Övergiven

84 2 1
                                    

Jag springer genom det övergivna köpcentrumet, en zombie tar tag i min hand och drar mig bakåt jag skriker efter hjälp även fast jag är ensam (man kan ju hoppas) jag tar tag i en burk med etiketten "burkmat" jag släpper burken ( det är den enda mat som håller allt annat möglar) och tar en annan, något brunt och geggit flyger ut när jag svingar burken och slår till zombien i huvudet den ramlar till marken och reser sig inte upp jag pustar ut. Jag går längst kanten av affären där burkmaten finns jag drar handen mot burkarna och dom faller ner i min ryggsäck dom låter när dom faller på varandra (som när man slår metal mot metal). Jag fortsätter genom affären när jag ser i ögonvrån något som rör sig jag vänder mig snabbt om och ser en tant i uniform, med ett pärlhalsband och en namnlapp där det står Sophie "hej Sophie" säger jag till zombien den ger ifrån sig ett rassel, jag slår in skallen med en lampskärm. När jag har gått förbi hörnet ser jag himlen knivar, yxor, katanas, filtar, ficklampor, tändstickor, kläder m.m över grejerna finns en skyllt där det står överlev zombierna- endast 70kr för ett överlevnads paket. Jag känner mig lättad när jag ser att paket innehåller allt man behöver, nån hade visst skämtat om att zombiesarna skulle komma men nu var dom här på riktigt!

Zombie-zombieWhere stories live. Discover now