Chen masuk ke rumah dengan menggigil. Sesekali giginya berlaga menandakan dia dalam kesejukan.
"Na wae?? Hahhh..." Chen mengeluh sambil menggosok2 tangannya.
"Chen-ah.. Gwaencha-"
"HATTCHUUMMMMM!!!"
Belum sempat Xiumin menghabiskan soalannya, Chen memotong dengan bersin yg agak kuat.
Xiumin menghampiri Chen. Belakang tapak tangannya dilekapkan di dahi Chen.
"Panasnya! Demam ni! Kau buat apa tadi??" Xiumin mula cemas.
"Molla hyung..." Chen menjawab sambil menggosok hidungnya.
"Hehhh,, kau demam, Kris demam,, lepas ni siapa lagi demam hahh??" Xiumin mengeluh.
"Kris hyung demam?? Hahh,, dah la, nak masuk bilik." Chen meninggalkan Xiumin & berlalu pergi ke biliknya.
Xiumin pula menghampiri bilik Kris. Belum sempat pintu dibuka, Luxia sudah membuka pintu dari dalam.
"Ahhh,, Kris macam mana??" Xiumin menjengah kepalanya ke dalam.
"Dia tengah tidur. Baru makan ubat." Luxia menjawab.
Xiumin menganggukkan kepalanya.
"Ahh Xi,, Chen pun demam,, masak bubur lebih sikit nae??" Xiumin memaklumkan keadaan Chen.
"Ahhh jinjja?? Arasseo." Luxia menjawab pantas.
Xiumin tersenyum & pergi dari situ.
Luxia pula memandang Lay yg dari tadi duduk di ruang tamu membaca buku. Lay yg perasan dirinya diperhatikan, memandang ke depan.
Luxia mengenyitkan matanya ke arah Lay. Lay pula mengangkat ibu jarinya sambil tersenyum.
Luxia menjengah kembali ke dalam bilik Kris.
'Gumaweo Kris...' Hatinya bersuara.
'Chen,, gidaryeo..' Luxia tersenyum puas.
Apa yg dirancangkan oleh Luxia sebenarnya.
--flashback--
"Xi,, cuba kau terang kan dekat kitorang, apa rancangan kau sebenarnya??"
Luxia, Lay, Wendy, Irene, Yeri & Joy berkumpul di rumah puak Wendigo.
"Sashireun, ni semua ada kaitan dengan pesanan Luhan." Luxia menjawab.
"Luhan oppa?? Pesanan apa??" Joy menyoal.
Luxia memberi isyarat kepada Lay untuk memberitahu mereka. Lay pun bercerita A-Z tentang pesanan Luhan.
4 orang gadis itu hanya menganggukkan kepala.
"Keuraeso??" Kyuhyun menyoal.
"Ani, Xi dapat rasa yg Chen macam ada rancang sesuatu yg buruk, dan Kris pula ada sorokkan sesuatu daripada Chen."
"Kris sorokkan sesuatu daripada Chen?? Keurom, kenapa kau nak tau tentang tu??" Tanya Leeteuk.
"Sebab dorang berbincang tentang Xi dan Sehun masa tu." Luxia menjawab tenang.
"Agak2, Kris sorokkan sesuatu yg baik atau buruk??" Heechul menjongketkan keningnya.
"Baik..." Joy menjawab.
Semua memandang ke arahnya.
"Waeyo?? Salah ke?? Arasseo, dia macam ni, semua tau kan Chen tu macam mana, dia lebih kepada negatif. Sebelum tu,, mian Xi eonnie. Kris oppa paksa Xi eonnie pergi dari Sehun, mesti Chen dah pandang itu benda baik, keutchi?? Mungkin disebalik tindakan dia tu, ada sesuatu yg dia rancangkan, dan benda tu mungkin lebih baik,, tetapi tak bagi Chen." Joy menjawab panjang lebar.
YOU ARE READING
One World, Two Destiny [Malay Fanfic] ✔️
Fanfiction#1 in Fantasy (May 2016) K adalah puak werewolf & M adalah puak vampire, merupakan musuh tradisi & pantang bagi mereka untuk berbaik. M sangat melindungi ahli mereka kerana salah seorang daripada mereka merupakan wanita! K juga melindungi ahli merek...