Kaki aku melangkah dengan pantas untuk memasuki ruang solat. Mahu bersiap sedia untuk menunaikan kewajipan hambanya. Sedang enak aku berbaring di saf solat, telinga aku dapat menangkap kekecohan di ruang luar musolla. Aphal ni, orang gaduh ke? Dina terus bangun dari tempatnya dan menuju ke luar untuk melihat apa yang sedang berlaku. Belum sempat kaki kecilnya melangkah ke luar, "Ha Dina, elok lah kau ada kat situ. Tolong aku angkat Kedah ni. Tak pun kau tolong aku ambil bantal untuk Kedah." Dina telah menerima satu arahan. Isy kesian pulak aku tengok. " Jap ". Jawab Dina dengan pantas.
Dina dan yang lain lain meletakkan Kedah dengan lembut. Berhati hati. Dina memandangnya pelik. Alah Dina kau bukan tidak biasa. Penatlah tuh. Biasa lah orang yang ada semput. Bukannya boleh penat sikit. Nanti mulalah penyakitnya datang. Dina mengambil tempat di penjuru bersebalahan Syafiqah. Haisy kesian aku tengok kau Kedah. Jap. "Weh Izzah, dia ni solat tak. " tanya Dina. Manalah tau tak solat. Boleh dia berehat lebih sikit. " Solat. Apsal ?. " " Takdalah kalau tak solat tak pelah. Boleh berehat lebih sikit. Ni dia dah ambik wudhuk belum ?." Hanya gelengan kepala yang diterima oleh Dina. " Kitaorang ingat nanti dulu, dia tak jemaah kut. Ni golek tak sedar sedar ni, nak ambik wudhuk macam mana." sambung Izzah. Betul jugak tu." Ko? Solat tak." sengihan yang diterima. Solat lah tuh. "Dah tu pegi lah ambik wudhuk. Nak saf dah ni. Nanti leas aku solat. Aku gantilah kau,jaga dia. Jangan risau lah, aku jaga elok elok kekasih kau ni ". "Herm yelah. Ko pegi lah siap siap dulu. Nanti aku follow kau . Eh". " Suka aty kau lah. Aku nak solat".
YOU ARE READING
BUNIAN
RandomPeristiwa pada malam itu mula menghantui hidupku. Pelbagai soalan berlegar legar di benakku. Kenapa! Ye kenapa! Kenapa aku. "Kamu istimewa. Kamu telah dianugerahi satu keistimewaan dari Tuhan. Kamu patut bersyukur nak" Istimewa?. Ni bukan istimewa...