Tepat pukul 7:30 pagi, beberapa kali sudah terdengar suara nyaring cikgu muru memanggil dan meminta para pelajar utk berkumpul ditapak perhimpunan dengan kadar yg segera.
Paling lambat sampai seperti siput sedut tentunya ahli the trouble makers. Sudah lh dtg lewat, beratur pon lewat, semuanya lewat. Seperti biasa juga dgn selambanya the trouble makers masuk kedalam barisan tanpa ada rasa bersalah lagaknya.
Ditapak perhimpunan, kelihatan semua para pelajar lain sudah lama menunggu. Guru-guru pon sudah siap sedia. Namun tiada siapa yg berani menegur peragai kurang sopan ahli the trouble makers. Mungkin sudah lali dgn kerenah kenakalan dan kedegilan mereka,Maybe.... mujur pegetua masih belum tiba. Skrg hanya menanti Kedatangan pegetua utk merasmikan hari pertama sklh di Sekolah Smk Bandar Botani.
Tidak lama kemudian, pegetua pon telah tiba. Seperti biasa senyuman mesranya menyapa "Selamat pagi anak-anak Smk Bandar Botani "kata pegetua sambil memandang smua anak muridnya. Dan bermula lah perasmian perhimpunan pertama buat tahun 2016.
"Huwagrhhh.. megantuknye,bila nk abis ni?? Kaki aku dh kebas ni aduhh..."jannah mengguap sambil membebel tah ape benda tah. "Sabar Jannah jap gi habis lh ni klu tak abis jugak kita bakar sklh ni hahaha..."kata Diyana sambil tersenyum-senyum sumbing memandang kearah Jannah yg Bila-bila masa boleh landing hahaha.. dasyat sungguh.
Akhirnya perhimpunan tamat, semua pelajar diminta pulang ke kelas masing-masing.
"Finally, ini lh saat yg aku tunggu Huhuhu.."Jannah tersenyum sumbing seperti banduan yg baru dilepaskan dri penjara lagaknya. Ahli the trouble makers yg lain hanya mampu geleng sahaja kerani sudah lali dgn peragai ahli mereka yg sorg tu.
......................................................
Loceng berbunyi menandakan waktu rehat sudah bermula para pelajar mula mengemas barang, bersedia utk ke kantin begitu juga dgn kumpulan the trouble makers.
"Uolls hari ni nk mkn ape??"Jannah yg sudah berdiri dan memasukkan kerusi kedalam meja mula bertanya kepada rakan-rakannya, al-maklum lh bab makan ni dia yg no 1 hahaha..
"I follow u bebeh. " Diyana menjawab setelah siap mengemas buku. "Good girl." Jannah melempar kan senyuman Yelah senyum kan satu sedekah free-free hari ni dpt pahala heh.
"Ok, jomm pergi kantin, aku dh lapar ni, perut aku....opss! Berbunyi pulak Hehe.."tasya memegang perutnya dan tersengih malu.
Mereka pon mula berarak ke kantin.
Kumpulan the trouble makers mula teruja dgn kantin mereka yg telah siap dibaik pulih. Mereka tersenyum lebar dan berpuas hati.meja makannya persis meja hotel berbentuk bulat dan terdapat bunga ros hidup berwarna merah dihias di atas meja. Makanan pula dihidang secara bufet terdapat pelbagai jenis mknan dari timur hingga barat. Muzik-muzik yg dipasang menjadikan suasana lebih romantic.terdapat dua meja yg kelihatan ala-ala bali yg telah menarik perhatian mereka meja yg satu itu telah diduduki namun meja yg lgi satu masih kosong. Bak kata org putih,still available!
......................................................
SAMPAI SINI DULU UTK PART 2 HEHEHE.. MACAM MANE OK TAK?? KLU TAK OK SORRY SGT.. HOPE UOLLS ENJOY ツ PLEASE VOTE AND COMMENTS.
YOU ARE READING
Best Friends
RomanceKisah tentang 7 gadis yg nakal dan agak gila-gila disekolah, saya ulang balik GILA!! tidak lain kalau bukan kumpulan The Trouble Makers yg famous dgn kenakalan mereka. Bagaimana pon mereka sering di gilai oleh pelajar-pelajar Sekolah terutamanya pel...