"Eunji, woii bangun la kau dah lambat" jerit seorang yeoja yang sangat cantik itu.
"Lekk ah baru kul tujuh."balas eunji. Selimut pink nya terus ditarik sehingga hujung kepala."eunji!! Kau dipecat! Hara akan ambik jawatan setiausaha itu." Kata rakan eunji tu dengan pantas eunji bangun. "AKu dipecat? No, takleh nanti omma and appa aku di kampung bagaimana? Arghh no!" Kata eunji. Dia mengikat rambut nya itu dan memandang wajah rakannya,hara.Hara tersenyum sinis. Entah apa yang lucu."pukul berapa? Awal lagi kan?" Tanya eunji yang try nak menenangkan diri.
" lagi 15 minit kau akan dipecat" kata hara lalu keluar dari bilik eunji tu. "What? No! Pasaipa u tak kejut, waduhh" eunji lari lintang pukang dan segera mandi.****
Eunji memasukki pejabat nya.
-8.55 pagi- "nasib sempat aihh tak guna betul, huh" monolog eunji sendirian. Dia menyusun fail yang tadi terjatuh itu.
"Heyy, pukul 9 ke bilik mesyuarat. Bos nak jumpa."kata rakan kerja eunji tu. "Yahh, ok baik laa" balas eunji lalu meletakkan semua fail nya di atas meja. "Kau okay ke tidak?"tanya rakan sekerja nya. "Aku penat, baru sampai."kata eunji lagi. Dia mengambil sebuah fail dalam laci nya dan berdiri dihadapan kawan kerja dia. "Dah la jom, lagi 2 minit je lagi nak kul 9" kata eunji lalu berjalan tinggalkan kawan dia tu.****
Bos eunji dah lama ada dalam bilik mesyuarat tu. Semua klien dan pekerja yang lain turut ada dalam bilik tersebut.
"Yoona? Eunji? Sila duduk segera" kata bos tersebut. Eunji dan kawan dia,yoona segera mengambil tempat duduk.
"Baiklah disini saya perkenalkan ini yeon yoona. Ketua pasaran yang baru menggantikan tempat cik jung hani yang bertukar kerja ke england . "Annyeonghaseyo yeon yoona imnida" kata yoona sambil menuduk beri hormat.****
2 jam dalam bilik mesyuarat,akhirnya selesai juga."cik song eunji, nanti hantar jadual dan fail kuning ke meja saya." Kata bos eunji, or lebih mesra tuan park tak pun encik park.(pstt, nama yoona, eunji semua tu i tukar example,eunji tu. Jadi song.) "Ok" balas eunji. Dia keluar dari bilik mesyuarat dan segera ke meja nye. Semua fail diletak dengan elok. Eunji mengambil handbag nye dan kunci kereta dia. Dengan segera dia keluar dari pejabat untuk lunch.****
Selesai makan, eunji pun masuk ke kereta then nak undur tetibe ada kereta lain muncul dari belakang then menyebabkan kedua-dua kereta diaorang berlanggar.
"Ahh, weyy kau dah kenapa???" Kata seorang namja yang memakai kaca mata hitam dari sebuah kereta ni. Eunji segera keluar then meminta maaf kat namja tu.
"Apa kau cakap? Sorry? Ahh no way. Kalau keta kancil takpe gak weyy. Nie BMW u know??" Marah namja tersebut. "Ala lek ah, mintak la insurans yang bayarkan" balas eunji dengan tenang.(tenang ke? I think no cause dia langgar keta orang kott. BMW pulak tuu)"Ishh banyak songeh la." Kata eunji. Namja tersebut rampas fon eunji dari tangan nya, then segera menyimpannye. "Heyy, fon saya tu" kata eunji yang tak berapa puas hati dengan namja tu. "Ehem, kau taknak bayar kan? So phone kau tu aku ambik. Nanti bila aku dapat duit tu, aku bagi balik" balas namja tersebut. Dia memberi kad nama nye pada eunji dan beredar pergi. Eunji sedikit geram time tu.
~~~~~~~~~~
P/s: huii, mianhae takbest hahaha. Memang tak best pun em. Waduhh hope korang enjoy la ye. Please vote and komen. Annyeong.
KAMU SEDANG MEMBACA
i love you arrogant boy
Randommengisahkan eunji gadis kampung yang bekerja di bandar. suatu hari dia terlanggar sebuah kereta mewah dan menyebabkan si pemilik itu meminta ganti rugi kepada eunji. telefon bimbit eunji diambil nya untuk jaminan. eunji perlu membayar wang itu dalam...