Bab7

1.9K 33 0
                                    

"sayang" pujuk zafir. Irish masih merajuk dengan zafir disebabkan menyuruhnya berhenti kerja.
"sayang , x muh merajuk lagi . abg suruh ade sbb syg.. abg pegi office dulu"

Aku hanya mendiamkan diri. Hari ini hari pertama aku tidak bekerja.Sunyi sungguh hari ku . mane tidaknya , setiap pagi hari ku di ceriakan dengan gelagat murid-ii sekolah.

Okey, now aku nak buat ape . Kerja sume dah settel . arghhhhhhh bosan giler ! Aku hanya termenung sambil mengusap perutku .

"setia aku demi diri mu , setia aku hanya pada mu"
telefon ku berbunyi .tertera nombor yang tidak dikenali . aku pun mengangakat.

"hello"
"irishhhhhhh"
"yer , ni sape yer"
"eh ni sera laaa rish . kau jgn ckp tak kenal , aku sekeh kepala kau"
"seraaaaaaaa" aku pun menjerit . sera ialah kawan baik ku since dari sekolah rendah , kami berpisah kerana mengikut parents ke Australia.
"weyh jom ar kuar. aku dah balik Malaysia ni . kau bz ke?"
"okey-ii. kau lek lu , aku tanye big boss dulu . nti aku text kau . bye"
"hah big boss? sape beb?"
ceh dia dah tutup.

Walaupun rajuknye belum habis , tapi sudah menjadi adab isteri nak keluar kene bagitau . dengan malasnya irish text suaminya.

sedang zafir fokus terhadap kerjanya , telefonnya berbunyi.

"abang,irish nak keluar . jumpe sera , dia dah balik malaysia. bole?"

zafir berfikir sejenak. "haih bini aku ni kang tak dibagi bertambah merajuknya" omel zafir sendirian.

tangannya ligat menaip..
"yelah sayang, abg izinkan..jangan balik lmbt tau . take care of our baby . love u"

"okey bang . thankz . love u too"

Mata Irish melilau mencari sahabatnya. Akhirnya jumpa jgk ..
Mereka saling berpelukan untuk melepaskan rindu. Tiba-ii

"Hello Irish Qistina. Kenal i lagi?"

Irish menjadi tidak keruan sejak tadi . Mengapa dia hadir saat aku bahagia?

Zafir yang sedang nyenyak tidur dicium . nampak wajahnya keletihan setelah seharian dipejabat.
Dia amat menyintai lelaki itu . Dia tidak mahu kehilangan suaminya.

Diusap perutnya yang sedikit membojol , esok hari cukup 4bulan usia kandungannya. esok juga aku akan ke klinik untuk melihat perkembangan kandungannya.

"wow, congratz encik puan . you will get twin"
"really doc?" zafir menyoal dengan penuh kegembiraan lalu mencium dahi isteri kesayangannya."thankz dear" bisik zafir .

"Irish , abg outstation next week , syg jaga diri eh kat rumah. jaga babies tau"
"alaaaa,lame ke abg pegi? irish bosan la bang duk umah ni sesorang"
"tak sayang,4hari je. nanti abg balik , kite pegi jalan-ii okeh" pujuk zafir lalu mengeyitkan matanya.

Hari ketiga Zafir ke New York. IRish keluar bersama sera.

"weyh kau tunggu sini jap, i want to go to toilet"
"ouh okey , take care"

"hi irish,sorang jer ke?"
"eh kau jangan ganggu life aku boleh x?"
"i x ganggu pun life u , cume i nak u"
"cukup la kimi, cukup dengan permainan kau dulu. skang aku dah bahgia"
-------------------------------------------------
Tanpa disedari , perbuatan mereka telah diintip oleh bekas kekasih zafir.
"hahaha . aku akan pastikan zafir kembali pada aku"
----------------------------------------------------------
"ehh abang dah balik?" soal Irish sambil menyalam suaminya.
"dah tu kau tak nak aku balik?! seronok keluar dengan jantan lain! haluskan permainan kau!"
"abang,bile mase pulak irish keluar dengan laki lain?" irish bingung.
"ni ape? bukan jantan? x tau pulak perempuan ade halkum"
"abang, lets me explain"

Malangnya zafir hanya mengendahkan kata-ii nya. zafir hanya mendiamkan diri. dia berasa kusut sekali . mahu taknya , bekas kekasih irish ialah sahabat karibnya yang kini ingin merosakkan rumah tangganya . Munira pula datang untuk mengganggu hidupnya lagi .

Sudah seminggu rumah tangga mereka dingin . Irish cuba untuk berbual bersama suami tercinta , malangnya tiada respon .

Irish amat rindukan kasih suami nya . setiap hari dia melakukan solat istikharah agar jumpe jalan penyelesaiannya .

Hari demi hari . mereka seperti tidak mengenal satu sama lain. rumahnya sunyi tanpa gurauan mereka suami isteri .

Bilakah akan berakhir ? perutnya yang kian memboyot diusap . dia bimbang zafir akan membenci zuriatnya itu .

Terima kasih kerana sudi membaca. Hope korang enjoy ! kalo baik hati vote n komen lah okey

TERIMA KASIH CIKGU IRISHWhere stories live. Discover now