3. Hádka, slib a vtip

159 23 0
                                    


Cvak, udělalo to, když se Penny povedlo posadit stroječek na místo. Rychle se vytrhla ze sevření tmy.

"Tak," řekla a navzdory otřesu z nenávisti se usmála. "Třeba se teď přestaneš prát, co ty na to?"

"Měl by, protože tohle je celkem dřina," postěžoval si Marion, který seděl co nejdál a zároveň pevně držel uzdu stínům. Springtrap ale, zdá se, nikam nespěchal. No, možná už byl prostě unavený z marného boje.

"Vypadá zmatený," promluvila tiše Cheeks.

"Možná mu naskočila paměť," napadlo BonBona. Mangle neklidně zavrčela a i Pete nervózně těkal svým jediným okem ze strany na stranu.

"Taky jsem trochu nedůvěřivý, Mangle," souhlasil s ní Reddy, "ale vypadá neškodně."

"Souhlasím," přikývla Penny a koukla na Mariona: "Můžeš ho pustit."

"Počkej, to jako vážně? Mám jeho nechat jen tak se tady procházet?"

"Tohle je především jeho domov, ne náš. Pusť ho, Marione."

"Blázníš? Jen slepý by mohl nevidět, že-"

"Pamatuješ, jak jsem kdysi řekla: 'Nejsem slepá, poznala jsem ho'? Tak dneska to říkám znovu. Historie už neplatí. Jak vidíš, teď tady máme úplně jinou osobu. Která navíc patří k nám."

"Ale pořád je to on!"

Cheeks se přikrčila. Jako první totiž vytušila, že tohle nedopadne dobře.

"Jsou to dvě odlišné osoby!"

"Nerad vás ruším, ale-"

BonBon se podíval na Springtrapa, který se pokusil mluvit, ale dvojice ho nenechala.

"Určitě se tam nedostal náhodou!"

"To asi ne, ale umřel! Není to on!"

"Promiňte, jen-"

"Jak to můžeš tak s jistotou vědět? Mám se smrtí větší zkušenosti než ty!"

"Jo, to je fakt, tys totiž umřel dvakrát! A kdo tě z toho pak vytáhnul?!"

"Přestaň se tím tak chlubit!"

"Ha! Vidíš? Nemáš co říct na obranu!"

"To ty jsi ten, kdo potřebuje obranu!"

"Nepotřebuji! Už nejsem dítě!"

"Jsi!" V tu chvíli bílé tečky v očích zmizely. Penny to vyděsilo a zmlkla, ale Marion křičel dál.

"Pořád ještě se chováš hloupě, jako ta malá holka, co šla, kam jí řekli, ať jde!"

"Ty... Ty si m-myslíš..." Penny se nepodařilo doříct větu. Vzlykla a zmizela.

"Můžu už teda něco říct?" ozval se Springtrap.

"Ty snad radši ani ne," zavrčel Marion, uvolnil stíny a zmizel.

*

"No, rádi jsme tě poznali, Springy," povzdechnul si Reddy.

"Jo, já vás taky. Co tady vůbec děláte? Myslel jsem, že jste rozebra- Že pracujete jinde?"

"Vlastně jsme sem přišli, abychom pomohli hlídce. Má prý s tebou problémy," poučil ho BonBon. Springtrap se rozesmál.

"Vážně? Tak strašidelný jsem?"

PetrklíčKde žijí příběhy. Začni objevovat