-part 2-

23 0 0
                                    

"Hyungg, lama lagi ke nak siap" keluh jhope yg asik menggosok perutnya yg klaparan. "Sabar lah wahai saeng. Dh nk siap ni" jwb jin smbil memasak. "Uiitt bau sedap apa ni" v yg baru smpai ke dpur brsuara. Jungkook yg di sebelah v trus menapak ke arh jin hyungnya yg kusyuk memasak "waaaahhh!!!daging korea tuuu!!" Jerit jungkook dgn kuat smpai smua org di dlm dorm brlari ke arh dapur
"Waee??!!spe yg jerit tu" tanya rapmon kpd mreka brempat . Jhope,v, dn jin mnunjuk jari ke arh jungkook dgn masa yg sma. Dgn tetiba mata jungkook membulat. "Wae jungkook yg kena!!" Suga trus memeluk bahu jungkook dgn cara mngejut "yoww kookie,ko kena faham.."
"Nk faham ap??"
"Ko x swag lah nk mnjerit bagai ni" smua org yg di dlm dorm kcuali suga membuat muka mcm 'erkk'..
"Apa??btul kn aku ckp"tanya suga
"Dh² lerr tu, nah daging korea speacial dh siap" jin mletakkan pinggan yg diisi dgn daging korea ke ats meja makn.
"Wauu baunya~~" bisik hyuna dgn prlahan tetapi didengari oleh jimin di sblahnya. "Klau baunya sedap mstilah rasanya sedap" prlahan lhan hyuna memandang ke arh jimin. Jimin hnya trsenyum dgnnya.
Cair weyy cairr.. jin yg trsedar hyuna dn jimin memandang stu sma lain trus brsuara "korg brdua ni tgh buat drama ke ap??nnti jgn mrah klau daging dh habis" jimin dn hyuna trsentak dgn suara jin yg kuat itu lalu mreka brdua mngambil tempat dgn cepat.

"Kookiee ahhhh" v menyuruh jongkook membuka mulut utk dia mnyuapkn daging itu ke dlm mulut jungkook. "Ahh..aumm nyum nyum..codapp" jungkook trsengih kpd v yg di sebelahnya.v hnya membalas senyuman petaknya lalu mencubit pipi jungkook. "Aigoo..kyeoptaaa" jimin yg trnmpk aksi mesra mreka brdua trus mengembungkan pipinya.jeles k jeles.
"Pipi kau tu lebam ke ap" jimin trsentak dgn suara suga yg brhadapnnya. "Annii" bls jimin lalu menyambung mkn.
•••••••••••••••••
"Hyuna," panggil jin smbil mkn "nae??"
"Nnti siap² tau sbb ahjusshi awk suh ikut sye ke tmpat photoshoot" jelas jin lalu dia bangun dgn membawa pinggan ke arh singki "ouhh ok" bls hyuna ringkas. "Hyung klau jungkook nk ikut boleh x??" Jin mnoleh ke arh jungkook dgn reaksi plik "nk buat ap ikut hyung??"
"Alaa nnti jungkook.." blum smpat jungkook ingin jelaskn v trus mnyampuk "alahh jin hyung jgn kesah psl dia..dia tu skang dh manja" jelas v lalu mnarik tgn jungkook ke arh biliknya "hyaa!!taetae hyung nk bwk jungkook ke mana!!" Jerit kookie smpai smua org di dlm dorm memerhatikn aksi mreka brdua "erkk,nk ckp gay bkn pulak" bisik hati hyuna.
"Ishh asl smenjak ni kookie dh x manja dgn jimin" jimin hnya mngeluh, rapmon yg prasan dgn reaksi jimin yg agk sdih itu lalu membalasnya "bkn dri dulu jungkook mmg x lyan ko ke" jimin trus memandang muka rapmon yg asik trgelak mcm org gila pn ad"erk"

~•~•~•~•~•~•~•~•

Hyuna brsiap-siap utk prgi ke photoshoot film ahjushhi nya. "Plik² btul prangai dyorg,,mmg sma btul pangai dyorg dlm video bangtan bomb" hyuna trgelak kcil tiba² stu ketukan di pintu biliknya. "Nae??nugu??" Tanya hyuna dri dlm bilik.
"Jin oppa lah, hyuna dh siap ke??" Hyuna trus membuka pintu biliknya. Muka mreka brdua hampir dekat stu sma lain. Hyuna yg trkejut trnmpk muka jin trus mnjauhkn dirinya.yelah dh jin ngengada rndahkn kplanyatau lh hyuna tu pendek. Jin yg trperasan pipi hyuna sudh merah sikit. "Mian sbb trkejutkn hyunadh lh jom" jin mnarik tgn hyuna smpai ke kretanya.hyuna trkejut dgn klakuan jin, ahli bts juga trkejut dgn klakuan jin.
"Eh,rapmon hyung. Jin hyung tgh brcinta ke??" tanya jungkook smbil memuncungkan bibirnya."entah lah,hidup dia.." "dh² smbung tgk tv ni. Yongpal ep akhir ni!!" Jwb suga yg memotong prcakapn namjoon."hoho mmg tgh tgk pnnama aku famous lh smpai ad watak nma aku" bls v pula smbil memeluk bntal mario jin. "Heyy!!kim tae hyung!!jgn nk prasan sgt lh" jimin mngambil bntal ditngan v lalu memukulnya mngunnakn bntal trsebut.
*zekk*
Tiba² mata mreka brdua trbulat dgn serentak apabila bantal itu sudh trkoyak dn akhirnya kapas di dlm bantal trsebut pn kluar. "Weyy macm mna ni!!aigoo.." lantas v mngambil kapas yg trkeluar itu lalu memasukkan smula dgn cra laju. Jhope yg bru prasan sikap aneh mreka brdua trus mnjengukkan kplanya ke dpn sdikit. Trus mata jhope juga trbulat "WEYYYY!!!" Jerit jhope. Mreka brdua trsentak dgn jritan jhope lalu memandang stu sma lain "KANTOIIII!!" Itulah blasn akhir mreka sblum kna ceramah dgn leader mreka.

My Idol..(novel Short Version)Where stories live. Discover now