Bab 2

85 2 1
                                    

Sudah 3 bulan Hannah putus hubungannya dengan Wardi.

Hannah telah merancang untuk bekerja sebagai seorang pramugari di Royal Brunei Airlines.

Dan dapatlah ia menjadi seorang stewardess. :)

Pada hari pertamanya bekerja, Hannah terpaksa bangun awal untuk bersiap sedia. Hannah memakai makeup , ginchu merah dan baju uniformnya yang berwarna biru/merah. (depends on the year that you want Hannah to be in, because RBA used to have Blue and Red uniform back in the 80's/90's)

Setelah ayahnya , Marof mengantar Hannah di Airport, Hannah bergegas sambil membawa beg luggage -nya untuk masuk ke entrance, kerana takut tertinggal.( u kno what i mean lah).

Ketika masuk di dalam bangunan , Hannah terserempak dengan seorang lelaki. Lelaki itu memohon maaf pada Hannah dan rupanya /(as it turns out) , lelaki tersebut adalah seorang pilot.

"Hannah?", pilot itu berkata.

"Do i know you?", Kata Hannah.

"Aku Raiyaz, don't you remember?"

Hannah pun teringat kisah silamnya dulu.

Raiyaz bin Abdullah adalah temannya semasa sekolah dulu. Nama sebenarnya Roy Qiu tetapi sudah memeluk agama islam bersama keluarganya setelah abang Raiyaz menikah dengan seorang muslimah.

Raiyaz dulu pernah jatuh cinta dengan Hannah ketika Hannah baru masuk persekolahan menengah. Pada masa itu Raiyaz masih dalam form lima. Maklumlah, Raiyaz dulu seorang yang 'playboy'.

Raiyaz akan sentiasa mengikut ke mana sahaja Hannah pergi. Tetapi setelah Hannah sudah ada 'boyfriend', Raiyaz pun sakit hati dan sedar akan kesalahnnya setelah masuk agama yang suci.

"Oh Raiyaz", Hannah ingat. " Kamu sudah jadi pilot?"

Raiyaz dulu sangat malas untuk belajar, dia sering ponteng sekolah dan sering merokok. Tetapi setelah dia pernah melamar kepada Hannah, Hannah pernah berkata: " jika awak mahu jadi kawan saya, awak kena henti rokok, rajin belajar, prove to me that you are the right man for me"

Raiyaz pun mengikut kata kata Hannah. Walaupun Hannah sudah diambil oleh musuhnya, Wardi, Raiyaz tetap juga belajar sehingga dia menjadi seorang pilot.

"Begitulah", Kata Raiyaz. "Kamu masih ke sama Wardi?, jangan lupa invite aku ke pernikahanmu nanti ya?"

Hannah cuma senyum sebab tidak mahu bercerita tentang wardi.

"Jom kita pergi", Hannah kata.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Pengabdian [ versi Hannah ]Where stories live. Discover now