut mlihat jin yg mnyambung tidurnya. "Tidur balik plk bdk ni..hadoii,,huaahh,ngantoknya" ngomel suga lalu mnyambung tidurnya.

Jin bru tringat akn mesej trsebut mnyerupai mesej yg di dlam mimpinya. Jin mngambil henfonnya smula lalu membalas mesej penerbit kim.

-esk saya free so boleh lah sye jmputnya dn nma ank buah en kim adlh hyuna kan??
-jin-

Balas mesejnya. Bru shaja jin ingin mletakkn henfonya tiba² stu mesej masuk dari penerbit kim yang mngatakn ank buahnya mmg hyuna dn trtanya tanya sama ada jin kenal dgn dia atau tidak namun jin hnya membalas tidak.

My Idol..(novel Short Version)Where stories live. Discover now