Podívala se na náramkové hodinky které ukazovaly za pět minut deset. Vzala klíče a zrovna vytvořený obraz. Seběhla po schodech do malého krámku který jí patřil. Vystavila svůj obraz na stojan a otočila se. Na dveřích visela cedulka zavřeno, otočila ji a tím oficiálně otevřela obchod U Mourovaté kočky. A za proskleným oknem sledovala kolemjdoucí. Najednou se otevřely dveře což Sam rozhodila, do jejího krámku moc lidí většinou nezašlo. Tenhle muž byl ale jiný bylo na něm něco co jí fascinovalo až trochu děsilo ale zvědavost zvítězila nad údivem a studem. Pomalu ze sebe vykoktala " Co si přejete?" A když se zákazník otočil pod jeho černým sakem dokonale ladila kravata s bledě modrou košilí si Sam uvědomila že ho zná. Byla malířka a před ní stál nejznámější kritik umění o jakém kdy kdo slyšel. Zastyděla se na sobě měla růžové tričko na kterém ulpěl zbyteček oranžové barvy. Její džíny jí byli krátké a na koleni byli protržené. On si ale vůbec si nevšímal jejího oblečení jen ze zájmem sledoval obraz rezavé dívky která ho sledovala zelenýma očkama. Lili z plátna na kritika hleděla stejně jako před tím na prázdný prostor. Kritik se vpil do jejích temperových kukadel a jen tak přes rameno se zeptal Sam "To jste kreslila vy?" A na její souhlas pochvalně zabručel. Podíval se na lísteček s cenou a skrčil čelo. " Vy opravdu prodáváte tak pěkný obraz za tak směšnou cenu?!" Zeptal se s lehkým podtónem opovržení v hlase. Sam neodpověděla. Nechápala to přišlo jí že za ten obraz chce až moc ale vůbec ji nenapadlo že by mohla chtít víc. "Koupím ho ale chtěl bych abyste vy s takovým talentem namalovala jeden obraz pro mě" pravil. Sam to stále nepochopila. V hlavě se jí míhaly myšlenky že ten člověk co před ním stojí to asi nemá v hlavě úplně v pořádku. Když to ale znovu zopakoval, došlo jí že to myslí vážně. Souhlasně přikývla pořád neschopná slova. Muž opravdu koupil obraz Lili a k vizitce co od něj Sam dostala jí dal ještě dvojnásobek ceny se slovy "Opravdový talent má být oceněn jak zaslouží" Potom odešel. Udivená Sam si musela jít ještě stále překvapená dozadu uvařit kafe aby se probrala s transu do kterého upadla po prvním pohledu na toho zvláštního člověka co právě vyšel z jejího obchůdku.
ČTEŠ
Rezavé vlasy
Teen FictionBylo ráno. Takové to ráno které vám říká abyste vstali a šli udělat něco co zachrání lidstvo. Sam ale nešla zachraňovat svět jen nachystala snídani svým dětem. Pak našla v chaosu koupelny gumičku, kterou si stáhla své rezavé vlasy. Zavázala si tkani...