•1•

41 0 1
                                    

Vandaag ben ik weg gegaan bij mijn vrienden. Midden in een verhaal die iemand aan het vertellen was.

Dus ik liep naar de kamer en pakte het alvast uit mijn tas...

De rest van het verhaal heb ik niet gehoord. Ik ben weggelopen. Ik heb niet eens gezegd dat ik ging. Dat kon ook niet, want iemand was bezig met een verhaal. Ik kon niet zomaar iets tussendoor zeggen.
We stonden zoals altijd in de grote pauze onder het afdakje van het fietsenhok te roken, en stiekem te drinken. Elke schooldag staan we daar te roken, als je niet rookte mocht je daar ook niet staan van ze. Maar vandaag had ik er geen zin in, maar ik ben er toch gaan staan. Toen ik aan voelde komen dat ze mij een sigaret wouden geven, ben ik weggegaan. Misschien had ik het ook wel gedaan als ik wel rookte.
Het hoeft van mij allemaal niet meer.
Nadat ik weg was gelopen, kwamen er gelijk een paar mensen achter me aan. Die wilden natuurlijk weten waarom ik wegging.
'Ik heb er gewoon geen zin meer in, ik wil niet meer roken enzo!'heb ik eerlijk gezegt.
'Zeker omdat je er niet tegen kan?'vroeg iemand.
Maar dat was het niet.
Het was iets anders.
Iets heel anders.
Een van de mensen die achter me aan was gelopen, was Lucy. En nadat ik had gezegd had dat ik niet weg was gelopen omdat ik er niet tegen kan, zei ze: 'Omdat je moeder doodgaat, zeker?'
Ik schrok. En dat was raar. Want ik weet dat mijn moeder doodgaat. Maar toch schrok ik ervan dat Lucy dat zei. Misschien omdat ik niet wist dat andere mensen het ook wisten. Ik voelde me meteen misselijk worden toen Lucy haar zin had gezegd. Ik begon te rillen en voelde het bloed uit mijn hoofd wegtrekken. Ik moest me vasthouden aan het paaltje, anders was ik omgevallen. Ik hijgde.
Ik keek Lucy even aan, maar ik kon niets zeggen. Het enige wat ik kon doen was knikken, terwijl ik het paaltje nog wat steviger vastpakte. Ik keek naar de grond. Op dat moment hoorde ik iemand 'Kut kind' zeggen. Ik weet niet wie het zei. En misschien dat Lucy ermee bedoeld werd. Dat kan. Maar ik had het gevoel dat het over mij ging. Ik liet het paaltje los en liep verder, de school in, naar de wc's.

Hooi, hopelijk vinden jullie dit een leuk begin?!
Ik ga gewoon verder en ik zie wel of jullie het leuk vinden en of ik verder moet gaan...
XTheee

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 05, 2016 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Bad!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu