Setelah semua yg berlaku . Lelaki misteri terungkai . Semua kebetulan . Semua perkara yg aku sibuk nak tahu tu sume dah terungkai . Paling mudah sume nya berkaitan dengan juan atau si ridzuan sendiri . Biarkan lah bende dah jadi . Ni laa kisah hdop aku . Nak buat mcm mne . Bukan bole ulang balik mase . Sekarang aku dah makin rapat dengan family aunt maii . Family yg dulu nya stranger .
Hari ini . Family aunt maii mengadakan majlis kecil - kecilan dengan saudara mara nya . Aku , nabil dan juan diminta ke mall ntuk membeli barang memasak .
Nabil memandu kereta . Aku di seat belakang . Juan yg selalu nya di seat tepi pemandu entah kenape tetibe je nak duduk dengan aku kt seat belakang . Aku rase malu . Entah kenape .
"Bell . Nt teman aku beli barang sikit eh" ujar juan di tepi . Aku kaku . Hanya memandang ke luar tingkap kereta . Malu teramat .
"Bell dengar x?" tgor juan . Aku masih memandang ke luar . "Bell!" tgornya lagi sambil menepuk bahuku . Aku terkejut .
"Dengar x ape aku kate td ?" Soal juan . Aku mengangguk sahaja . Suara x nk keluar . Asalkan pandang je muke juan . Aku rase malu .
Setelah selesai membeli barang masak . Aku mengikut juan ke bahagian baju . Dye meminta aku memilihkan nya sepasang kemeja yg aku rase sesuai .
"Pilih laa sendiri" ujarku kasar . X sangka suara nak keluar jugak . Kasar pulak tu .
Juan memandang tepat arah aku . Dye berjalan perlahan ke arah aku berdiri . Aku yg tinggi paras leher juan terasa pendek pula sedangkan jarak x seberapa pn . Semakin juan dekat . Semakin kabut aku rase . Jarak aku dengan juan 15cm je . Aku rase kabut . Rase berpeluh . Aku berlalu ke tempat kemeja .
Aku kabut mencari . Asal aku pandang arah juan . Juan tertawa . Aku geram . Lima minit mencari kemeja yg sesuai dengan juan . Akhirnya aku terlihat kemeja berwarna hitam merah . Yg nampak sesuai sngt dengan juan . Aku cuba ntuk mencapai nya namun tangan pendek x tercapai . Aku berjengket namun masih tidak dapat kucapai .
Juan mencapai baju tersebut . Jarak aku dengan juan 10cm je . Dekat sngt . Aku rase kekok . Berpeluh . Aku memintaa diri ke tandas .
Kenape . Kenape aku mcm ni . Aku suke kan juan ke . X mungkin . Aku terasa malu bercampur takot . Aku tkot klo perasaan aku crushkan si juan akan merosakkan hubungan aku dengan family aunt maii . Aku teringat akan kate aunt maii "kamu jangan buat ape - ape dengan bell . Bell ni dah mcm anak kandung mama . Ingat tu" . Kate - kate aunt maii membuat aku serba salah dengan perasaan aku .
# Maaf atas kekeliruan semasa membaca . Careless semasa mempublishkan bab