BAB 2

64 2 0
                                    

SELAMA sebulan aku tinggal di sini,baru semalam aku tahu yang Andre adalah anak angkat mama.Dan paling mengejutkan aku,Andre melamar aku di depan orang ramai semasa majlis hari lahir ku semalam.Mama pun tidak tahu menahu tentang lamaran itu.Aku dan Andre akan berkahwin pada bulan depan dan kini Zarya bekerja di syarikat mama,mama melayan dia dengan baik walaupun dia adalah adik tiriku.Aku menceritakan tentang deraan kak Ariana kepadaku.Dia telah dihukum dengan menjadi orang gaji di rumah mama.Dia selalu hendak menggoda Andre.Apa dia fikir Andre akan tergoda dengan dia? Jangan harap! Sebab Andre cuma milik aku.Hari ini aku dan mama pergi ke butik untuk buat persiapan "Andrella nak design yang macam mana?" tanya mama kepadaku "Tak payah ada batu sana sinilah mama,Andrella nak yang simple je" balasku.Akhirnya kami pergi ke kedai cincin untuk membeli cincin.
Aku sangat gembira kerana dipertemukan dengan mama semula.

HARI pernikahan aku dan Andre sudah tiba dan aku berasa sangat gembira.Camela dan Sakinah pun aku jemput sebab dia orang berdualah yang selalu bantu aku dan Zarya "Handsomenya suami kau Andrella" puji Sakinah dan Camela "Suami aku,biasalah" puji aku pula.Hidung aku ditarik Andre "Sweetnya,alahai,kalaulah aku boleh dapat suami macam ini" kata Sakinah "Kau nak ke?" "Nak" "Kejap eh,Zaki sini jap" aku panggil Zaki untuk diperkenalkan kepada Sakinah "Ni ha,kau nak sangat kan,perkenalkan ini Zaki,cousin aku" kataku "Hi semua" "Kacaknya" bisik Sakinah kepadaku "Jom pergi tempat lain abang,tak naklah kacau orang tu" kataku sambil memeluk lengan Andre.

MALAM itu,aku dan Andre pergi tengok wayang.Selepas itu kami terus pergi makan dekat warung Pak Dollah.Andre ni walaupun dah biasa makan dekat restoran mahal,dia juga suka makan dekat kedai biasa.Bertuahnya aku dapat dia.

AKU pergi ke dapur dan tiba-tiba rambut aku ditarik,aku tahu siapa dia,dia ialah tidak lain dan tak buka kak Ariana.Aku melepaskan diri daripada tarikan kak Ariana.Apabila Andre pergi ke dapur,sekelip mata perangai kak Ariana berubah jadi sopan.Dasar perempuan gatal,boleh pula dia peluk lengan Andre depan aku,nasib baiklah Andre tolak dia "Hei,perempuan,aku dah ada isteri,jadi kau jangan kacau aku,kalau tak aku laporkan pada polis yang kau selalu dera isteri aku" ugut Andre "Kau ingat aku takut sangat" Andre mengeluarkan telefonnya dan mendail nombor polis "Helo,tolong datang dekat rumah saya,ada orang mendera sehingga menyebabkan kecederaan,tolong cepat sikit ya cik,terima kasih" kak Ariana cuba melarikan diri tetapi dia dapat ditangkap oleh Andre dan Andre merentap tangannya dengan kasar dan tangannya diikat dengan tali sehinggalah polis datang dia sempat mengugut kami "Kau dengan dia takkan hidup senang,kau orang berdua akan mampus di tangan aku!" aku berasa takut dengan ugutannya tetapi tak mungkin dia berani nak bunuh aku dengan Andre.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 23, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HATIKU TELAH DICULIK OLEH CINDERELLAWhere stories live. Discover now