Setiap hari Edward selalu memandang kerusi meja Yunana kerana dia gidak hadir ke kelasnya hampir seminggu. Edwward sangat khuatir dan hampir setiap hari dia selalu menelefon Yunana tetapi malangnya Yunana tidak jawab.
Edward tertanya-tanya di fikirannya.!
*kenapalah dia tak jawab call aku ni*kata Edward sabil menggaru kepalanya yg tidak gatal
Pada keesokkan harinya, Edward beranikan diri untuk ke rumah Yunana, yang tidak jauh dari Universiti mereka .
*aishhhhh*Edward risau akn Yunana
Tiba di hadapan rumah Yunana
Rumah Yunana sangat besar dan cantik. Keluasan di hadapan rumahnya boleh letakkan 4buah kereta*bayangkan*
*Ting-tong-ting-tong*Edward menekan loceng.
Edward mulai pelik kerana diluar rumah Yunana terdapat banyak barang yang telah dikotakkan. Tetapi dia tidak kesah dan dia ingin bertemu dgn Yunana.
Akhirnya Yunana keluar.
Dari jauh Yunana melihat ada org diluar pagar rumahnya. Yunana menuju ke pintu pagar.
"Ed-edward?Awak nak apa lagi?!!!"tanya Yunana dengan perasaan yg marah.
"Awak nak ke mana dgn barang² semua ni?"tanya Edward. Edward tidak menjawab soalan yang ditanya oleh Yunana
"Bukan urusan awak!!"
*Ibu yunana jerit dari dalam*
"Una, sapa tu?Ajak dia masuk.
"TAKPAYAHLA IBU, DIA NAK BALIK DAH!"jerit Yunana sekuat hati.
"Awak baliklah,tak ada apa yang perlu dibincangkan sekarang! Kata Yunana dan dia terus masuk ke dalam rumahnya
.........
Edward tidak terkata. Dia terus pulang dgn segera selepas Yunana kata begitu kepadanya .
Edward mengalirkan air matanya kerana dia tidak menyangka bahawa Yunana akan melayan dirinya sebegitu .
"Aku tidak akan mengalah, aku tetap akan cari dia. Ini janji aku !!!!!kata Edward dengan kuat di dalam keretanya .
Hampir sebulan Yunana tidak hadir ke kelas. Kawan² Edward iaitu Roy,Rash dan Marco menanyakan khabar Yunana kepada Edward, tetapi Edward hanya mendiamkan diri.Edward menelefon Yunana tetapi malangnya Yunana sudah tidak memakai nombor lamanya.
Dalam masa yang sama, Edward tidak tahu bahawa Yunana telah berpindah ke Australia kerana ayahnya menerima tawaran bekerja di sana . Edward pelik kerana apabila dia ke rumah Yunana, dia melihat sekeliling rumah Yunana kosong , tidak mempunyai apa² barang langsung .
*pos laju menhantar surat ke rumah Edward*
Edward mengambil surat dan terus membacanya .
"YES!!Wuhuuu!!"Jerit Edward sekuat hati kerana dia telah mendapat tawaran untuk sambung belajar ke Australia. Kawan²nya juga turut menerima tawaran yang sama.
Apakah yang akan berlaku selepas ini?
Terus membaca ff saya;)Sokongan anda amat diperlukanBest tak? Apa² yang perlu ditambah, komen la ye:)