BUNIAN

125 1 0
                                    

"Oi Sanim, apsal boleh jadi macam ni ha. Nangis" ni. Kenapa?. Dia ni mimpi apa ni. Mata tak terbuka. Macam separa sedar je. " tanya ku dengan pelbagai soalan. Pelik dengan situasi yang dihadapinya. Wajah Sanim terkulat kulat. Macam tak nak cerita je. "Tak nak cerita tak perlah , aku tak kisah pun." balas Dina perlahan. " Eh tak lah. Ni,kalau aku cerita kau jangan terkejut pulak." perr macam series je. Berkerut dahi aku dibuatnya.

"Macam ni. Semalam kitaorang berlatih untuk persembahan annual dinner nanti, sampai pukul 12 lebih. Kedah ni, mana boleh. Kau tak kan ?. Adalah tu benda yang ganggu dia." cerita Sanim sambil memandang ke arah Syafiqah. Sayu. Simpati terhadap rakan baiknya itu. " Oh ". Hanya itu yang terbit di bibir Dina . " Habis tu semalam aku tengok dia okay je. Pagi tadi pun sama "."Biasalah manghrib...". "Aku kesian tengok Kedah ni. Entah apa yang dia mimpi, kita sendiri pun tak tahu.Betul tak?". Dina hanya mengangguk.

"Izzah! Tolong aku bangunkan Si Kedah ni. Dia tak solat lagi ni. Aduh!." aku melangkah pergi. Baik lepak dengan Harlina lagi bagus. Yuhuu...sempat aku memgerling ke arah Syafiqah. Ehh minah ni, koma ke apa. Tak bangun" ni. Kalau koma, takkan kepala dia tergeleng geleng kut. Lantaklah.

Sedang enak Dina dan Harlina berbual, sekali lagi kekecohan berlaku di ruang luar musolla. Apa benda pulak ni. " Weh korang apsal ni." semua mata tertumpu ke arah Syafiqah yang sedang mengambil wudhuk memandangkan dia belum solat lagi.

"Woi korang ni tak penah tengok orang ambik wudhuk ke. Aku pikir apalah tadi." tiba tiba tangan ku ditarik oleh Izzah dan Sanim menjauhi orang lain. Ni dah kenapa ni. Iee peliklah masyarakat sekarang ni. "weh dina aku tengah seram ni kau tau tak. " jelaslah muka mereka yang berpeluh peluh itu menunjukkan yang mereka ketakutan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 25, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BUNIANWhere stories live. Discover now