'bölüm adı' : ruhlu son
'konu' : 108 bölümdür, trikotajla hiçbir ilgisi olmadığı halde devam eden ruhsar, 109 bölümüyle izleyenlerine veda ediyor.
'sahne -1'
(iç mekan / gün ) (mazhar'ın evi )
( mazhar her zamanki gibi derin uykusuyla baş başadır ve ruhsar gelerek onu uyandırır )
'mazhar' : zzzzz...
'ruhsar' : ben geell... kime diyorsam, bizim uykucu mazhar'ı bugün nasıl uyandırasm acaba, buldum. ( sihir yaparak, mazhar'ın kulağına kulaklık takarak son ses müzikle, mazharı yatağından fırlatır )
'mazhar' :(çığlık atarak ) ulan ruhsar, kocaya bu yapılır mı?
'ruhsar': günaydın aşkım, günaydın.
'mazhar': kulak zarımı delmediğin kalmıştı bi, denyo hayalet. (kalkıp ruhsarın üzerine yürüyerek ) sen varya, sen..
'ruhsar': (kaçmaya çalışarak ) ben var ya ben..
'mazhar' : sen öbür tarafın fabrika ayarlarıyla oynayan, ayrıca tatlı tatlı uyumakta olan bir koca düşmaısın. ( sarılır ruhsara )
'sahne - 2'
( iç mekan / gün ) menkıbe'nin evi
(menkıbe ve firdevs, salonda oturup mazhar'ın mürveti için planlar yapmaktadırlar. )
'firdevs' : allahım, allahım mürveti abisine endeksli kaç tane kız var acaba şu hayatta.
'menkıbe' : sus, yeter mart kedileri bile senin yanında uslu kalırlar.
'firdevs' : neden anne ? benim evlenmeye hakkım yok mu? abimden önce bana izin versen, en az üç torun verirdim kucağına.
'menkıbe' : sabret biraz sende, hele önce abin bir dünya evine girsin yerleşsin, sonra sen ister dünya merkez bankasına gir, ister dünya evine gir. bak ruşen amcan'ın kızı seda'ya. ne mühendisler, ne kaptanlar istediği halde, abim evlenmeden olmaz diye tüm gelen mürvetlerini elinin tersiyle itti.
( o esnada kapı çalar )
'firdevs' : ben bakarım...
'menkıbe' : herhalde, sen bakacaksın, yok ben bakayım kapıyada istersen.
( gelen reyhandır, neşeli şekilde içeri girer )
'reyhan' : ben geldim, merhaba valide sultan menkıbe hanım teyze. bu sefer mazhar beyle kesin evleniyoruz.
'menkıbe' : evleniyormu sunuz ? kendisi mi söyledi.
'reyhan' : hayır, ama istiycek emin olun, harika bi plan yaptım.
'menkıbe' : allah, allah anlat bakalım minik kuşum'un bile evliliği isteyeceği şu planı.
'reyhan' : bakın, şimdi ben dün gittim, birsürü kitap aldım hepsini bi gecede, okudum ve karşınızda aptallığını yenmiş bir reyhan olarak, karşınızdayım. böylelikle mazhar beyde bunu duyunca, hemen, derhal evlenmek isteyecektir.
'menkıbe' : genede, o kadar emin olma sen reyhan kızım.
'reyhan' : hayır, bu plan kesinlikle tutacaktır, eminim bundan. tüm gece boyunca ne kadar sözlük, ansiklopedi varsa yaladım, yuttum. mesela sorun bana bi soru bakalım.
'menkıbe ': peki söyle bakalım, diktatörlük nedir ?
'reyhan' : heee, şahsi keyfiyete dayalı yönetim şekli.