Multi:Cagri DUMAN
Cantami toparlayip,okula dogru kosarak gittim.Okula vardigimda ise agir adimlarla sinifima ilerledim.Sinifin kapisindan utangacca bir bakis attim ve iceri girdim.Sessizce en arkadaki sirama oturup ilerledim.Etrafa anlik bir bakis atip cizim defterimi cikarttim.Annemin yatim kalmis portresini cizmeye devam ederken defterin elimden kaydigini /cekildigini hissettim.Bakislarimi kaldirdigimda bunun sinifin en alayci cocugu olan Joseph (Josep/Josef ) 'i gordum. Biz bir kac sebepten dolayi yurtdisina tasinmistik .Babam ve ben ingilizceyi ana dilimiz gibi konusuruz buda bizim avantajimizdir yani, herneyse.Kibar ingiliz aksanimla "Onu bana ver." Dedim.Bana alayci bir bakis atip kahkaha atti ve "Daha cok beklersin." Dedi bu sirada siniftan bir kahkaha tufani koptu.Sinirlenip ayaga kalktim ve "Onu.Hemen.bana.ver.seni.pic." her kelimeye ayri ayri vurgu yaparak konusmam anlasilan komiklerine gitmisti.Arkada iri yapili Guney Amerikali olan ama asiri boguk bir afrikan aksanina sahip olan kiz cevap verdi," Sanane?Sen annecigini cizsene!" Bu cevap ustune herkes kahkahalara bogulmus,kimisi gulmekten sandalyeden dusmustu.(! PARDON , SIRADAN!)Kapinin eteginde benimle yasit olan ve Benim gibi turk olup ailesinden uzaklasmak amaciyla yurt disina yerlesmis Cagri duruyordu.Cagri,"O defteri hemen geri veriyorsun." Demesiyle Joseph defteri geri birakti sinif eski haline dondu.Defterimi ve cantami apar topar toplayip dolu gozlerimle orayi terk ettim.Cagri kolumu nazikce kavrayip beni kendine dondurdu.Carpici bakislarinin altindan bir kac kelime fisildadi."Hani tesekkurum?" .Hafif bir tebessumle "Tesekkur ederim ,Cagri.Gercekten." bu sozcuklerle onun gulumsemesini saglayip orayi terk ettim.Bugun arabami getirmemekle iyi yaptigimi dusunerek , sicak ve oldukca sevimli gunesin altinda yurudum.Yolun hemen karsisindaki 'Fast Food'cuyu es gecerek 'Dark Vater In Escape Cafe'ye ugradim.Cumle gibi isim vermisler, Masallah.Gurultuden uzak , issiz bir kose bulup oraya kuruldum.Cizim defterimi cikartip garsonu cagirdim.Garson bana Kalin ama carpici bir aksanla 'Ne arzu edersiniz ,bayan?' Dedi.Gulumsuyerek 'Lutfen bir Orange Porch Milka aliyim.' Dedim.Bu benim cok sevdigim portakalli, cikolatali icecegimdi.Acikcasi favori alanlarima giriyordu.Ben cizimime baslamisken garson geldi ama elinde 2 icecek vardi.Ellerimi iki yana sallayip hayir demeye calistim."Uzgunum, ben bir tane istedim." Dedim garson saskinca bana bakarken karsimdan bir sandalye cekildi ve oraya Cagri oturdu .Bana yamukca gulumseyerek garsona seslendi."Birak , ikiside bizim."
*****
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tek Adam
Random"Ben herzaman Tek bir adam oldum, Ruya. Her zaman kendim icin yasadim. Cocuklugumdada, yanlizdim simdide yanlizim. Kalbimde hep bir tane odacik vardi ve onuda ben dolduruyordum. Kalbim bazen deli gibi carpiyordu, Evet. Ama hep kendim icindi. " dedi...