Kumpulan the trouble makers mula tertarik dengan meja ala-ala bali itu.
"So,kita nak duduk mane?"sofea mula bertanya.
"Aku nk ddk dekat meja tu."Jannah menunjukkan tangannya ke arah meja ala-ala bali yg masih kosong itu.
Mereka meganguk tanda setuju.
"So,ape lagi.. jom lah"jannah menarik tangan Diyana dan pantas menuju ke arah pondok kosong itu.
Baru sahaja mereka ingin duduk di meja itu, tiba-tiba bahu Jannah dilanggar dengan kasar.
Aduhhh.beruk mane pulak yg langgar ni. Dasar gorilla betul. Ape tak nampak aku tgh jalan ke.kutuk Jannah dalam hati.
Ahli lain mula terkebil-kebil kerana tidak ade sesiapa dekat Sekolah ni yg berani langgar kumpulan the trouble makers terutamanya Jannah yg tidak Boleh dibuat main,silap hari bulan mahu Jannah bertukar jdi hulk.
Dan paling memeranjat kan si pelanggar dengan selambanya pergi tanpa meminta maaf.yang paling menyakiti hati mereka memberikan jelingan dan ade yg tersenyum seperti segaja ingin melanggar Jannah.
Panasnya hati aku...
Ya allah, kau sabar kan lah aku.
Sabar Jannah sabar.
Ahli lain tidak mampu berbuat apa kerana bila-bila masa sahaja gunung berapi itu akan meletus kan lava.
Kitaorg tak tipu k,ini Serious tauuu...
"Hey,bontot kera ape kau buta ke ape sampai jalan pon nak langgar aku. Harap muka cantik tapi buta eh. "Jannah mula menghemburkan kemarahannya terhadap pelajar itu.
Pelajar lain mula berkumpul apabila terdengar suara Jannah yg umpama petir itu.
kumpulan pelajar itu tidak memberi sebarang riak Walaupun Jannah mula menunjukkan tanda-tanda lava akan meletus.
"Eh, aku cakap ngan kau niii..,tak sangka pulak aku cakap dengan tiang,Yelah badan pon dah serupa tiang hahaha..."Jannah mula menambah perasa utk membangkitkan kemarahan kumpulan pelajar itu.
Ahli The trouble makers yg lain hanya tergelak kerana mereka tak perlu masuk campur hal ini kerana mereka tahu jika Jannah yg bersuara pasti hal ini aku tamat dengan segera.
Heh, hebat enn group kitaorg.
Kumpulan pelajar itu mula kelihatan Marah.
Heh, tahu pon marah. Ingat robot tdi Yelah tak bagi sebarang riaksi pon.
"Excuse me,i jalan dulu tau. U tu yg buta letak mata kat kaki."jawab perempuan yg melanggar Jannah.
"And btw i ade nama ok.. nama i Annerina tau,u ade??"kata pelajar yg dikenali sebagai Annerina itu.
"Aku tak Kisah lh name kau ape tdi Annerenee... ke Annabelle yg hantu tu ke,aku x Kisah kau tahu!peduli ape aku dengan nama kau."kata Jannah yg mula malas nk melayan peragai tak semegah kumpulan itu.
"Hek eleh, i tahu lh Uolls jealous dengan nama i yg glamour tu."kata Annerina Yg kelihatan agak berlagak dan sombong itu.
Ohh.. tolong lh nama macam sampah ade hati kata glamour.
Ahli The trouble makers yg lain mula tidak senang duduk apabila melihat Jannah Seorang sahaja yg berdebat dengan kumpulan perempuan tak siuman itu.
Diyana dari tadi cuba menenang kan Jannah yg semakin membara.
Susah sangat ke nak say Sorry..
Pelik betul..
Dasar beruk jendul betul.
"Hey pompuan, ape susah sangat ke kau nk mintak maaf dah sah-sah kau yg langgar Jannah dulu."Dearrinna mula tidak tahan dengan peragai mereka gedik nak mampos itu.
"Eh, diam lh kau pendek! Tak padan dengan pendek ade hati nak tegur aku hahaha.."gelak Annerina dan rakan-rakannya yg serupa seperti pontianak tak cukup oksigen.
Jannah mula hilang sabar.
Aku tumbuk jugak beruk-beruk ni kang, ade jugak yg hilang gigi nanti.
"Kenapa diam Uolls ??kenapa tak dek idea lgi ke?? Hahaha.."gelak mereka lagi.
Betina ni memang nak kena lah, baru Jannah ingin menumbuk muka Annerina. Tangannya ditahan oleh seseorang.
Orang itu semestinya rayyan kerana dia sahaja yg berani dan tidak makan saman Walaupun di maki hamun oleh Jannah.
"Jannah please stop!!jangan buat masalah kat sini please "rayyan memohon atau lagi tepat merayu.
Annerina dengan rakan-rakannya agak terkejut dengan tindakkan Jannah sebentar tadi yg ingin menumbuk muka ketua mereka iaitu Annerina.
Tahu kecut perut kau, kau tak kenal lagi sape the trouble makers. Kalau korang dah jadi musuh dorg mmg tak kan senang duduk kau kat sklh ni.
I'm Serious ok....
Keadaan menjadi lebih suspen apabila rayyan the ketua pegawas muncul bersama rakan pegawas yg lain.
"Please jannah." Rayyan merayu lagi.Jannah mula kecewa kerana rayyan lebih kan perempuan gedik tu dari dia.
Jannah mula menepis tangan rayyan "apesal kau nak lebih kan minah ni!! Asal kau dah suka dia? "Kata Jannah dengan sinis.
Rayyan agak tersentap dgn kata-kata Jannah tapi kerana dia tahu Jannah emodi tidak berapa stabil
jadi dia tidak ambil peduli sangat.Rayyan menarik tangan jannah untuk mengikutnya "Adam please setel kan hal ni ok." "Aku nak cakap dengan budak degil ni kejap." Rayyan berpesan kepada adam yg memegang jawatan sebagai penolong pegawas utk menggurus hal ni.
Whatt?? Dia panggil aku budak degil?? Memang nk kena mamat sorg ni!!
"Eh kau nk bawak aku pegi mane ni!! "Jannah mula meronta
"Ikut jelah kalau nak tahu."rayyan berkata malas pada masa yg sama dia tersenyum kerana berada disamping Jannah.
Pada waktu yg sama tasya dan adam masih sempat main jeling-jeling, kalau dah suka tu cakap jelah.
Ape lah deyy....
.....................................................
HELLO,HOPE UOLLS ENJOY. SORRY KLU ADE TYPO.. AND PLEASE VOTE AND COMMENTS. ★
YOU ARE READING
Best Friends
RomanceKisah tentang 7 gadis yg nakal dan agak gila-gila disekolah, saya ulang balik GILA!! tidak lain kalau bukan kumpulan The Trouble Makers yg famous dgn kenakalan mereka. Bagaimana pon mereka sering di gilai oleh pelajar-pelajar Sekolah terutamanya pel...